Å där rök körkortet!!

Flensman

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2011
Hoj
Honda CBR 900RR -98
Faaaaaaan vilken dålig start (och slut?) på säsongen!!! :mad: :huvet :huvet

Dom flesta känner nog till att länsman skjuter med laserpuffror precis ÖVERALLT denna vecka å helg. Men jag vill ändå bara påminna alla där ute att vara vaksamma.

109km/h på 70-väg. Borde ge 2 månader enligt trafikjuristen.se, men är den tabellen fortfarande aktuell?

Så låt höra era bud, vad tror ni spärrtiden landar på (har en fortkörning i bagaget från i vintras)?

Kör bil i jobbet och kan få intyg av chef etc.

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
2 mån stämmer nog bra. Dom gånger jag varit av med kk (4ggr) så har jag fått 1månads avdrag med intyg om att jag måste ha kk i jobbet. Då ska det vara att du verkligen MÅSTE ha det i jobbet.

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
Osis, men det är lätt hänt. Den lite för nitiska jakten även på måttliga fartöverträdelser gör att det inte längre är lika roligt att köra hoj och tuffa omkring på en glidare är inget alternativ.

Horn1

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2008
Hoj
Hornet 600, LS650
Trist, hoppas det blir så kort som möjligt!
Min känsla är att trafikjuristen är hyffsat rätt men lyckligtvis saknar jag egen erfarenhet att svara på din fråga... inte testat att bli tagen 30+ än.... var sköt de dig idag?

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Dom har en jäkla benägenhet att alltid dyka upp när man sitter i något trött gammalt as också :huvet:gnissla

godisbiten

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2009
Hoj
Kawasaki z750 -09
Jävla oflyt, och jag som hade tänkt att bomba idag, kanske ska skita i det. :(

Var tog dem dig?

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Dom har en jäkla benägenhet att alltid dyka upp när man sitter i något trött gammalt as också :huvet:gnissla

När det är lönlöst att ens försöka menar du? :)

Till TS: Ja,två månader på 70-väg med den farten, är det vanliga om det bara är hastigheten de ogillade. En snyfthistoria eller extremt goda skäl kan få ner det till en månad, men that's it!

Flensman

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2011
Hoj
Honda CBR 900RR -98
Jävla oflyt, och jag som hade tänkt att bomba idag, kanske ska skita i det. :(

Var tog dem dig?

Det hände igår på Lissmavägen, mellan Länna och Haningeleden.
Hade åkt den vägen ett par timmar innan och kände väl en falsk trygghet att den var "safe" när jag åkte tillbaka.. :gnissla

Jag klarade mig förbi kontrollen vid Frescati tidigare på dagen iaf, så jag antar att turen var förbrukad.

Som sagt, hände inte idag men ta det lugnt, dom är fan överallt!!

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Japp, enda gången jag har åkt dit va i min gamla racebuss, 84hk och fullastad, på motorväg :gnissla

varför ens utmana ödet när man vet att det är poliskontroller ÖVERALLT denna helg?
Det är väl bara att åka ut till helt öde vägar i skogen? Jag har åkt över 40 mil i helgen, och inte sett en enda polisbil :tummenupp

Flensman

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2011
Hoj
Honda CBR 900RR -98
varför ens utmana ödet när man vet att det är poliskontroller ÖVERALLT denna helg?

Ja den tanken har snurrat i min skalle senaste dygnet! :huvet :huvet
Men men, det är lätt att vara efterklok...

Till TS: Ja,två månader på 70-väg med den farten, är det vanliga om det bara är hastigheten de ogillade. En snyfthistoria eller extremt goda skäl kan få ner det till en månad, men that's it!

Ja, det var inget annat dom hade att slå ner på. Däremot fick jag ju en fortkörningsbot i vintras men dom kanske inte tar med den i bedömingen av spärrtiden...?

Last edited:

SilentPlanet

Hatar Gubbar Med Hatt
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
Ktm 300 -13
Polisen står ju alltid på samma ställen?
Varför inte bara ta det lugnt förbi dom områdena?
har funkat för mig nu i 8år :rolleyes:
men tråkigt att bli av med körkortet nu.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Tycker det alltid är någon "kampanj" pågående med extra hård bevakning på sommarhalvåret, antingen något EU-trams eller nationellt.

Bara att hålla tummarna ytterligare ett år :)

Boogeyman

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2008
Hoj
ducati 900ss -00
Fy fan va surt nu när det börjar bli riktigt bra väder.
hoppas du är ute snart igen på hojjen, jag vet hur du känner har oxå vart av med kortet. men då dock var det för bil men ändå.

Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Tycker det alltid är någon "kampanj" pågående med extra hård bevakning på sommarhalvåret, antingen något EU-trams eller nationellt.

Bara att hålla tummarna ytterligare ett år :)

så klart,, det är storhelger och sommarn alla storstadsbor som annars bara kör bil vid just storhelger och semestern som är ute och plöjer dikena...

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Osis, men det är lätt hänt. Den lite för nitiska jakten även på måttliga fartöverträdelser gör att det inte längre är lika roligt att köra hoj och tuffa omkring på en glidare är inget alternativ.

Måttligt 39kmh över:confused: Glömde, trafikregler gäller inte sporthojar:rolleyes:

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Jag fick 38km över för två veckor sen. Blev 2 månader och 4papp i böter. Du kan få ner det till 1mån om du behöver körkortet till/inom jobbet och även om du är i stort behov av det privat. T.ex hämta och lämna ungar och sånt trams.

I mitt fall verkar det bli svårt att få ner till en månad då jag hade en varning innan. 5 veckor kvar imorgon and couting :gnissla

Flensman

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2011
Hoj
Honda CBR 900RR -98
Fy fan va surt nu när det börjar bli riktigt bra väder.
hoppas du är ute snart igen på hojjen, jag vet hur du känner har oxå vart av med kortet. men då dock var det för bil men ändå.

Ja det suger verkligen..
Har ju iof drygt ett dygn på mig att köra, men luften går ur en när nått sånt här händer, och skulle jag ut och bränna idag så kan man ge sig fan på att man blir tagen igen och får längre spärrtid.
Nu kanske jag kan få tillbaka kortet till midsommar och då är ju inte hela säsongen över iaf.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...