Å där rök körkortet!!

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Skrev tidigare i tråden - Lissmavägen, 70-väg, inte jättetrafikerad.

Om dom brukar ha kontroller där förutom denna galna påskvecka, vet jag inte...

Hmm vilken tid?
Har kört lissmavägen två dagar i sträck flera ggr på morgnarna (4-5 tiden, samt 7-8 tiden)..... Med bil.. och det var inte speciellt lagligt :tuttar
Aldrig sett en enda kontroll där, men nu vet man :tungan

Tobin

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2010
Hoj
1981 Honda cb 650 Café racer
Nu ska inte jag va ett moppefukko men om man nu sitter på en cbr 900 så vore det ju inte så svårt å faktikt köra ifrån polisen å slippa det där, dom kanske ser din reggplåt men dom måste ju fortf identifiera dig/bargärning.. Om det nu ändå är näst intill 100% chans att man torskar kortet så vad har man å förlora..

/Petai

Så kan man ju göra men polisen lär ju jävlas med den hojen (dig) varje gång de ser dig i framtiden! :död

Ramses

Get rich or Die tryi'n
Gick med
6 Oct 2009
Hoj
kawa zx6r Såld, kawa z750 Såld, HD nightrod spec Såld, honda cbr954 Såld.Nu:Triumph Speed triple -10
Ja det suger verkligen..
Har ju iof drygt ett dygn på mig att köra, men luften går ur en när nått sånt här händer, och skulle jag ut och bränna idag så kan man ge sig fan på att man blir tagen igen och får längre spärrtid.
Nu kanske jag kan få tillbaka kortet till midsommar och då är ju inte hela säsongen över iaf.

:D Jag lider me dig mannen, då sitter vi i samma båt! blev med mitt i måndags 140km/h på 90 väg med hojjen :D man kan ju bara skratta åt D! det e ju faktiskt självförvållat, nu svävar man i ovisshet om denna säsongen e fuckad! beroende på om det blir 3 mån enligt tabell från trafikjuristen elr om man får det sänkt till 1 mån pga arbetsgivarintyg, jag har aldrig haft nån trafikföreteelse under mina 8 år jag har haft kortet! undrar bara hur jävla lång handläggningstid transportstyrelsen har tills man får ett beslut??? skrev brev o fick intyg redan dagen efter fortkörningen o skickat d!?
återkommer om vad beslutet blir då jag tänkte ringa på Torsdag :gnissla

mathiasjohnson

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
ZX12R
174 km på 70 väg renderade i 12 mån utan kort 700 i böter i en mån med fotboja, 3 straff för en förseelse sverige är unikt! nu är det många år sedan så det har kanske ändrat sig sedan dess.

Bör tilläggas att det är en 70 väg utan korsningar eller hus på många km bara rakt o fint med lite skog på sidorna.
Hade kunnat axeptera det om det var i bebyggelse.

Denna opel förare är min hjälte http://www.garaget.org/video/54601

Fotboja!?! Isåfall borde väl varenda kotte här på SH riskera fotboja dagligen? iofs ligger man väl kanske inte i 174 på 70 vägar, men 100 km/h över hastigheten är ju inte ovanligt.

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
När jag hade parkerat min moppe i somras stötte jag på en mcpolis som skulle shoppa, jag hälsa, tittade lite på hojen och frågade hur snabbt den gick, 180 svarade han och tittade skamset på en storleende xibalba :D

de jag har sett i Malmö de senaste veckorna ser snabbare ut än så. Tyckte jag såg ett par K1300GT förra veckan

Flensman

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2011
Hoj
Honda CBR 900RR -98
Hmm vilken tid?
Har kört lissmavägen två dagar i sträck flera ggr på morgnarna (4-5 tiden, samt 7-8 tiden)..... Med bil.. och det var inte speciellt lagligt :tuttar
Aldrig sett en enda kontroll där, men nu vet man :tungan

Jag hade åkt samma sträcka ett par timmar innan (gissningsvis runt 15-tiden) och då var det grönt, men vid 17:30 stod dom där. :död

Nej då säsongen är inte slut för din del!

Jag lyckades bli av med körkortet 2 gånger under förra säsongen =)

Skönt att höra!
Nej det verkar som jag kan köra andra hälften av säsongen iaf.

Oj, 2ggr på en säsong!
Måste ha varit en tidigt och en sent?
Fick du längre spärrtid andra gången pga första incidenten?

Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
hehe, man har ju sett den där F800R de kör med .. sikken slö hoj om man får säga så :p

teddster

nybörjare på slangen
Gick med
7 Jun 2008
Hoj
Bergatroll
174 km på 70 väg renderade i 12 mån utan kort 700 i böter i en mån med fotboja, 3 straff för en förseelse sverige är unikt! nu är det många år sedan så det har kanske ändrat sig sedan dess.

Jisses, du straffas ju nästan värre en en medelmåttig våldtäktsman!

namnlös

Ny medlem
Gick med
16 May 2008
Hoj
CB900,FZR1000,CBR 929,TL1000S,F6S S2R
De har stått på Lissmavägen samt Lännavägen till och från i helgen, både fart och alkokoll. Påskhelg plus att Triumph i Länna haft öppet hus i helgen, mycket hoj och många som testar nytt å gasar, kan ju locka dit dem

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Va? Hur f*n körde du då? Måste ju ha varit nåt annat än fortkörning, eller så hade du massor med tidigare fortkörningar.

upp till 79 på 50-väg ska ju va "okej" rent körkortsmässigt.

Stämmer nog som ni säger, det gick väll i 82km/h då... 10 km/h hit eller dit :rolleyes:

Fredde_85

69hk 117kg = :D
Gick med
11 May 2006
Hoj
Husqvarna TC610 Motard
:D Jag lider me dig mannen, då sitter vi i samma båt! blev med mitt i måndags 140km/h på 90 väg med hojjen :D man kan ju bara skratta åt D! det e ju faktiskt självförvållat, nu svävar man i ovisshet om denna säsongen e fuckad! beroende på om det blir 3 mån enligt tabell från trafikjuristen elr om man får det sänkt till 1 mån pga arbetsgivarintyg, jag har aldrig haft nån trafikföreteelse under mina 8 år jag har haft kortet! undrar bara hur jävla lång handläggningstid transportstyrelsen har tills man får ett beslut??? skrev brev o fick intyg redan dagen efter fortkörningen o skickat d!?
återkommer om vad beslutet blir då jag tänkte ringa på Torsdag :gnissla

Ha inga höga förväntningar på transportstyrelsen när det gäller handläggningstid säger jag bara. Blev av med lappen förra året, tog flera månader att ens få dom att lyfta ett finger. Va av med lappen 3 månader mer än vad jag skulle varit bara för att dom va så jävla tröga. :huvet

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...