godisbiten
Ny medlem
Jag blir mest förvånad? Stannar ni? Jag brukar hälsa tillbaka o dra vidare. Lappen är ju rökt ändå. Jag har aldrig fått fortkörningsböter eller blivit av med lappen.
Vet man vad man håller på med så varför inte.
Jag blir mest förvånad? Stannar ni? Jag brukar hälsa tillbaka o dra vidare. Lappen är ju rökt ändå. Jag har aldrig fått fortkörningsböter eller blivit av med lappen.
Skrev tidigare i tråden - Lissmavägen, 70-väg, inte jättetrafikerad.
Om dom brukar ha kontroller där förutom denna galna påskvecka, vet jag inte...
Nu ska inte jag va ett moppefukko men om man nu sitter på en cbr 900 så vore det ju inte så svårt å faktikt köra ifrån polisen å slippa det där, dom kanske ser din reggplåt men dom måste ju fortf identifiera dig/bargärning.. Om det nu ändå är näst intill 100% chans att man torskar kortet så vad har man å förlora..
/Petai
Ja det suger verkligen..
Har ju iof drygt ett dygn på mig att köra, men luften går ur en när nått sånt här händer, och skulle jag ut och bränna idag så kan man ge sig fan på att man blir tagen igen och får längre spärrtid.
Nu kanske jag kan få tillbaka kortet till midsommar och då är ju inte hela säsongen över iaf.
174 km på 70 väg renderade i 12 mån utan kort 700 i böter i en mån med fotboja, 3 straff för en förseelse sverige är unikt! nu är det många år sedan så det har kanske ändrat sig sedan dess.
Bör tilläggas att det är en 70 väg utan korsningar eller hus på många km bara rakt o fint med lite skog på sidorna.
Hade kunnat axeptera det om det var i bebyggelse.
Denna opel förare är min hjälte http://www.garaget.org/video/54601
När jag hade parkerat min moppe i somras stötte jag på en mcpolis som skulle shoppa, jag hälsa, tittade lite på hojen och frågade hur snabbt den gick, 180 svarade han och tittade skamset på en storleende xibalba
Hmm vilken tid?
Har kört lissmavägen två dagar i sträck flera ggr på morgnarna (4-5 tiden, samt 7-8 tiden)..... Med bil.. och det var inte speciellt lagligt
Aldrig sett en enda kontroll där, men nu vet man
Nej då säsongen är inte slut för din del!
Jag lyckades bli av med körkortet 2 gånger under förra säsongen =)
de jag har sett i Malmö de senaste veckorna ser snabbare ut än så. Tyckte jag såg ett par K1300GT förra veckan
hehe, man har ju sett den där F800R de kör med .. sikken slö hoj om man får säga så
Var nog något annat än fortkörning då.
Krävs 30 km/h över på 50väg.
174 km på 70 väg renderade i 12 mån utan kort 700 i böter i en mån med fotboja, 3 straff för en förseelse sverige är unikt! nu är det många år sedan så det har kanske ändrat sig sedan dess.
det är väl 20 över på 30 o 50 väg???
har jag för mej iaf.....
Jisses, du straffas ju nästan värre en en medelmåttig våldtäktsman!
20över på 30 endast
20över på 30 e
ok,my bad...skyller på kapten m.....
Va? Hur f*n körde du då? Måste ju ha varit nåt annat än fortkörning, eller så hade du massor med tidigare fortkörningar.
upp till 79 på 50-väg ska ju va "okej" rent körkortsmässigt.
Jag lider me dig mannen, då sitter vi i samma båt! blev med mitt i måndags 140km/h på 90 väg med hojjen man kan ju bara skratta åt D! det e ju faktiskt självförvållat, nu svävar man i ovisshet om denna säsongen e fuckad! beroende på om det blir 3 mån enligt tabell från trafikjuristen elr om man får det sänkt till 1 mån pga arbetsgivarintyg, jag har aldrig haft nån trafikföreteelse under mina 8 år jag har haft kortet! undrar bara hur jävla lång handläggningstid transportstyrelsen har tills man får ett beslut??? skrev brev o fick intyg redan dagen efter fortkörningen o skickat d!?
återkommer om vad beslutet blir då jag tänkte ringa på Torsdag
Hur tog du dej till Jobbet?? Eller söp du till redan där???Varningen fick jag på en "rattfylla". Var på väg hem efter jobbet kl 15 (dagen efter) och uppenbarligen hade inte njurarna gjort sitt. 8 hundradelar över gränsen.
.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |