Nu vet jag ju inte hur det gick till i TS fall.. men rent generellt så kan jag ibland känna att en del får skylla sig själva om de torskar lappen..
Det är klart att man bombar på ibland med hoj.. Men jag brukar hålla 29+ på trafikerade, större vägar.. sen gasar jag ute på landsvägarna istället där man ser kanske 1 bil var 10:e minut och risken för en kontroll är ljusår mindre..
Men just det där med 250kmh på närmaste motorväg, "bomba" nynäsvägen här i Sthlm t ex har jag aldrig förstått mig på.. vad är poängen? Det är ju inte ens kul.. (om man nu inte faktiskt vill ha blåljus efter sig och tycker att hela den grejen är rolig, då kan jag köpa det). Eller ännu värre,, bli av med lappen för typ 105kmh på en 70väg.. kunde man inte då hållt de där 6kmh mindre och bara betalat bötern istället?
Sen hör det väl till saken att jag kör en del bana, men har inte licens.. så blir jag av med lappen så är verkligen hela säsongen förstörd.. absolut inte värt att riskera alla bandagar för att gasa på nån spikrak motorväg, en grymt härlig landsväg är väl lite mer godtagbart isf...