Åka bakhjul med S1000RR hur fan gör ni ?

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
I slick-mode gäller:
------------------------------------------------------------------
Slick mode also allows access to wheelies without disabling the DTC, but there are still a couple of electronic nannies in place to keep a rider safe. Mono-wheeling remains verboten if the bike is at a lean angle greater than 23 degrees, and the duration of a wheelie is limited to five seconds of fun before the electronic cops are called in to spoil the party. If wheelies are a prerequisite in your hooligan world, simply turning off the DTC will enable your Jason Britton imitations.
------------------------------------------------------------------

http://www.motorcycle.com/manufacturer/bmw/2010-bmw-s1000rr-review-88974.html

:D:lol

tagen på ett nedlagt militärflygfält :krama

:fredpåjorden

edit:TS fett segt att med pungen upptäcka att det finns elektronik som tycker man har lekt färdigt :D :näsblod

Last edited:

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
and the duration of a wheelie is limited to five seconds of fun before the electronic cops are called in to spoil the party.

Påminner om en bil jag hade en gång. Slog man av antisladd kunde man köra med superbreda ställ genom kurvorna.

Men efter några sekunder bestämde systemet att det var nog och slog till fulla bromsar och kastade bilen i andra riktningen för att häva sladden.

Man höll på att skita ned sig och hamna i skogen varje gång det hände.

Fattar ännu inte varför det var så eller varför det är fem sekunder på BMWn. Det är ju bara ett skitfarligt läge när systemet inte uppför sig konsekvent.

Det bör ju bara gå att välja av eller på, inga skumma lägen som hoppar fram och tillbaka och överraskar föraren.

Minns ännu skräcken när man låg och styrde genom kurvan lite snyggt med gasen, och vipps kopplades gasen bort, maskinen tog över, och man visst inte vart man var på väg alls.

Måste ju vara samma känsla på BMW för er som är så duktiga att ni kan wheela om ni helt plötsligt förlorar kontrollen över gasen och MCn tar över och gör som den vill.

Det borde väl vara on/off bara. Kan inet förstå varför det ska bryta efter 5 sek. :confused:

Last edited:

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
SLICK

ABS-systemet fungerar som
i RACE-läget.

I det här läget utgår regleringen
av DTC-systemet från att racingdäck
med maximalt grepp (slickdäck)
används. Längre wheelies
och wheelies med måttlig lutning
tillåts, även om de i extrema fall
kan orsaka en rundslagning bakåt

DETTA GÄLLER VID AVSLAGEN DTS

Du kan Wheela hur länge som du vill:tummenupp:tummenupp

sportbike

Guest
Varför måste det alltid klassas som avundsjuka om någon säger någonting negativt om en produkt?

Inte vet jag, jag är inte avundsjuk, folk får åka på precis vad dom vill för mig.
Men det gnälls ju så ini h-e så fort någon tar upp ämnet S1000RR.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka