Åka bakhjul med S1000RR hur fan gör ni ?

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Läs instruktionsboken.

Eller inse att denna hoj inte är gjord för fjantar som vill imponera på småtjejer utanför korvkiosken. Denna hoj är gjord för att åka fort och det gör man med båda hjul i backen.

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Enligt "Performance Bikes" Julinumret så kopplas inte DTC elektroniken ur enbart genom att sätta den i Slickläge. Dessutom måste du trycka in DTC knappen tills en gul lampa börjar lysa kontinuerligt.
"If you really want to fool around, you have to hold down the DTC button until the yellow light on the dash stays on. Your life is now entirely in your hands."

Jag är väl medveten om att att DTC elektroniken inte kopplas ur i "slick"-läget men jag vart mest förvånad över att den tillåter en viss tids bakhjulsåkning innan den obarmhärtigt stryper tändningen.
Och jag vet mycket väl hur man kopplar ur DTC:n men som jag sagt tidigare i tråden så stör det mig lite då jag gärna vill ha DTC:n inkopplad annars.

Jag är ingen wheelie-king men kan iaf åka tillräckligt länge för att elektroniken ska säga ifrån.

Bifogat

• s1000rr.jpg
    s1000rr.jpg
    173.7 KB · Visningar: 178

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Läs instruktionsboken.

Eller inse att denna hoj inte är gjord för fjantar som vill imponera på småtjejer utanför korvkiosken. Denna hoj är gjord för att åka fort och det gör man med båda hjul i backen.

Det är sällan det är tillräckligt fina raksträckor så man kan leka utanför korvkiosken och vanligtvis är det i tätbebyggt område med massa korsningar som jag anser vara olämpliga att slanga vid.
Men annars hade jag gjort det.... bara för småbrudarna.... :tuttar

Det jag själv kan summera är att jag alla dagar i veckan föredrar fireblade före BMW:n.

Alatalo: Nej fanns inga brudar i närheten vid den här bilden heller =( tagen på ett nedlagt militärflygfält :krama

Bifogat

• DSC_0326s.jpg
    DSC_0326s.jpg
    178.3 KB · Visningar: 177
Last edited:

oskrapt

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Hoj
R1
Läs instruktionsboken.

Varför svara på en tråd när du är totalt ointresserad av att hjälpa till?

Varför käfta o tro att du ska lära upp folk? Varför tror du att TS vill hjula för att "imponera på småtjejer utanför korvkiosken", när du inte har en jävla aning?

Så jäkla trött på meningslöst snack som förstör massa trådar så att man får leta i evigheter för att hitta dom vettiga svaren...

Håll dig till ämnet lr håll tyst.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Varför svara på en tråd när du är totalt ointresserad av att hjälpa till?

Varför käfta o tro att du ska lära upp folk? Varför tror du att TS vill hjula för att "imponera på småtjejer utanför korvkiosken", när du inte har en jävla aning?

Så jäkla trött på meningslöst snack som förstör massa trådar så att man får leta i evigheter för att hitta dom vettiga svaren...

Håll dig till ämnet lr håll tyst.

Det är uppenbart att du inte gillar (eller förstår...?) ironin i den nedre delen av mitt inlägg, men kan du läsa första raden i mitt inlägg...? Där finns svaret som trådskaparen letar efter och det är hyfsat on topic jämfört med ditt inlägg.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Jag är väl medveten om att att DTC elektroniken inte kopplas ur i "slick"-läget men jag vart mest förvånad över att den tillåter en viss tids bakhjulsåkning innan den obarmhärtigt stryper tändningen.

"Slick"-läget är väl det läge som är gjort för att gå fortast runt en torr bana med en erfaren förare...? BMWs teori är att detta görs om alla accelerationer utförs med en liten wheelie eftersom man då lägger 100% av vikten på bakhjulet och således maximerar förutsättningarna för drivgrepp. Den lilla wheelien begränsas innan den blir en monsterwheelie som slösar energi på att rotera motorcykeln bakåt (alternativt slå runt...) istället för att driva motorcykeln framåt.

Sedan kan det väl vara lite si och så med vilka reglerparametrar man valt och framförallt hastigheten på regleringen. Det är inte helt enkelt att konstruera ett sådant system för gatbruk. Vad jag har förstått så är DTC också ett relativt enkelt system jämfört med t.ex. Ducati.

Last edited:

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Italiensk
i läge 1 - 3 så är det ABS som stoppar wheelies.
Den känner att hjulen inte snurrar lika fort, och slår på DTC'n.
I slick-mode gäller:
------------------------------------------------------------------
Slick mode also allows access to wheelies without disabling the DTC, but there are still a couple of electronic nannies in place to keep a rider safe. Mono-wheeling remains verboten if the bike is at a lean angle greater than 23 degrees, and the duration of a wheelie is limited to five seconds of fun before the electronic cops are called in to spoil the party. If wheelies are a prerequisite in your hooligan world, simply turning off the DTC will enable your Jason Britton imitations.
------------------------------------------------------------------

http://www.motorcycle.com/manufacturer/bmw/2010-bmw-s1000rr-review-88974.html

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
the duration of a wheelie is limited to five seconds of fun before the electronic cops are called in to spoil the party.

Kvalitetsinformation som torde vara svar på trådstartarens fråga :tummenupp
Men varför just fem sekunder...?

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
har 2 hjul
twosaint in da house:
Åka bakhjul med S1000RR hur fan gör ni

BMW ägaren gör inte det!!!! Såg försäljningsstatistiken på 2010 S1000RR och medelåldern på köparen är strax över 55år och älsta var 68, tydligen en 62åring som skrotat sin. BMW köper man inte för att slanga med, man köper en billig försäkring och får 2-hjul med på köpet....

DP says: Antingen är många "fulförsäkrade" på farfar eller så är det en gubbhoj...

oskrapt

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Hoj
R1
Det är uppenbart att du inte gillar (eller förstår...?) ironin i den nedre delen av mitt inlägg, men kan du läsa första raden i mitt inlägg...? Där finns svaret som trådskaparen letar efter och det är hyfsat on topic jämfört med ditt inlägg.

Du har helt rätt. Ja varken gillar eller förstår ironin (vilken del va ironi?)...
Sen förstår ja inte hur man tror man hjälper nån när man säger "läs instruktionsboken"... De fattar väl vilken idiot som helst att om man har en instruktionsbok så kan man läsa den...

kalle kaviar

Bannad
Gick med
12 Mar 2010
Hoj
ZZR 1100
Du har helt rätt. Ja varken gillar eller förstår ironin (vilken del va ironi?)...
Sen förstår ja inte hur man tror man hjälper nån när man säger "läs instruktionsboken"... De fattar väl vilken idiot som helst att om man har en instruktionsbok så kan man läsa den...
Tagga ner nu för fan..världen går inte under för det!!!Du lever säkert imorgon också...gå ut och andas lite friskt luft!

sportbike

Guest
Finns det nån motorcykel 2010 som väckt så mycket debatt, avundsjuka och spekulationer som BMW S 1000RR?
Va e grejen?
Vad är den bäst på?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Finns det nån motorcykel 2010 som väckt så mycket debatt, avundsjuka och spekulationer som BMW S 1000RR?
Va e grejen?
Vad är den bäst på?

Varför måste det alltid klassas som avundsjuka om någon säger någonting negativt om en produkt?

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Va e grejen?
Vad är den bäst på?

Den är snabb, sjukt snabb pinkar på ZZR1400.

Ädit: finns en hel del negativt, ska jag ta upp allt jag inte gillar så är jag väl bara avundsjuk eller nåt ?

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...