Åka bakhjul med S1000RR hur fan gör ni ?

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
Wheelie på 4:an med K1300S :va Jag är fan skeptisk till det där du.

Ädit: isåfall växlar du dig dit, den går fan inte upp på tofflan på 4:an S1000 måste man ju fan slita upp på 4:an.

Kan inte påstå att det var någon jättewheelie men med fruntimmret på + packning samt qs och fullt ös mellan trean och fyran lyfte den fint (hittade troligen en rejäl okänd momenttopp i motorn där :eek: ) samtidigt som datorn klippte ned den rejält med 2 sek fint skak i styret. Frugan kan intyga. Blev förvånad själv att klunsen kunde slappa till mig och än mer förvånad att den gick upp på bakhjulet. Men baktung hoj kan ändra wheeliebenägenheten rejält märkte jag. :va

Last edited:

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Om jag får upp min häck med 55 hK på hjulet.....borde du fixa det....
Hade inte flera MC-tidningar bänkat dom där på 200 hk.....

Spook

Adrenaline MC
Gick med
3 May 2009
Hoj
Hayabusa 2010
Kan inte påstå att det var någon jättewheelie men med fruntimmret på + packning samt qs och fullt ös mellan trean och fyran lyfte den fint (hittade troligen en rejäl okänd momenttopp i motorn där :eek: ) samtidigt som datorn klippte ned den rejält med 2 sek fint skak i styret. Frugan kan intyga. Blev förvånad själv att klunsen kunde slappa till mig och än mer förvånad att den gick upp på bakhjulet. Men baktung hoj kan ändra wheeliebenägenheten rejält märkte jag. :va

Du hade inte glömt att ta bort depåstödet fram ? :yoparty

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Jag har power-wheelat på 4an med S1000RR på banan med race-mode... Men man studsar ju i backen mellan klippen...

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
Du hade inte glömt att ta bort depåstödet fram ? :yoparty

Hehe. Jag tror nog att någon hade trimmat fotpinnarna. :)

Men 140 liter packning bak på tre stora touringväskor (vikt okänt) räckte i det här fallet. Sånt här händer givetvis aldrig med mig ensam på. :) men ca 150kg extra bakvikt gissningsvis är ju en del. :)

Ducce 748

SDK#4860
Gick med
13 Aug 2008
Hoj
Ducati 748, hornet 600
.....allt handlar väl om att ha så mycket vikt bakom bakhjulsaxeln som möjligt... då kan man nog få till de mästa...

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Twosaints:

Problemet är att du ligger för lågt med wheelien...så då säger S1000RR elektroniken ifrån...ligger du något högre så funkar det bättre ;)

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
:yoparty
.....allt handlar väl om att ha så mycket vikt bakom bakhjulsaxeln som möjligt... då kan man nog få till de mästa...
Word. Välkänt touringproblem. Tom min gamla sunkiga xj600 som hade tre feta packväskor långt bak gick på bakhjulet totalt osäkert på trean när det var packat i lådorna. Utan lådor nästan helt omöjligt att få upp junket ens på ettan med koppling.

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed

Vad väger frugan ?

Ducce 748

SDK#4860
Gick med
13 Aug 2008
Hoj
Ducati 748, hornet 600
:yoparty
Word. Välkänt touringproblem. Tom min gamla sunkiga xj600 som hade tre feta packväskor långt bak gick på bakhjulet totalt osäkert på trean när det var packat i lådorna. Utan lådor nästan helt omöjligt att få upp junket ens på ettan med koppling.

fattar inte varför de där toppboxarna ska vara så högt upp och nästan utanför hojen... va är grejen? .. De är väl på enduro körningar man ska hålla framhjulet högt... inte på touring körningar... eller har jag missat hela grejen?

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Jag har power-wheelat på 4an med S1000RR på banan med race-mode... Men man studsar ju i backen mellan klippen...

Hallå vi bytte hastigt och lustigt hoj ett tag, K1300S den power-wheelar inte av sig själv sådär :va

Om man nu inte har en stadig kvenna bakpå som viktar.

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
Vad väger frugan ?

Vill du att jag skall åka på stryk? :) En givi v46 bakom bakhjulet räcker långt med rätt prylar för att få den baktung. Sen två rejäla bmwväskor på sidan på det. Kan ju säga att två laptops med kablar å massa annan skit bakom bakhjulet inte var någon bra ide.

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
Hallå vi bytte hastigt och lustigt hoj ett tag, K1300S den power-wheelar inte av sig själv sådär :va

Trust me, med feta boxar långt bak fyllda med vikt wheelar det mesta. Men det är ju inte vanligt med tre v46 på en tusenkubikare va?

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08

Jo jag såg det, men jag höll mig till ämnet ;)

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Var är den självutnämnda räserkungen, som ingen någonsin sett köra och på var bild stoltserar med kycklingränder á 2cm breda(?!), Tocar när man som mest behöver honom?
:rolleyes:

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...