Vad tjänar man på att dreva ner en modern literhoj?
...man kanske får använda iaf en eller två växlar då... annars kan man väl i princip åka på en växel hela varvet på de flesta banor...eller?
Vad tjänar man på att dreva ner en modern literhoj?
På 600 kubikare gnälls det över att man måste växla hela tiden, och på literhojar får man istället inte växla tillräckligt mycket? Inte lätt att bo i ett i-land!...man kanske får använda iaf en eller två växlar då... annars kan man väl i princip åka på en växel hela varvet på de flesta banor...eller?
Jag har power-wheelat på 4an med S1000RR på banan med race-mode... Men man studsar ju i backen mellan klippen...
Detta kan mkt väl vara dagens i-landsproblem
varför i helv*** behöver man kugga ner den för ??
är inte den här hojen känd för sin enorma effekt,då ska man väl inte heller behöva kugga ner...
Du ser du skulle behållt TL'n så hade det där varit en no-issue
alltså hojen är säkert skitbra men jag skulle inte vilja ha en hoj där man måste fixa och trixa för att göra ngt så enkelt som att hjula...
först måste man koppla bort det,koppla in de där osv osv.
mao ni behöver en SOP ( standard operating procedure ) med er..en short list för att kunna göra ngt som är så självklart på andra hojar i klassen..
Med all denna magnifika elektronikhjälp till allt, undrar hur många som vurpar styggt om det nån gång strular
"Har alltid kunnat ge gädda ur denhär böjen, nu jääääähääähävlaarshjäälp!"
Kan inte påstå att det var någon jättewheelie men med fruntimmret på + packning samt qs och fullt ös mellan trean och fyran lyfte den fint (hittade troligen en rejäl okänd momenttopp i motorn där ) samtidigt som datorn klippte ned den rejält med 2 sek fint skak i styret. Frugan kan intyga. Blev förvånad själv att klunsen kunde slappa till mig och än mer förvånad att den gick upp på bakhjulet. Men baktung hoj kan ändra wheeliebenägenheten rejält märkte jag.
fattar inte varför de där toppboxarna ska vara så högt upp och nästan utanför hojen... va är grejen? .. De är väl på enduro körningar man ska hålla framhjulet högt... inte på touring körningar... eller har jag missat hela grejen?
Om man ska trycka på en knapp för att stänga av ett "mode" för att kunna wheela - det är väl inte så svårt? Och om man inte orkar göra det, ja du... hur fan orkar man köra hoj då?
Har du kört hojen ?
Alltså det är fan drygt, ibland vill man ju "spontanwheela" inte måste ändra inställningar för att kunna wheela...
Jo. Det där har jag också märkt av. Med en 52 liters toppbox och två 45 liters sidoväskor samt en passagerare får jag passa mig till och med med mina ynka 80 hästar. Den vill mer än gärna lätta framhjulet på dom lägre växlarna. Fast jag går ju förstås säker på fyrans växel. Då måste jag antagligen packa ännu tyngre.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |