Åka bakhjul med S1000RR hur fan gör ni ?

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Vill du att jag skall åka på stryk? :) En givi v46 bakom bakhjulet räcker långt med rätt prylar för att få den baktung. Sen två rejäla bmwväskor på sidan på det. Kan ju säga att två laptops med kablar å massa annan skit bakom bakhjulet inte var någon bra ide.

Jag kunde som inte låta bli :D hade gjort min kväll om du inte tänkt dig för och sen ropat åt frugan "du grabbarna på SH vill veta vad du väger eftersom hojen wheelar på 4:an"

De är ingen som vet.... någonsin.. för är det nått jag lärt mig under mina år så är det att aldrig fråga om vikten på nån tjej/sambo... jiiises DON'T GO THERE!!!

Jag vet hur känsligt det där är, även om tjejen ifråga är smal och har en tight kropp är det en hemlis. Tog tag i min lilla dam en gång och ställde mig på vågen med henne sprattlandes, kan lova att det vart inge åka den kvällen iaf.

Last edited:

Ducce 748

SDK#4860
Gick med
13 Aug 2008
Hoj
Ducati 748, hornet 600
komigen nu!!! Våga gå å fråga/väcka frugan nu!...
Jag vill se ett inlägg där hon "intygar" att det har hänt... ;)

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
Jag kunde som inte låta bli :D hade gjort min kväll om du inte tänkt dig för och sen ropat åt frugan "du grabbarna på SH vill veta vad du väger eftersom hojen wheelar på 4:an"

Grappen. Jag är 36 och gjorde sådana där misstag när jag var 18. Vad säger man? Med åldern kommer erfarenheten att hålla käft om bristningar, vikt och annat i den kvinnliga fägringens tecken. :) hade jag gått på din lätta hade jag fått skrubba alla golv i morgon. :p

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
Så ett intyg på hennes vikt är helt uteslutet alltså...
...eller va var det vi pratade om nuigen...:va ;)

Hehe. Om vi går lite topic igen så är min givibakväska det största problemet eftersom den är bakom bakhjulet nästan helt. Fruntimmret påverkar nog mycket mindre tack vare att hon sitter rakt ovan hjulaxeln. Även fast jag gissar att hon väger 44 kg. ;)

Syster-Tysk

Fullgasförespråkare.
Gick med
3 Jan 2008
Hoj
KTM RC8R -11, BMW S1000RR -10 (såld), BMW HP2 Sport -08 (Skrotad -09), BMW R1200S -06 (Såld), Honda VFR 800 -06 (Såld)
Vill du wheela, kör slic läget eller koppla bort Abs/dtc!

Annars kan jag rekomendera två kugg mindre fram på s1000rr, wheelar lättare, men funkar fraförallt bättre på svenska "små" banor.

Ha så skoj!

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken

Annars kan jag rekomendera två kugg mindre fram på s1000rr, wheelar lättare, men funkar fraförallt bättre på svenska "små" banor.

Ha så skoj!

varför i helv*** behöver man kugga ner den för ??

är inte den här hojen känd för sin enorma effekt,då ska man väl inte heller behöva kugga ner...

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed

Ha så skoj!

Hoj-jäveln kliver ju in och klipper ändå ibland, kör du länge på bakhjulet på race så kopplar den själv in dtc:n efter ett tag. Och i slick-läget så går den ju in och bryter tändningen då man åkt på tofflan ett tag.

Thriss

DiREckt!!1!1
Gick med
16 Mar 2010
Hoj
Kawasaki Er-6n 2009; KTM 400EXC-R 2011
Vi vet alla svaret, BMW gjorde missen att inte ha ett wheelie mode! Alla vet ju att det är säkrare att köra på bakhjulet utom tyskarna! Sicka nötter :rolleyes:

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Hoj-jäveln kliver ju in och klipper ändå ibland, kör du länge på bakhjulet på race så kopplar den själv in dtc:n efter ett tag. Och i slick-läget så går den ju in och bryter tändningen då man åkt på tofflan ett tag.

Aaaaa....en BMW tråd:D

Det går alldeles utmärkt att wheela i race läget, men du måste vara stadig på handen annars tror hojen att du håller på och kör åt fanders och bryter vid c:a 45 graders lutning. Du kan lätt växla dig upp genom växlarna i c:a 45 graders wheele(utan kugg byte:va), så länge det går mjukt.

Men prova att "lura" sensorn" i race mode, när du kommer till ett litet backkrön så gasar du upp den, sen kan du wheela hur länge och mycket/högt du vill.

Annars är det slick med avstängt DTC som gäller.

Ducce 748

SDK#4860
Gick med
13 Aug 2008
Hoj
Ducati 748, hornet 600
Tycker att tyskarna har ett pissigt miljötänk i denna frågan !

Kör man på ETT hjul måste ju miljöpåverkan minska pga minskat däcksslitage mm.

....men luftmotståndet ökar ju... å där med bensinförbrukningen :mattias

Vi vet alla svaret, BMW gjorde missen att inte ha ett wheelie mode! Alla vet ju att det är säkrare att köra på bakhjulet utom tyskarna! Sicka nötter :rolleyes:

....de finns säkert redan en knapp... de har bara inte hittat den än... STUNT MODE... eller kommer den till 2011 kanske :va

Last edited:

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r

De kanske har involverat oljepumpen i det hela så när den börjar suga luft efter ett tag så tvingas hojen ner för att säkra smörjningen :rolleyes:

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka