Åka ifrån polis, hoj vs. bil?...

Rideass

Ung pung, på skrevraket.
Gick med
3 Apr 2005
Ort
Dublin
Hoj
Tvåhjulssoffa GSA -08
IronMike skrev:
Har vid ett par tillfällen låtit bli att stanna med hojjen, även om man vet att man skulle klara sig utan böter etc, så har man ibland varken tid eller lust att bli stannad, visa körkort etc..

Haha, mycket roligt! Du höjde nog sheriffens puls en aning där, men det är nog bara bra att de får motionera sig själva och sina fordon lite! :hihi

Jag skulle nog aldrig försöka köra ifrån dem, finns ingen anledning. Anser alltid att det är bättre och ta skiten på plats och slippa få överraskningar senare.

En stor fördel med båge är att man kan hålla "den relativa hastigheten" istället för bestämmelserna på platser med hastighetskameror. :tummenupp

Kommer säkert få massa otrevliga svarsinlägg för mitt barnsliga och oansvariga beteende. Finns många rötägg på forumet tyvärr :(

Rolig läsning dock! :lol
 
Last edited:

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Silwer skrev:
Om man nu inte har för avsikt att imponera på någon med sina dra-snuten bravader så kan man ju fundera på varför så många alltid ändå gärna vill göra trådar om sådant och berätta för alla?

Jo jag har lurat polisen jag med, främst när jag var ung och dum och körde diverse olagliga fordon så skryt skryt:lol


Bra frågeställning! :tummenupp :tummenupp

// Niklas
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Galne Dansken skrev:
Har jobbat lite med det STRESS MOMENT båda på MC-kurser på bana - och även med MC Polis´ar som vissa ställan tränar med olika stress moment.
Det har varit en ganska stor AHA upplevelse för min del hur hårt att sånt slår på egen bedömnings förmåga :död

Men för att komma dit hän krävs antingen att man får möjlighet till övning, som du redogjör för (dvs. under ordnade förhållanden) eller att man de facto utsätter sig för stress och lär av egna misstag (om man överlever).

Någon svaade ju på mitt inlägg med att personen i fråga HAR sådan erfarenhet att det inte längre ÄR en pressad situation, vilken KAN stämma. Men varför över huvud taget sätta sig i en sådan situation bara för att uppnå ett lyckorus när man väl lyckas köra ifrån någon?

Spelar det rll VEM man lyckas köra ifrån eller måste det vara polisen just och måste det vara efter utfört "brott". Eller räcker det att köra ifrån någon som man inte tror sig kunna köra ifrån? I så fall skulle det ju räcka med lite bandagar för att få den känslan!?

Eller är det annat som krävs för att känslan skall infinna sig? Om så är fallet, vad?

Mvh!
// Niklas
 

Ella

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2005
Ort
Heby
Hoj
SV 650S
KalleNorton skrev:
Polisen lär inte tycka sämre om motorcyklister efter det här, eftersom IronMike körde ifrån polisen med bil...

Näe, men om du läser lite mer så skriver han att han brukar göra lika dant med mc. Det är den inställningen som är farlig som bildar problem för oss andra!
 

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Kallhäll
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
Ella skrev:
Det skulle du väl ha tänkt på tidigare??!! :kocko

Det är såna som du som gör att snuten är som en igel på oss andra hojåkare...

Jajamän :tummenupp
 

Gavazn

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
R6...99 omlackad svart
Ella skrev:
Det skulle du väl ha tänkt på tidigare??!! :kocko

Det är såna som du som gör att snuten är som en igel på oss andra hojåkare...

Din åsna läs det står att han drog dom med bil... :rolleyes:
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Avarage skrev:
Någon svaade ju på mitt inlägg med att personen i fråga HAR sådan erfarenhet att det inte längre ÄR en pressad situation, vilken KAN stämma. Men varför över huvud taget sätta sig i en sådan situation bara för att uppnå ett lyckorus när man väl lyckas köra ifrån någon?


Mvh!
// Niklas

testa att kasta en snöboll på en bil... samma känsla :hihi när man bli jagad alltså :rofl
 

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Kallhäll
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
bmwjohan skrev:
varför tror många att det är totalt livsfarligt att köra ifrån snuten. det står alltid "sätter ditt och andras liv på spel". oftast är det jävligt enkelt att dra snuten, man behöver typ bara köra som vanligt. gasa på lite och sen är dom borta.

när det här killen nu har dragit snuten så många gånger som han har, tror du verkligen då att han känner en enorm press varje gång han gör det? han kanske inte känner någon press alls. han kanske bara myser och njuter när han gör det.

sen är jag också trött på det här snacket med att man drar snuten för att vara tuff inför sina kompisar. jag tror att det är jäkligt få som drar snuten för att vara tuff inför kompisarna. man drar snuten av en massa andra anledningar. i alla fall gör jag det. tex, slippa böter, körkortsindragning, slippa se snutarnas nöjda min när dom tar en, osv. sen är det en underbar känsla att dra dom och tänka på hur förbannade dom blir när man kommer undan. jag skrattar mig tillsängs varje kväll i minst en vecka efter varje snutförnedring. en underbar känsla helt enkelt. den här sista anledningar funkar dock bara för oss som har träffat på många väldigt otrevliga snutar.

ps. jag måste förtydliga en sak. inga av dessa anledningar är några bra anledningar så klart. det är jätteomoget och omoraliskt och allt sånt. jag ville bara skriva att det inte är så speciellt många som drar snuten för att impa på sina kompisar. tror jag i alla fall

Möjligen har du rätt. Att skriva om det på forumet har dock knappast något annat syfte än att försöka imponera på någon svagsint forumläsare.
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Stäng såna här skittrådar! Skryta om hur man kört ifrån polisen. :4skrika :4skrika

Vad kan hända... :rolleyes:

Alltså, polisen kan lika gärna tro att det är en berusad/nerknarkad jävel dom får syn på o börjar jaga.
Mena vem fan smiter från polisen för att ha "kört i fel fil", eller för att man "inte orkar visa körkortet"??


Tror en del att polisen jagar för att ge en fortkörningsbot eller om någon "råkat" köra i en bussfil?

Ja jävlars... :kocko
 

IronMike

Guest
Äsch, var mest nyfiken i hettans stund.. Satt och smuttade på en "gt" och ville skriva av mig;

Men genast är det ett gäng touring-nissar som är på med pekfingret "så får du inte göra, bla bla bla", "jag är mogen å klär mig med gore-tex" :kocko

Finns säkert ett custom-forum någonstans för er, det här är ett sporthoj-forum, för såna människor, med lite extra bensin i blodet... Träffa mig som person innan ni kommer med personliga påhopp ang mognad osv, de flesta vet ingenting om mig, men ändå pekar ni ut mig som omogen unge i behov av uppmärksamhet, det är nog så att de flesta ser ner på er som ni håller på.

:7peta
 

Nicko@K.A.P

"Inte riktig funtad..."
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Götlaborg
Hoj
Ras
Kom igen nu Swedie!
Ge oss en avd i forumet fritt från alla mini poliser!!

Ett jädra tjöt varenda eviga gång från vissa personer så fort ngt "olämpligt" tas upp och ofta går tråden i helt annan riktning.

Otroligt enerverande!!!
 
Last edited:

IronMike

Guest
Nicko@K.A.P skrev:
Kom igen nu Swedie!
Ge oss en avd i forumet fritt från alla mini poliser!!

Ett jädra tjöt varenda eviga gång från vissa personer så fort ngt "olämpligt" tas upp och ofta går tråden i helt annan riktning.

Otroligt enerverande!!!
Word! :Bugar
 

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
IronMike skrev:
Äsch, var mest nyfiken i hettans stund.. Satt och smuttade på en "gt" och ville skriva av mig;

Men genast är det ett gäng touring-nissar som är på med pekfingret "så får du inte göra, bla bla bla", "jag är mogen å klär mig med gore-tex" :kocko

Finns säkert ett custom-forum någonstans för er, det här är ett sporthoj-forum, för såna människor, med lite extra bensin i blodet... Träffa mig som person innan ni kommer med personliga påhopp ang mognad osv, de flesta vet ingenting om mig, men ändå pekar ni ut mig som omogen unge i behov av uppmärksamhet, det är nog så att de flesta ser ner på er som ni håller på.

:7peta

Lustigt är att när "du vill skriva av dig" så är det alltid nåt "skryt" om vad du gjort med din bil...

ang. mognad så behöver jag nog inte träffa dig för att fälla en dom...
men om jag får citera mig själv - "det måste finnas plats för alla"...

Kolla in www.zatsy.com - där kommer de lyfta dig till skyarna och skriva ditt namn i granit :)
 

markstedt79

Ny medlem
Gick med
27 May 2005
Ort
stockholm
Hoj
plastraket
IronMike skrev:
Äsch, var mest nyfiken i hettans stund.. Satt och smuttade på en "gt" och ville skriva av mig;

Men genast är det ett gäng touring-nissar som är på med pekfingret "så får du inte göra, bla bla bla", "jag är mogen å klär mig med gore-tex" :kocko

Finns säkert ett custom-forum någonstans för er, det här är ett sporthoj-forum, för såna människor, med lite extra bensin i blodet... Träffa mig som person innan ni kommer med personliga påhopp ang mognad osv, de flesta vet ingenting om mig, men ändå pekar ni ut mig som omogen unge i behov av uppmärksamhet, det är nog så att de flesta ser ner på er som ni håller på.

:7peta
om du vill varse god har hänt själv på nynäsvägen en par gånger dock ej i short´s ej i gore tex. i helställ o kul är det i all fall
fick böter ifjol på nynäs i höjd vid avfarten farsta mycke trafik civilsaab i häkken typ en dec till bakdäcket kunde inte köra ifrån.
:4skrika

dom hadde filmat mig i en km snitt hastighet -3el4 % fin snutt av sig själv fick man se snutarna var uppe i 210 då låg ja typ 250 meter framme än dom i enligt deras video 225 frågade om fick en kopia men det fick man inte ialla fall . go iron :hihi
 

IronMike

Guest
UltraMarine skrev:
Lustigt är att när "du vill skriva av dig" så är det alltid nåt "skryt" om vad du gjort med din bil...

ang. mognad så behöver jag nog inte träffa dig för att fälla en dom...
men om jag får citera mig själv - "det måste finnas plats för alla"...

Kolla in www.zatsy.com - där kommer de lyfta dig till skyarna och skriva ditt namn i granit :)
Ja ja nej visst
 

Nicko@K.A.P

"Inte riktig funtad..."
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Götlaborg
Hoj
Ras
Jag fattar inte hur ni orkar bry er? Men ge f*n i o kommentera skiten istället då?
Man tycker inte alltid samma. Det spelar ingen roll om man ens ber gnäll folk att låta bli o kommentera tråden när det inte passar med deras värderingar. På ngt oförklarligt sätt åker muspekaren ner till "svara" ikonen likt förbannat och svar som inte ens har med ämnet o göra börjar poppa up!!

Tycker ni det är rimligt?
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Nicko@K.A.P skrev:
Kom igen nu Swedie!
Ge oss en avd i forumet fritt från alla mini poliser!!

Ett jädra tjöt varenda eviga gång från vissa personer så fort ngt "olämpligt" tas upp och ofta går tråden i helt annan riktning.

Otroligt enerverande!!!

:tummenupp
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
RS "Alex" skrev:
testa att kasta en snöboll på en bil... samma känsla :hihi när man bli jagad alltså :rofl

Precis vad jag var ute efter! Det finns med andra ord ANDRA sätt att uppnå samma "lyckorus"/adrenalinkick än att behöva utsätta sig och andra för onödigt stora risker, det gäller bara att ha fantasi nog att inse var och hur man kan köra! :tummenupp (fast det var nog inte detta svaret du förväntade dig, eller?) :D

Mvh!
// Niklas
 

Comi

Var god skølj
Gick med
3 May 2003
Ort
Oslo
Hoj
2008 HarleyDavidson Rocker C
På Potatoesmc.com forumet är det ingen som gnäller. Inte ens när någon vågar vara kille/man/läckerbrud och inte "goretextoffel".
Skriv gärna av er lite där. Där kommer det nog även tips eller andra sköna berättelser som svar istället för det vanliga:

"våga stå för vad du gjort och ta dina böter"
"Alla oskyldiga kommer att dö"
"Sporthojar får dåligt ryckte"
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top