Comi skrev:Jag är så trött på alla fiffiga klasspoliser!!!!
Comi skrev:Jag är så trött på alla fiffiga klasspoliser!!!!
IronMike skrev:Har vid ett par tillfällen låtit bli att stanna med hojjen, även om man vet att man skulle klara sig utan böter etc, så har man ibland varken tid eller lust att bli stannad, visa körkort etc..
Silwer skrev:Om man nu inte har för avsikt att imponera på någon med sina dra-snuten bravader så kan man ju fundera på varför så många alltid ändå gärna vill göra trådar om sådant och berätta för alla?
Jo jag har lurat polisen jag med, främst när jag var ung och dum och körde diverse olagliga fordon så skryt skryt
Galne Dansken skrev:Har jobbat lite med det STRESS MOMENT båda på MC-kurser på bana - och även med MC Polis´ar som vissa ställan tränar med olika stress moment.
Det har varit en ganska stor AHA upplevelse för min del hur hårt att sånt slår på egen bedömnings förmåga
KalleNorton skrev:Polisen lär inte tycka sämre om motorcyklister efter det här, eftersom IronMike körde ifrån polisen med bil...
Ella skrev:Det skulle du väl ha tänkt på tidigare??!! :kocko
Det är såna som du som gör att snuten är som en igel på oss andra hojåkare...
Ella skrev:Det skulle du väl ha tänkt på tidigare??!! :kocko
Det är såna som du som gör att snuten är som en igel på oss andra hojåkare...
Avarage skrev:Någon svaade ju på mitt inlägg med att personen i fråga HAR sådan erfarenhet att det inte längre ÄR en pressad situation, vilken KAN stämma. Men varför över huvud taget sätta sig i en sådan situation bara för att uppnå ett lyckorus när man väl lyckas köra ifrån någon?
Mvh!
// Niklas
bmwjohan skrev:varför tror många att det är totalt livsfarligt att köra ifrån snuten. det står alltid "sätter ditt och andras liv på spel". oftast är det jävligt enkelt att dra snuten, man behöver typ bara köra som vanligt. gasa på lite och sen är dom borta.
när det här killen nu har dragit snuten så många gånger som han har, tror du verkligen då att han känner en enorm press varje gång han gör det? han kanske inte känner någon press alls. han kanske bara myser och njuter när han gör det.
sen är jag också trött på det här snacket med att man drar snuten för att vara tuff inför sina kompisar. jag tror att det är jäkligt få som drar snuten för att vara tuff inför kompisarna. man drar snuten av en massa andra anledningar. i alla fall gör jag det. tex, slippa böter, körkortsindragning, slippa se snutarnas nöjda min när dom tar en, osv. sen är det en underbar känsla att dra dom och tänka på hur förbannade dom blir när man kommer undan. jag skrattar mig tillsängs varje kväll i minst en vecka efter varje snutförnedring. en underbar känsla helt enkelt. den här sista anledningar funkar dock bara för oss som har träffat på många väldigt otrevliga snutar.
ps. jag måste förtydliga en sak. inga av dessa anledningar är några bra anledningar så klart. det är jätteomoget och omoraliskt och allt sånt. jag ville bara skriva att det inte är så speciellt många som drar snuten för att impa på sina kompisar. tror jag i alla fall
Word!Nicko@K.A.P skrev:Kom igen nu Swedie!
Ge oss en avd i forumet fritt från alla mini poliser!!
Ett jädra tjöt varenda eviga gång från vissa personer så fort ngt "olämpligt" tas upp och ofta går tråden i helt annan riktning.
Otroligt enerverande!!!
IronMike skrev:Äsch, var mest nyfiken i hettans stund.. Satt och smuttade på en "gt" och ville skriva av mig;
Men genast är det ett gäng touring-nissar som är på med pekfingret "så får du inte göra, bla bla bla", "jag är mogen å klär mig med gore-tex" :kocko
Finns säkert ett custom-forum någonstans för er, det här är ett sporthoj-forum, för såna människor, med lite extra bensin i blodet... Träffa mig som person innan ni kommer med personliga påhopp ang mognad osv, de flesta vet ingenting om mig, men ändå pekar ni ut mig som omogen unge i behov av uppmärksamhet, det är nog så att de flesta ser ner på er som ni håller på.
om du vill varse god har hänt själv på nynäsvägen en par gånger dock ej i short´s ej i gore tex. i helställ o kul är det i all fallIronMike skrev:Äsch, var mest nyfiken i hettans stund.. Satt och smuttade på en "gt" och ville skriva av mig;
Men genast är det ett gäng touring-nissar som är på med pekfingret "så får du inte göra, bla bla bla", "jag är mogen å klär mig med gore-tex" :kocko
Finns säkert ett custom-forum någonstans för er, det här är ett sporthoj-forum, för såna människor, med lite extra bensin i blodet... Träffa mig som person innan ni kommer med personliga påhopp ang mognad osv, de flesta vet ingenting om mig, men ändå pekar ni ut mig som omogen unge i behov av uppmärksamhet, det är nog så att de flesta ser ner på er som ni håller på.
Ja ja nej visstUltraMarine skrev:Lustigt är att när "du vill skriva av dig" så är det alltid nåt "skryt" om vad du gjort med din bil...
ang. mognad så behöver jag nog inte träffa dig för att fälla en dom...
men om jag får citera mig själv - "det måste finnas plats för alla"...
Kolla in www.zatsy.com - där kommer de lyfta dig till skyarna och skriva ditt namn i granit
Nicko@K.A.P skrev:Kom igen nu Swedie!
Ge oss en avd i forumet fritt från alla mini poliser!!
Ett jädra tjöt varenda eviga gång från vissa personer så fort ngt "olämpligt" tas upp och ofta går tråden i helt annan riktning.
Otroligt enerverande!!!
RS "Alex" skrev:testa att kasta en snöboll på en bil... samma känsla när man bli jagad alltså
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|