Åka ifrån polis, hoj vs. bil?...

IronMike

Guest
Comi skrev:
Den här delen håller jag med om.
Men alla andra klagomål och påpekanden om självklara saker som riskbedömning, det behövs liksom inte.
Varför skulle det vara farligare att köra fort med sällskap än utan?
Har man lite is i magen är det väl cool?

Någon frågade om shorts?
Jag kör alltid i shorts på sommaren (eller, tja, ofta)
Ja, har har tänkt på riskerna, sen jag var liten.
Jag är dessutom noterat att jag endast får skrapsår, det tål jag.
Word!

Varma dagar åker jag iklädd endast tofflor, ryggskydd, bar överkropp å hjälm, om jag ska ner till stranden eller handla. Sen åker jag utifrån detta, jag gör inga knäskrap med bara knänen :hihi
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Faster skrev:
Klart du hade fått en kopia, du hade bara behövt dra saken inför rätten och åberopat filmen som bevis, då hade både du och ditt juridiska biträde fått en kopia av denna film.!!

Så, ifortsättningen vill vi se filmer... Inga jävla bög fejk filmer som ett visst gäng i Stockholm spelar in (no ofence Q).

Och, ni som moraliserar till ni blöder.
Kamma er för tusan.!!

Själv trodde jag det var någon form av artighetsgrej när dom där vackra blåvita blinkar så sött med alla sina lampor.!! Har aldrig stannat och kommer aldrig att göra heller, vem vet, det kanske är några gangsters som vill döda mig och bara stripat en stulen bil i blått o vitt.!!

Hur ska jag kunna veta :rolleyes:

Vafan, man kan aldrig vara säker, kan inte ens åka buss i London hur ska jag då våga lita på smurfar (jo, dom e också blå o vita), allt e inte guld som glimmar...



Ta det säkra före det osäkra, gasa Ironi är det bästa som finns, simma lugnt gubbar och gör inget som jag inte skulle gjort.
:tummenupp



Du är också min idol.

Har du någon fanclub?
 

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard
Du är också min idol.

Har du någon fanclub?

Wow, ska långafarbrorn joina klubben, coolt.

Surfa bara in på: snartskajagsjänkaminsjältilljävulenmedenlovanochförsäkranomatthyllafasterpåSHforumettillsdendagenattjagsvälterihjäl.net

Där hittar du allt du behöver för att kunna hylla mig :tummenupp

Fan, dagen börjar bra, redan nya kompisar.!!



If i ruled the world...
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Comi skrev:
2: Jag kör med vanligt "trepunktsbälte" i bilen fast jag är medveten om att "fyrpunkt" är bättre. dessutom lämnar jag hjälmen, flamsäkradräkten och tandskyddet hemma.
3: när man gör riskbedömning är det en sannolikhetsfaktor (jo, det är det, tänk) man räknar med.
Det går inte att skydda sig mot alla eventualiteter. Om någon spränger bussen som ligger i filen brevid mig, vad hjälper då skinnstället?
klart att det inte är sannolikt, men det kan hända.

Om jag tar hojen utan skinnställ kör jag givetvis försiktigt, håller mig undan andra bilar och kollar lite extra.
Något av det viktigaste när man kör mc, håll avstånd. Särskillt när du byter mellan körfält.

Då är det bara att hålla tummarna för att du skall klara dig! För hur mycket mer observantr och försiktigare man kör så finns alltid faktorer som man själv inte påverkar (andra trafikanter, föremål/skit på vägen samt din egna dagsform) vilket alla var och en kan föranleda en liten enkel krasch.

Visst, man kan vara ÖVERFÖRSIKTIG och inte våga leva livet. Och alla gör sina egna riskbedömningar här i livet men skall då också vara beredd på att ta konsekvenserna av det. Vilket du naturligtvis är eftersom du skriver som du gör.

Skinnställ och hjälm hjälper naturligtvis inte ett skit om jag slår i huvudet i en sten/stolpe (fast föremål) i en hastighet av hela 70 km/h (hur ofta kör man under?) utan då är jag stendöd. :4skrika

Personligen kör jag alltid med de skydd som hör till min normala utrustning, vilket knappast 4-punktsbälte eller hjälm med stödkrage för bilkörning är. Orsaken är egna erfarenheter (att det hjälper) och andras där man fått men och solklart klarat sig utan om man haft en simpel skinnjacka (tar 30 sek att ta på sig).

Som sagt: alla väljer själv och jag dömmer ingen!

Ha en bra sommar och kör vackert (vare sig med eller utan skydd)!

// Niklas
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Faster skrev:
Wow, ska långafarbrorn joina klubben, coolt.

Surfa bara in på: snartskajagsjänkaminsjältilljävulenmedenlovanochförsäkranomatthyllafasterpåSHforumettillsdendagenattjagsvälterihjäl.net

Där hittar du allt du behöver för att kunna hylla mig :tummenupp

Fan, dagen börjar bra, redan nya kompisar.!!



If i ruled the world...


f*n Faster :)
du är för jävla go du :tummenupp :yoparty
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top