#6 Limpan
Snabb, men ändå lite långsam...
Ja fixar de för 150:- om du kommer in med grejerna lösa!
Du har PM!
/ L
Ja fixar de för 150:- om du kommer in med grejerna lösa!
Lelles Mc i Uppsala tar ej emot "andras" däck..... Lite dåligt tycker jag....
Min erfarenhet är att dom tar en massa extra betalt.
T.ex. betalade jag 350 kr för krängning+balansering av ett internetdäck.
Han sa att om jag hade köpt däcket där hade det gått på en hundring.
Min erfarenhet är att dom tar en massa extra betalt.
T.ex. betalade jag 350 kr för krängning+balansering av ett internetdäck.
Han sa att om jag hade köpt däcket där hade det gått på en hundring.
Fattar inte hur ni tänker.
Dom handlar med däck självklart ska dom leva också.
Om man väljer att köpa ett däck från nån annan så blir det mindre i kassan för däckhandlaren men fortfarande lika mycke jobb.
Tar ni med er kött till restaurangen bara för att ica säljer det billigare?
Självklart om man lägger om själv så kan man göra en hacka
men bli inte förvånad om handlaren lägger på några kr om ni kommer med eget däck
När man köper ett däck hos en firma ska det fan ingå av/påkrängning samt balansering.....
Åk och köp en Biltema balanseringsaxel 4st fälgskydd samt 3st däckjärn så är saken biff tar inte mer än ca 30min att kränga av/på samt balansera 2st däck juh...
///Micke
Jag vet inte om de finns på biltema eller inte, men jag köpte ett par på Lelles i uppsala för nåt år sedan.Dom sk. fälgskydden finns dom på biltema också? Hittar iaf inget på deras hemsida
Kunde inte sagt det bättre själv....
Du tar inte med dig egen sprit till klubben och ber bartendern blanda till en drink och när han då tar 70kr för blandandet så klagar du.....[/QUOTE
Trist att på krogen behöva beställa groggen en vecka iförväg för de enbart har vodka hemma.
Servicen är ju ine så bra på många däckställen. Finns ingen vits i att åka till en handlare för att berätta för denne vad man vill ha för att denne handlare ska beställa varor som du lika gärna hade kunnat göra från soffan.
På sikt tror jag att det kommer att finnas ett större utbud av företag som säljer enbart tjänsten, dvs man-/maskintid.
Vad är mervärdet att betala 1800 för ett däck när man kan få EXAKT samma resultat för hälften??Kunde inte sagt det bättre själv....
Du tar inte med dig egen sprit till klubben och ber bartendern blanda till en drink och när han då tar 70kr för blandandet så klagar du.....[/QUOTE
På sikt tror jag att det kommer att finnas ett större utbud av företag som säljer enbart tjänsten, dvs man-/maskintid.
Bar-liknelsen är helt fel då det är ett mervärde man betalar för att få kröka ihop med en massa snygga ..
Tjänseföretag av typen du nämner i slutet har vi redan ett lokalt.
100:-/däck inkl ta hand om det gamla..
Jag har själv fö fått betala 350pix för ett däckkräng när jag fick med två nya däck med en inhandlad beg hoj. (de får inget jobb mera av mig)
När man köper ett däck hos en firma ska det fan ingå av/påkrängning samt balansering.....
Åk och köp en Biltema balanseringsaxel 4st fälgskydd samt 3st däckjärn så är saken biff tar inte mer än ca 30min att kränga av/på samt balansera 2st däck juh...
///Micke
Och varför ska det ingå i priset?
Vad är det för fel med att ta betalt för utfört arbete?
En kock som lagar mat på restaurang kostar pengar, en mekaniker på en verkstad som kränger däck kostar pengar etc... eller???
Går du till mataffären och kräver att tillagning ska ingå i priset?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|