Åka till däckhandlaren med däck köpta från nätet

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
I en marknadsekonomi vinner det företaget som levererar rätt vara till rätt pris.

Inte betala överpris för att man tycker synd om den stackars företagaren, det ÄR sossigt :fakta

Rättade det jag inte tyckte stämde i din text med röd text. Hoppas du ursäktar.

Ska vi snacka sossar är min bestämda åsikt att de alltid klagar oavsett om det kostar 14,50:- att lägga om taket på deras villa. Går man i en skyddat miljö under kommunal anställning hela livet har man inte en blekaste aning om vad man själv kostat i drift.

Förstår enligt dina tidigare inlägg att du menar att du försöker spara utgifter på däckkrängning. Har full förståelse för det, men samtidigt ser jag att du har tre hojar, då börjar jag tvivla på att du kör så ekonomiskt som möjligt i övrigt. ;)

NOOBIE

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2008
Hoj
CBR 1000 RR -08
En åsikt av er som har lite erfarenhet.
Jag kör en Honda Fireblade. Min "butik" som börjar på mitt hojmärke och slutar på city Tar ca 3000kr för ett bakdäck (Michelin Pilot Road 2 tror jag) inkl byte. Då kommer jag med hela hojen är det bra eller anus?
5000kr för fram och bakdäck inkl byte. Då kommer jag med hela hojen.
Åsiker?

Astro

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2008
Hoj
R1 2010
En åsikt av er som har lite erfarenhet.
Jag kör en Honda Fireblade. Min "butik" som börjar på mitt hojmärke och slutar på city Tar ca 3000kr för ett bakdäck (Michelin Pilot Road 2 tror jag) inkl byte. Då kommer jag med hela hojen är det bra eller anus?
5000kr för fram och bakdäck inkl byte. Då kommer jag med hela hojen.
Åsiker?

Dyrt tycker jag ett set däck kostar runt 3200 sen att ta 1800 spänn för byte är jäkligt mycket.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Dyrt tycker jag ett set däck kostar runt 3200 sen att ta 1800 spänn för byte är jäkligt mycket.

Jag tycker att ett set däck kostar 2500 och då är det 2500 för ett byte..

För 2500 kan jag åka upp från Norrköping och byta åt dig, du slipper tom få kvitto!

sportbike

Guest
Jag frågade en mc-firma här i stan vad ett Pirelli Diablo Supercorsa i dimensionen 180/55-17 skulle kosta att köpa över disk.
3700 kronor blev svaret, enligt gällande prislista.
Kollade på däckonline.
1600 kronor.
Då är det fan billigt att få däcket omlagt på hojen för en femhundring.

NOOBIE

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2008
Hoj
CBR 1000 RR -08
Men var i sthlm kan jag åka och få mina däck utbytta. Nån firma som säljer däck och byter dem för rimlig peng. Ett krav är att jag kan komma med hela hojjen.
Tacksam för tips!

sportbike

Guest
Men var i sthlm kan jag åka och få mina däck utbytta. Nån firma som säljer däck och byter dem för rimlig peng. Ett krav är att jag kan komma med hela hojjen.
Tacksam för tips!

Däckshopen i Haninge fixar biffen.

Texasmoto

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
Yamaha R6 2008
Dessa däck kostar ju ca 2900 inkl. frakt på dexon.se sen är det väl bara att ringa runt och fråga pris på montering.. Vissa är säkert griniga som en gammal rörmokare som inte får sälja med blandare, wc-stolar mm. Andra inser att det är 2010 och att folk handlar grejer på internet..

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln