Åka-tråden!

Relocx

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2009
Hoj
KTM 640 Adventure
Tänkte åka förbi Motorbolaget imorgon istället för idag (regn no fun).
Vem vet, jag kanske får något ryck och tittar förbi :)

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
R1
http://www.racetrack.nu/

https://www2.svmc.se/index.php?do=school&id=139 ( kan löna sig att ställa sig vid banan kursmorgonen och vänta på plats även om man inte står på reservlistan. Funkade för mig på gelleråsan. De tog in 2 st extra fast de e.g. var fullbokade. :) )

// Johan

Det skulle vara kvällskörning någon dag också. Vet du något om det? Hittar inget på Sviestads hemsida. Kurserna lär ju va helt fullbokade vid det här laget.

ninan

Medlem
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Daytona 675

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Det skulle vara kvällskörning någon dag också. Vet du något om det? Hittar inget på Sviestads hemsida. Kurserna lär ju va helt fullbokade vid det här laget.

Det står inget att racetrackkörningen skulle vara fullbelagd på deras hemsida iallafall. Kostar inte så mycket att ringa och fråga. :)

Håkan brukar vara ganska snabb att svara på mail med om man föredrar att maila istället. ( hakan.jansson@coursepoint.se )

Kvällskörningen är samma datum som denna. Så orkar man kan man får en bandag som heter duga från tidig morgom till åtta på kvällen! :tummenupp

mvh Johan

Jag har gått både broms och sporthojskurser.

Känns mest som man har satt olika namn på samma innehåll får att locka lite olika kategorier åkare.

// J

Hej,
vill bara rekomendera den 7/8 på Sviestad då. Det är en BKK men jag ser fortfarande ingen större skillnad i vad som lärs ut/vad man gör på banan. https://www2.svmc.se/index.php?do=school&id=141

Jag och sambon är anmälda (Daytona675+Gixer1000 K6) och jag vet även om ett par till med nyare fireblades som skall dit.

Kvällskörningar på Sviestad står det om här
http://www.lmsroadracing.se/trafiksaekerhetsutbildning

Last edited:

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
shitty weather today. what does the forecast look like?

Not very good. Some rain.

But It's ok for me cause I'm still :sjuk I've been 2 the doctor now. She prescribed some :ätapiller 4 me. :)

Give me a few more days and I'll be back on track again! :yoparty

Have you been to beviks yet to check the dB-killer? I'm sure they can help you even if I'm not with you. Mabye F1eX can join?

// Johan

Zantoz_SWE

Kiss my axe
Gick med
1 Apr 2009
Hoj
2005 R1
Not very good. Some rain.

But It's ok for me cause I'm still :sjuk I've been 2 the doctor now. She prescribed some :ätapiller 4 me. :)

Give me a few more days and I'll be back on track again! :yoparty

Have you been to beviks yet to check the dB-killer? I'm sure they can help you even if I'm not with you. Mabye F1eX can join?

// Johan

:tummenupp no worries mate. Take it easy.
No I havent been there yet. Will do during this week.

NeXTer

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2009
Hoj
'07 Honda NT700VA Deauville
Släpvagnar som använder hela vägen när det är slingrigt och dålig sikt är inte skoj... Killen på den gula Suzuki-twinnen (Tomas?) och jag hamnade bakom den i någon kilometer strax innan Bjärka-Säby. :huvet:

Vi följde sedan alla skyltar mot Åtvid och snurrade runt centrum och ut till golfbanan utan att se röken av resten av gänget. Efter en kort glasspaus tog vi stora vägen tillbaks till "civilisationen".

En trevlig tur ändå, men hur körde resten av gänget? :confused:

(Första turen jag inte kör solo! Tog lappen den 8:e juni och skaffade bågen veckan efter midsommar. :) )

// Joachim

Last edited:

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
gsx 1100
Släpvagnar som använder hela vägen när det är slingrigt och dålig sikt är inte skoj... Killen på den gula Suzuki-twinnen (Tomas?) och jag hamnade bakom den i någon kilometer strax innan Bjärka-Säby. :huvet:

Vi följde sedan alla skyltar mot Åtvid och snurrade runt centrum och ut till golfbanan utan att se röken av resten av gänget. Efter en kort glasspaus tog vi stora vägen tillbaks till "civilisationen".

En trevlig tur ändå, men hur körde resten av gänget? :confused:

(Första turen jag inte kör solo! Tog lappen den 8:e juni och skaffade bågen veckan efter midsommar. :) )

// Joachim

tappa osså bort samtliga pga diverse bilar , samt att jag gasa för dåligt :rolleyes: efter en stunds letande i åtvid samt körde tbx en bit för o kolla eftersläntrare så rulla jag hem till linkan ,,

grattis till kortet:)

Zantoz_SWE

Kiss my axe
Gick med
1 Apr 2009
Hoj
2005 R1
hi guys. Its too bad you decided to go back to Linkoping because we were waiting for you just a few km away. Yes the first part of the ride had really lots of cars but the best roads were a bit later. You really missed a lot of fun.

We came back for you to get you but you were gone. We always wait for everyone in a junction. We dont leave anyone behind :tummenupp

lets hope next time is better

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar