Åkning i GÖTEBORG. Söndagen den 29:e Juni.

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R750
Hejsan :rock


Vad sågs om en tur i göteborgstrakten imorgon söndag :tummenupp :cool: :tummenupp ............. :)


Vi träffas vid Götaplatsen 16:00 och hoppas på att vädrets makter är med oss.


Åkväg kan vi komma överrens om på plats så alla har sin chans att påverka men en glass :bow på vägen vore ju inte helt fel. Kanske sitter någon på en riktig guldgruva av krokiga vägar.


Alla är naturligtvis välkomna :tummenupp .

Tempot kommer att vara LAGOM, så alla som känner att allmän väg är deras personliga RR-bana kan ju ta sig en funderare. Alltid farligt om tempot blir förhögt när det är en åkmässigt väldigt blandad skara som ger sig ut. Blir lätt så att de mindre vana förarna luras in i ett tempo de inte klarar av och så händer det som inte får hända.



Ha det gött och jag förväntar mig att se dunderkissen och hållundan mfl. där :hej
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Jag kommer. :hej
 

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
varför så negativa till fart?????????????????????
 

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R750
Blondie skrev:
varför så negativa till fart?????????????????????

Det är ingen som är negativ till fart :) .

Men det kan ju vara kul om det finns ett alternativ till att köra extremt fort för dem som kanske inte har RR-intentioner.


Stör det dig :confused: .

Sedan får man ju se hur det blir. Känner någon att det går för långsamt så är det ju bara att hänga med WCX på deras körningar.

Detta gäller även mig men jag tänker öka mitt tempo i min egen takt. När jag sedan känner mig tillräckligt duktig för att åka med WCX så kommer jag att göra så.

En anledning till alla olyckor är just det att endel inte inser sina begränsningar och därmed kör i ett tempo som de inte klarar av.

Jag har inget emot att folk kör extremt fort och jag önskar kanske att jag kunde köra ännu fortare men det kommer förhoppningsvis när jag fått mer körvana och större erfarenhet.

Hoppas att du förstår vad jag menar :)


Ha det gött :hej
 

micke_gbg

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
göteborg
Hoj
busa
En anledning till alla olyckor är just det att endel inte inser sina begränsningar och därmed kör i ett tempo som de inte klarar av.

Jag har inget emot att folk kör extremt fort och jag önskar kanske att jag kunde köra ännu fortare men det kommer förhoppningsvis när jag fått mer körvana och större erfarenhet.

[/B]


Bra talat :tummenupp , det är allt för många som kraschar pga att dom inte tar sitt egna tempo. :tummenupp
 

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
JAG KOMMER....inte :(

jobbar hemma i småland hela sommaren, men jag hoppas att tillfället kommer igen framåt slutet av augusti, för då är jag tillbaka :hej

Ha det trevligt iaf, och lycka till med vädret :)
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
faaaan att jag missa det.... NU är ju klockan fem...

Jag kom hem från maiden klockan sex i morse.....

KOllade datan nu ju....faaaan...

Jag åker garanterat med nästa gång Serg...

:hej :hej
 

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
håller med dig helt o fullt Sergeant bra sagt!

Du är välkommen när du känner dig mogen det va inget illa menat.

mvh blondie
 

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg, Tosslanda
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
hållundan skrev:
faaaan att jag missa det.... NU är ju klockan fem...

Jag kom hem från maiden klockan sex i morse.....

KOllade datan nu ju....faaaan...

Jag åker garanterat med nästa gång Serg...

:hej :hej

Fick du tag i biljetter??? Jävla ös!! :bow Jag kom hem nu, men skulle inte kunnat åka med ändå... har ju inget körkort än.... :(

HA DE GÔTT
 

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R750
Tack för turen idag DumDum :tummenupp . Du rockar :fakta .


Det blev bara DumDum och jag idag men det dög mer än väl. DumDum visade massa fina vägar som jag aldrig kört tidigare. Jag hade enormt skoj :bow .

Hoppas att DumDum inte hade för mycket emot att köra runt i mitt tempo :) . Jag lärde mig iallafall jättemycket, alltid bra att kunna ligga efter någon som kan köra och studera bromsningar och spårval.



Ha det gött och hoppas att vi får köra snart igen :hej
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Ludde skrev:
Fick du tag i biljetter??? Jävla ös!! :bow Jag kom hem nu, men skulle inte kunnat åka med ändå... har ju inget körkort än.... :(

HA DE GÔTT

Ja, jag fick fan biljetter i sista stund... Åkte upp igår morse vid sju... Drog en jävla massa bärs i lite parker å skit... KOlla på maiden när dom lirade åkte hem med buss klockan 12 inatt.... va hemma sex i morse....

lite sleten.... Jävlar va grymma dom va1!!! :rock
 

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R750
Ludde skrev:
Fick du tag i biljetter??? Jävla ös!! :bow Jag kom hem nu, men skulle inte kunnat åka med ändå... har ju inget körkort än.... :(

HA DE GÔTT

Har du inget kort? Då får du se till att fixa det :mad:








;) ;) ;)


:hej
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Sergeant skrev:
Tack för turen idag DumDum :tummenupp . Du rockar :fakta .


Det blev bara DumDum och jag idag men det dög mer än väl. DumDum visade massa fina vägar som jag aldrig kört tidigare. Jag hade enormt skoj :bow .

Hoppas att DumDum inte hade för mycket emot att köra runt i mitt tempo :) . Jag lärde mig iallafall jättemycket, alltid bra att kunna ligga efter någon som kan köra och studera bromsningar och spårval.



Ha det gött och hoppas att vi får köra snart igen :hej

Vassego. Hade en helkul tur! Undrar vad bonden i traktorn tänkte? Två hojar som far fram och tillbaka, fram och tillbaka men den vägen är grym!

Jag har inget alls emot att ligga i det tempot. Tycker tvärt emot att det är väldigt bekvämt och helrätt på allmän väg. Lite lagom forcerat och inga dumheter.

Vi får ta och göra om det vid tillfälle!
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
DumDum skrev:
Vassego. Hade en helkul tur! Undrar vad bonden i traktorn tänkte? Två hojar som far fram och tillbaka, fram och tillbaka men den vägen är grym!

Jag har inget alls emot att ligga i det tempot. Tycker tvärt emot att det är väldigt bekvämt och helrätt på allmän väg. Lite lagom forcerat och inga dumheter.

Vi får ta och göra om det vid tillfälle!

DÅ ÄR JAG PÅ GUBBAR!!!!!!

Lova att jag får åka med... =) :hej
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
hållundan skrev:
vart åkte ni förresten?????

Mölnlycke till Landvetter och sedan nedåt Lygnern för att till sist hamna på ett fik i K-backa.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top