Åkte förbi en trafikolycka nyss!

MrCrone

"Bonnie är en slags hund"
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
En väldigt gul R1 med väldigt svarta flames,neon och strob ;)
TheMan skrev:
Är det konstigt att bgeåkare dör när de ofta ligger i 150+ på alla vägar ? Dessutom är det nog så att bågeåkare/sporthoj är lite mer obildade och korkade än vanligt folk. Det vimlar ju inte av läkare och jurister som åker R1.

Jag har en magisterexamen i företagsekonomi och snart en MBA i e-business och jag är varken särskillt smart eller kör min R1 under 150... :smasha

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Fan va lessem jag blir. Må han vila i frid. Måste vara fruktansvärt jobbigt för er alla.........skänker en tanke till er.

R

Hotrodbiker

Bara blå
Gick med
6 May 2003
Hoj
Daytona -02,Yamaha R1 -08, Kawa250 -72,Husaberg 570 -12
Rundningsmärke skrev:
Punktering kanske? Otroligt tråkigt, jag beklagar sorgen. :(

/A

Ja det var vad jag misstänkte oxå....... eller något på vägen.. men enl. Polisen fanns det inget grus eller sånt där
Skall försöka få kolla på hojen men den står nu på någon uppställningsplats hos polisen det skall även göras någon undersökning av den senare.

Tack för ert deltagande.

Hotrodbiker

Bara blå
Gick med
6 May 2003
Hoj
Daytona -02,Yamaha R1 -08, Kawa250 -72,Husaberg 570 -12
............l enligt brandmannen, tror det va en bil som har svängt ut från en liten grusväg men jag e inte säker. :( ..........

[/B]

Skulle vara intresant att höra varför du trodde det? Du kan gärna PM:a mig ang det om du vill

rerell

?!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja
Hotrodbiker, starkt av dig att orka skriva här. Jag kan inte ens föreställa mig hur det känns. Mina tankar går till dig och resten av din brors familj. Hoppas att han har det bra nu.

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Hotrodbiker skrev:
Vet inte vem du är men kan medela att det var min bror som dog på Ingarövägen i går. Det stämmer att hans sambo och deras TVÅ döttrar låg bakom men det var två bilar i mellan så dom såg inte hur det gick till. Han hade en bil framför sig och höll samma hastighet som bilarna han var en erfaren motorcyklist med körkort sedan han var 16. Körde även enduro. Han hade bara några hundra meter kvar hem. Men den här gången kom han inte hem.......
Ingen vet i dagsläget vad som har hänt men hans CBR1000 började enligt en mötande bil vobbla å han förlorade kontrollen över hojen.... flög av den å träffade bilen ....
Trots att det i en bil bakom fanns en läkare som omedelbart påbörjade livräddning med hjärtmassage fanns det inget att göra
Han förklarades död när han kom till SöS ........
Han har inte kört vårdslöst eller för fort...samt att han kände till vägen mkt väl.

Å för er som undrar så jobbade han som dataprogramerare..... å hans inteligens var nog mkt högre en några av er som så tanklöst har skrivit inlägg här.....

Han efterlämnar även en 16årig son som var otröstelig i går när vi satt på SÖS.....

Ojoj , vilken fruktansvärt tung läsning , lider med dig och 16 årige sonen + familj , tårarna tittar fram . Ni har mitt djupaste deltagande.

Linuxs

Lat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Jag stog som bil nummer 4 (svart Peugeot 206) på väg utåt, mot bryggan. Pratade med några som jobbade där. Enligt en äldre herre, som verkade vara någon slags chef (?), hade en bil stannat för att göra en vänstersväng in på en korsande väg. Han kunde inte svänga pga mötande trafik varvid en kö byggdes upp bakom den svängande bilen. När 3 bilar stog stilla bakom den första kom motorcyklisten, som inte kunde se detta pga det backkrön omeddelbart bakom kön. Jag försökte räkna ut resterande händelseförlopp genom märkena på asfalten. Jag TROR att MC-föraren såg kön, bromsade hårt, låste bägge hjulen, fick sladd (bromsspåren korsade varann), gick i backen (skrapmärken i asfalten), snuddade (pöl med bensin?) den bakersta bilen i kön, kom över på mötande sida glidandes och träffade först en volvo, sedan ev. flera bilar... OBS! Detta är bara min gissning baserat på märken och det personalen berättade. Jag insåg då att detta skulle kunna hända vem som helst. Även mig. Man är inte så stark och hård som man kan tro. Trots skyddskläder. Otur kan drabba vem som helst. Senare på kvällen höll jag på att krocka med ett rådjur och ännu lite senare körde en TAXI mot rött som jag (och 2 motardförare bakom mig) precis undvek.
Skickar i vilket fall mina varmaste hälsningar till familj, släkt och vänner. Lider med er. Han såg inte så tilltygad ut när han fick massage. Jag trodde att han skulle överleva men jag såg ju inte allt.

R I P Mvh Linus Hellsing

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Fruktansvärt tung läsning. Djupaste deltagande till en hojbroders familj och vänner.

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
MrCrone skrev:
Tragiskt :( , hur många mc-förare har strukit med denna säsong igentligen???

R.I.P

Döda eller skadade mc-förare per 2003-06-30 (prel)
Totalt: 609
Män: 567
Kvinnor: 42

Döda eller skadade mc-passagerare per 2003-06-30 (prel)
Totalt: 79
Män: 32
Kvinnor: 47

Dödade per 2003-06-30 (prel)
Motorcykelförare
Summa 19
Man 18
Kvinna 1

Motorcykelpassagerare
Summa 3
Man 0
Kvinna 3

För 2002 såg det ut så här för helåret:

Döda eller skadade:
Motorcykelförare
Summa 1126
Man 1011
Kvinna 107
Okänt 8

Motorcykelpassagerare
Summa 151
Man 58
Kvinna 91
Okänt 2

Dödade:
Motorcykelförare
Summa 34
Man 34
Kvinna 0

Motorcykelpassagerare
Summa 3
Man 1
Kvinna 2

Källa: http://www.sika-institute.se/statistik_fr.html samt samtal till SIKA/Polisen

Var det svar på din fråga? SIKA har inte behandlat statistiken för juli och augusti och halvårsstatistiken är ytterst preliminär eftersom de fortfarande håller på att behandla en del rapporter från polisen.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Qwerty skrev:
Läkare och jurister??? Är dom smartare eller har dom bara en bra studie teknik?

Har en tjej kompis som är jurist och hon är inte speciellt smart. Har många bekanta som är högutbildade, är dom smartare än mej?

Svaren på dessa frågor är faktist nej. Utom då en kompis som är grymt smart, högutbildad och kör hoj.

Jag är jurist. Jag är inte särskilt smart. Jag kör sporthoj.
Jag har en kompis som jag åkte mycket hoj tillsammans med för sisådär 15-20 år sen. Han är numera professor på Chalmers (och ohyggligt smart). Han vägrar köra hoj mer trots att jag tjatar satan på honom.
Vad drar ni för slutsatser av detta? :confused:

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Lime! Tack för länken, bra sida. Där kan man själv se...

[Edit - tog bort statistiksvamme- opassande ]

Vila i frid.

//P

Last edited:

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
:(

Tankar går till familj och vänner.

R.I.P.

Hurgan

Donald Ducce...!!??
Gick med
10 Jul 2003
Hoj
FJ 1100 -94 :o),Volvo s60 D5 ,Downhill moddad Crecent
Det svider att läsa detta...det kom plötsligt ett
stort regn moln på den annars så blåa sommar himlen...

V.I.F

pburman

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
ZX-12R 2004
TheMan,

Jag håller fullständigt med Toca1. Jag är 39 år, bankdirektör (jaja, Tomas Ledin, jag vet!) och kör en ZX-12R; från början med vita knogar, numera så gummit ryker. Jag gör det när vägen är tom, rak och i fullt dagsljus. Jag kör som en kärring så fort det finns andra fordon inom synhåll, inklusive andra hojjar.

Jag och många wärstingförare med mig har en familj som vill att jag ska komma hem gående på egna ben. Och man behöver inte vara högutbildad för för att fatta det ansvar som familjen medför. Jag tycker ditt inlägg suger, och att du bör logga ut permanent från Sporthoj.com.

Mitt varmaste deltagande till anhöriga och vänner.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati