Jag stog som bil nummer 4 (svart Peugeot 206) på väg utåt, mot bryggan. Pratade med några som jobbade där. Enligt en äldre herre, som verkade vara någon slags chef (?), hade en bil stannat för att göra en vänstersväng in på en korsande väg. Han kunde inte svänga pga mötande trafik varvid en kö byggdes upp bakom den svängande bilen. När 3 bilar stog stilla bakom den första kom motorcyklisten, som inte kunde se detta pga det backkrön omeddelbart bakom kön. Jag försökte räkna ut resterande händelseförlopp genom märkena på asfalten. Jag TROR att MC-föraren såg kön, bromsade hårt, låste bägge hjulen, fick sladd (bromsspåren korsade varann), gick i backen (skrapmärken i asfalten), snuddade (pöl med bensin?) den bakersta bilen i kön, kom över på mötande sida glidandes och träffade först en volvo, sedan ev. flera bilar... OBS! Detta är bara min gissning baserat på märken och det personalen berättade. Jag insåg då att detta skulle kunna hända vem som helst. Även mig. Man är inte så stark och hård som man kan tro. Trots skyddskläder. Otur kan drabba vem som helst. Senare på kvällen höll jag på att krocka med ett rådjur och ännu lite senare körde en TAXI mot rött som jag (och 2 motardförare bakom mig) precis undvek.
Skickar i vilket fall mina varmaste hälsningar till familj, släkt och vänner. Lider med er. Han såg inte så tilltygad ut när han fick massage. Jag trodde att han skulle överleva men jag såg ju inte allt.
R I P Mvh Linus Hellsing