Fireblejd
Ny medlem
Firefly skrev:Kanonbra åktur idag Akora. Med ett riktigt bra depåstopp också måste jag säga.
Mer sånt...
Men för f-n! Det funkar inte att bara säga A...nu vill vi höra B!
Firefly skrev:Kanonbra åktur idag Akora. Med ett riktigt bra depåstopp också måste jag säga.
Mer sånt...
Backdraft skrev:Men för f-n! Det funkar inte att bara säga A...nu vill vi höra B!
Firefly skrev:Vi åkte från regniga Uddevalla och ut mot skredsvik...
Klart du hänger med, frågan är om vi hänger på dig.Selfen skrev:Skulle kunna tänka mig att hänga med.
Frågan är ju om man hänger med med min kåtem
Jaja, det hela hänger på om bullen i ugnen är klar innan det.
Glöm nu inte att hämta upp min på jobbet klockan två då...Wolfskin skrev:Klart du hänger med, frågan är om vi hänger på dig.
Det kanske kommer en till med ktm.
Kom till torgen strax innan kvart i två...
Jag e där en bra stund innan. (Kaffe Kärringen i mig ropar).
Ja, oss behöver du inte vara rädd för... Passa dig för "arga tanten" bara...sanntur skrev:Har "nästan" bestämt mig för att göra er sällskap, hoppas jag vågar...
Om du hänger med oss? Tja, man får väl inte köra i mer än 110 på svenska vägar ändå eller?Selfen skrev:Skulle kunna tänka mig att hänga med.
Frågan är ju om man hänger med med min kåtem
Jaja, det hela hänger på om bullen i ugnen är klar innan det.
Selfen skrev:Hur gick det senare idag egentligen ?
Snackade med killarna på mix som pratade om akuten och sådana hemskheter
Såg även Tompalinos hoj vid liedel. För helvete killar, hoppas att ni är i ett stycke. Inget vidare facit idag helt klart.
Firefly skrev:Ok, jag var med hela vägen i bägge olyckorna... Här är min rapport...
Första kraschen drog ju tre hojar av i samma kurva.
Men hojarna funkade ju fortfarande att köra, i princip bara "skönhetsfel".
MEN, på tompalinos hoj (Eg. Crash test Doll's hoj...) hade gashantaget spruckigt, men det gick att köra med...
I alla fall tillbaka till stan tänkte vi... Och jo, vi kom till stan. Tvättade av hans krashade hoj för att köra tillbaka den till Crash test doll...
När vi då kommer till branstationen har det varit utryckning så det är rödljus och kö utanför brandstationen. Men när kön började rulla, körde jag och Wolfskin om ett gäng bilar.
När vi sen kommer till Åhlensrondellen märker vi att Tompalino är borta, så vi vänder.
Då har det spruckna gashandtaget gått rätt av så han satt med det löst i näven och hojen fortsatte rakt fram och av vägen.
Han drar i backen ganska hårt med huvudet först.
När vi pratar med honom så försvinner mer och mer av närminnet.
Wolfskin springer då till brandstationen och kallar på ambulans som tar honom till akuten.
Men efter undersökningar och röntgen så får vi det sköna beskedet att allt är ok. Han är bara duktigt mörbultad...
Det var vad som hände idag...
Så ta det nu lugnt för fasen!!!
Jag tog tre bilder med mobilen... I tokdålig storlek och sånt... (Hann inte tänka på att ställa in det.) Från när ni tre körde av samtidigt... Ska försöka lägg över dem till datorn och lägga upp dem i början på nästa vecka...Selfen skrev:Gott att höra,
Själv har jag funderingar på om det hände något med ett revben för mig. Har gjort mer och mer ont under kvällen, men det går väl över hoppas jag.
Hoppas du piggnar till igen Tompalino.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |