Ålandsläger igen

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
TomK skrev:
2441669 Av 41 anmälda så dök det upp 36-37st om jag räknade någorlunda rätt. Deltagarrekord så här sist på den femte säsongen. :tummenupp Nästan en full pluton :D



Jag ska med vid nästa tillfälle.

Finns det sjukhus i närheten vid ev olycka ?
 

Spretman

#9 med handskarna på hyllan
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Kållered GBG
Hoj
Suzuki RMZ450
M:et skrev:
2442242 Vart är ölen på slutet då? Eller har Bagarn druckit upp den redan :)


Sorry Grabbet, den sa bara kapischhhh, klunk klunk klung :fyllisar

Och så var det fest ett antal timmar till.....

Emmi skrev:
2441118 Haha, slajdbanan! Hela vägen från bastun genom omklädningsrum, scen, stora salen och ut i kapprummet! :D

Glöm inte hoppet som var utmarkerat vid scentrappan.

1 smurf högt 1 1/2 smurf brett, en riktig stunt upplevelse.....:yoparty
 
Last edited:

Aviation

Chef
Gick med
5 Jun 2006
Ort
Örebro
Hoj
???
10 av 10 möjliga på ålands lägret, riktigt kul och bra folk. Man kunde till o med torpeda utan att de vart sura miner :D Ett måste att åka dit nästa gång med. Vart är bilderna får laptopen?:) // Tobbe
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Bumpar tråden bara för att djävlas med alla motardister som genast blir lika sugna på ett Ålandsläger som jag är...

Delad abstines är dubbel abstinens.:D
 

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
Tycker du kan hålla käften!!
dags att hosta upp lite datum TomK!
Se till att det inte krockar med banditkryssningen..

//Mcbudet

Bumpar tråden bara för att djävlas med alla motardister som genast blir lika sugna på ett Ålandsläger som jag är...

Delad abstines är dubbel abstinens.:D
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Tycker du kan hålla käften!!
dags att hosta upp lite datum TomK!
Se till att det inte krockar med banditkryssningen..

//Mcbudet

BRING IT ON!!!:sissy



Borde enl tradition bli till valborg dvs typ 27/4-1/5 som det ligger i år.
Långhelg mmmmm då hinner man bli både toksnabb :hojraket och fulltok :fyllisar
 

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
Ordna en bokning TomK :tummenupp



Borde enl tradition bli till valborg dvs typ 27/4-1/5 som det ligger i år.

Vi var ju endast sex tappra personer som firade valborgs sist! Skall någon mer stanna nu. Jävlar vad det var kallt i speakertornet :D
 
Last edited:

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Hell yeah! Åland e redan inplanerat!
Men något att satsa på är kanske fredag-tisdag istället för torsdag-söndag så slipper folk ta så mycket ledigt? Måndag e ju klämdag och tisdag är ju röd första maj.

Jag vill åka nu, fast träningen har stannat upp pga ryggskada, men jag e snart back on track!
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Hell yeah! Åland e redan inplanerat!
Men något att satsa på är kanske fredag-tisdag istället för torsdag-söndag så slipper folk ta så mycket ledigt? Måndag e ju klämdag och tisdag är ju röd första maj.
Mycket bra idë (man skulle nästan kunna tro att det var så jag lagt upp det i mitt förra inlägg):tummenupp

Frågan är som vanligt vilken hoj jag ska ta...
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Mycket bra idë (man skulle nästan kunna tro att det var så jag lagt upp det i mitt förra inlägg):tummenupp

Frågan är som vanligt vilken hoj jag ska ta...


Jo, jag vet att du la upp det men tänkte göra Tom mer uppmärksam på att de datumen är bättre än som de brukar vara tors-sön.
Ta motarden ffs!
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Jämför gärna med Svemos tävlingskalender också innan datumen spikas. :tummenupp
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Ålandslägret över Valborg är ju årets "premiär" och en tradition som inte flyttar på sig för fåniga tävlingsdagar. :D

Tom brukar lägga lägren så det blir så bra som möjligt i förhållande till helgen, men de sista två åren har det ju varit party på bostället på Valborgsmässoafton, så det är bättre att åka hem då.

Gissar att det blir fredag-måndag i år (men det går säkert att köra även på tisdagen för de som ordnar annat boende), enligt de diskussioner jag haft med Tom.

Håll tummarna bara, för att Vessingsboda är ledigt i år också, man kan ju inte bryta en tradition!!! :tummenupp

Men f-n vet om MC-budet får åka till Åland?!? HAN KÖR JU ÅÅÅRANSCHT!!! :huvet :mad: :arsele :tungan
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Ålandslägret över Valborg är ju årets "premiär" och en tradition som inte flyttar på sig för fåniga tävlingsdagar. :D

Tom brukar lägga lägren så det blir så bra som möjligt i förhållande till helgen, men de sista två åren har det ju varit party på bostället på Valborgsmässoafton, så det är bättre att åka hem då.

Gissar att det blir fredag-måndag i år (men det går säkert att köra även på tisdagen för de som ordnar annat boende), enligt de diskussioner jag haft med Tom.

Håll tummarna bara, för att Vessingsboda är ledigt i år också, man kan ju inte bryta en tradition!!! :tummenupp

Men f-n vet om MC-budet får åka till Åland?!? HAN KÖR JU ÅÅÅRANSCHT!!! :huvet :mad: :arsele :tungan

Hörrödu jag vill ju också försöka komma över till Åland i år och då blir det 2st ÅÅÅRANSCHA!!!

Dock kommer den sistnämda dvs min komma i tungkostym därav inget hinder för er!:D
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Tom brukar lägga lägren så det blir så bra som möjligt i förhållande till helgen, men de sista två åren har det ju varit party på bostället på Valborgsmässoafton, så det är bättre att åka hem då.

Gissar att det blir fredag-måndag i år (men det går säkert att köra även på tisdagen för de som ordnar annat boende), enligt de diskussioner jag haft med Tom.
Jag kommer att ringa och kolla att boende och bana finns tillgängligt - har haft lite mycket att pyssla med så det har inte blivit tidigare, men nu är det hög tid...

Det lutar åt att det blir fre-mån runt sista april. Jag tror att de som vanligt kommer att ha fest på Valborg och att vi därmed inte kan stanna kvar till första maj (inte med så stort deltagarantal och dessutom har de numera ungdomsverksamhet uppe där vi tidigare sovit över en gång). EDIT: boende bokat sön 29/4 - tis 2/5...

Nu råkar det vara så att vi väntar smått i familjen och det i slutet av april, så beroende på nedkomsten kan det vara så att jag får lösa min närvaro via ombud eller bara åka över någon dag. Vi ska dock göra vad vi kan för att påskynda det hela :)
 
Last edited:

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Låter bra Tom! Skitbra att du tar tag i och ordnar det hela, det är grymt uppskattat!
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00

Nu råkar det vara så att vi väntar smått i familjen och det i slutet av april, så beroende på nedkomsten kan det vara så att jag får lösa min närvaro via ombud eller bara åka över någon dag. Vi ska dock göra vad vi kan för att påskynda det hela :)

Tom! Du måste nog hitta andra aktiviteter till offseason, dom du kör nu verkar rendera vissa bieffekter:D

Nä grattis mannen, blir en familj med många motorstjärnor det där:tummenupp

Vill du ha hjälp med det praktiska är det bara att hojta, jag har ju hygglig koll på det nu efter fem år...
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top