Ålandsläger igen

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
M:et skrev:
...Spider fick de jag tog på lördagen så skyll på honom om inte alla kommer upp....

Malmö-motard skrev:
Jag såg några riktigt shyssta #111-foton på Fredriks laptop, finns det någon möjlighet att maila dessa till mig? Skulle vara shysst! :tummenupp

Alla bilder jag har, d.v.s. mina egna, Rontas (ej söndag), MD's (ej söndag) och M:et's (ej söndag) kommer jag att ladda upp på Tom's server så fort han får ordning på den. Det är väl typ 1.2GB eller så och då har jag ändå rensat bort en hel del misslyckade. Att hålla på att maila å så är nog ingen idé eftersom bilderna är 2-4.5MB stora så det lär bli mailbox overflow rätt snabbt.

Den som väntar på något gott......

.
 

Malmö-motard

Radical Riders
Gick med
16 May 2005
Ort
Lite här o där...
Hoj
ja
Spider skrev:
2437548 Alla bilder jag har, d.v.s. mina egna, Rontas (ej söndag), MD's (ej söndag) och M:et's (ej söndag) kommer jag att ladda upp på Tom's server så fort han får ordning på den. Det är väl typ 1.2GB eller så och då har jag ändå rensat bort en hel del misslyckade. Att hålla på att maila å så är nog ingen idé eftersom bilderna är 2-4.5MB stora så det lär bli mailbox overflow rätt snabbt.

Den som väntar på något gott......

.


:D okej då. Bara såg att sidan låg nere.

Shysst att du tankar upp bilderna där sen :tummenupp
 

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
TomK skrev:
2317353 1-3 september (fre-sön) blir det träningsläger på Vessingsboda (Åland) igen. Boendet finns från och med eftermiddagen 31/8 (tors), körning 1/9-3/9.

Mer info om bana, boende, krav på hojar m.m. finns på: http://irt.slu.se/tomk/sm/vessingsboda/

Anmälningar
-------------------
1. Tom Johans (TomK) 073-6125167
2.
Nästa år får du allt lägga arangemanget i juni, juli eller augusti så att lite student-knuttar kan ta sig dit. :hojsmilie
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
supermoppe skrev:
2437817 Nästa år får du allt lägga arangemanget i juni, juli eller augusti så att lite student-knuttar kan ta sig dit. :hojsmilie
Äh, det finns omtentor vet du väl :7peta ( ;) ). Jag ska försöka sikta på två körningar per år och då precis utanför kartingsäsongen så att det blir så mycket köra som möjligt. Men visst kan det gå att fixa något extra mitt under sommaren också, men det gäller att klämma in mellan alla tävlingar och andra banåkningar för att få tillräckligt med intresserade deltagare. Problemet är då bara att tiden delas med bokade grupper och drop-in på kartingen. Dessa går alltid före - det är så vi får en så låg banhyra.

Nu håller jag för övrigt på som bäst att ladda tillbaka allt material till en ny disk på servern (det var även ett haveri på arbetsdatorn - snacka om att allt kommer på en gång). Så det bör komma igång under dagen...

Edit: Nu är det fixat och jag kan ta emot filmer och bilder m.m.
 
Last edited:

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Så har i alla fall jag gjort mitt. Bilderna är uppladdade till Toms machiiine. Nu återstår det bara lite Tom-fixande innan dom finns för allmän beskådan.

Share 'n enjoy !

.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Nu är alla bilder jag hittills fått, uppladdade. Men jag vet att det var några till som både filmade och fotade och utrymme finns det tillräckligt av :)

Kolla på: http://irt.slu.se/tomk/sm/pics/Vessingsboda06-2/

Jag har inget bra program för att visa klickbara småbilder eller för att kunna ladda ner ett helt directory (just den funktionen har jag stoppat för att undvika helkopiering av andra delar av servern). Man får helt enkelt ta bild för bild eller skriva ett script som tar hem bilderna (jag brukar göra så). Alternativt kan jag erbjuda en fetingfil på allt under en begränsad tid.

Men om någon har tips på ett flashigare bild-gränssnitt som fungerar för Apache under Linux...
 

Vargen

#48 Kungaklassen
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Mjölby
Hoj
KTM 450 SMR -06, KTM 525 EXC/SM -03
TomK skrev:
2440846
Alternativt kan jag erbjuda en fetingfil på allt under en begränsad tid.

Gärna en fetingfil! Detta tar evigheter att kolla igenom även fast det är roligt under tiden.
Har ännu inte hittat någon bild på konbanan inomhus. Har planer på att ställa upp en likadan hemma o träna tills i vår så man är snabbast nån stans iaf :D .
Riktigt roligt hade jag och mycket körning blev det.
Längtar redan till nästa resa :tummenupp
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Haha, slajdbanan! Hela vägen från bastun genom omklädningsrum, scen, stora salen och ut i kapprummet! :D
 

Vargen

#48 Kungaklassen
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Mjölby
Hoj
KTM 450 SMR -06, KTM 525 EXC/SM -03
Vill gärna se vändningen i kapprummet då min vänsterslide i badtofflor är lite dålig i dagsläget :D
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Spider skrev:
2440014 Så har i alla fall jag gjort mitt. Bilderna är uppladdade till Toms machiiine. Nu återstår det bara lite Tom-fixande innan dom finns för allmän beskådan.

Share 'n enjoy !

.

Fixar du upp filmklippen oxå vad det lider? :)
 

BORG

B-BRAIN
Gick med
16 Sep 2004
Ort
Newmill
Hoj
CRF450
Spider skrev:
2432219
2. ..... att man måste lira lite luftgura (passande tröja?).

.

Klart att den ljusblå fendern åker fram när de liras Dire straits...

Stort TACK till Tom förövrigt för en mycket trevlig tillställning. Första för mig men absolut inte den sista!!!

Hmmm hur gör man för att ladda ner alla bilderna från servern???
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jösse skrev:
2441239Hur många blev ni vid denna omgången ??
Av 41 anmälda så dök det upp 36-37st om jag räknade någorlunda rätt. Deltagarrekord så här sist på den femte säsongen. :tummenupp Nästan en full pluton :D

BORG skrev:
2441667 Hmmm hur gör man för att ladda ner alla bilderna från servern???
Jag gör en stor fil av allt som heter "alla.tar.gz". Bör kunna packas upp av WinZIP o.d. Kommer att packas om när det dyker upp fler bilder vartefter.
 
Last edited:
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top