Åmål med omnejd!

Enger

Business Vs. Pleasure
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Sundbyberg
Hoj
Honda CB 500 Four -74 (Projekt: Café)
God Jul på er såhär lite i efterskott! Var det någon som hade turen att få en ny två(h)julig leksak? :) Hur är det med bankurser via SMC, är det något roligt och lärorikt att vara med på?
 

Nisén

Lite vass ;)
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Åmål
Hoj
FireBlade Repsol
God Jul på er såhär lite i efterskott! Var det någon som hade turen att få en ny två(h)julig leksak? :) Hur är det med bankurser via SMC, är det något roligt och lärorikt att vara med på?

:tummenupp Kan varmt rekommendera SMC´s hojkurser!:yoparty Var i Anderstorp 2008 på SHK som gav mersmak, en helt ny och lärorik upplevelse för mej!! Skitkul och tryggt att köra på bana! :rofl Fantastiskt duktiga instruktörer o bra upplägg av utbildningsdagen! :hjälm Fullt av helgoa, trevliga o gasglada asfaltsriddare som fick "leka rommen av sej" på rätt ställe!! :rock

GOTT NYTT ÅR!!!!!!!!!!!:cpparty:fyllisar:krama
 
Last edited:

TRS

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Åmål
Hoj
1985 XT-350
... SMC´s hojkurser! ... Anderstorp ...upplevelse ... tryggt ... bana ...Fantastiskt... rom ...
GOTT NYTT ÅR!!!!!!!!!!!:cpparty:fyllisar:krama

Har också funderat på det där med bana, skulle vara nyttigt. Vart ligger närmaste bana och när är SMC där?

Mitt nyårslöftet blir således att köra bana/hojkurs i år! Nån som hakar på?

Gott nytt alla! :)

Edit:
Tjenix, CeDaS!
 
Last edited:

Helander

Lagom!
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Rivergoal
Hoj
CBR900RR - KTM 690 SM *såld* - ZZR-600 *såld*
Har också funderat på det där med bana, skulle vara nyttigt. Vart ligger närmaste bana och när är SMC där?

Mitt nyårslöftet blir således att köra bana/hojkurs i år! Nån som hakar på?

Gott nytt alla! :)

Edit:
Tjenix, CeDaS!

Gelleråsen blir närmsta bana. Se till att boka in dig i tid, platserna försvinner fortare än man kan tro! Måste skaffa snabbare hoj så hänger jag på sen :D

GOTT NYTT ÅR PÅ ER ERA TOKAR :yoparty
 

Enger

Business Vs. Pleasure
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Sundbyberg
Hoj
Honda CB 500 Four -74 (Projekt: Café)
Dags att kika då, har ingen sporthoj utan får köra 25kw även i år men jag har en hoj i alla fall :) Någon som har bokat in sig på någon kurs som man kan hänga på?

Gott nytt år på er också! :)
 

Raay

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2004
Ort
åmål
Hoj
Cbr 900 rr , ,2 x ns 125r2 ,
vi har ju en egen bana..... brudefjellet. världens bästa väg, utan att man behöver boka tid
 

TRS

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Åmål
Hoj
1985 XT-350
Jag raggar just nu folk som vill köra lite Fiddy inomhus frampå

Nästa helg? :tummenupp

För övrigt väntar jag bara på att mitt försäkringsbolag (If) bekräfta att det är OK med en hojkurs på bana i SMC regi.
Så snart det är gjort kommer jag att boka mig på Gelleråsen den 3 Juni.
Hojta gärna till om nån av er också tänkt åka då.

12 grader inomhus idag när jag kom hem... :sjuk
 

Enger

Business Vs. Pleasure
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Sundbyberg
Hoj
Honda CB 500 Four -74 (Projekt: Café)
Hur går det med fiddyåkandet? Blir det något av det? :)
 

Nisén

Lite vass ;)
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Åmål
Hoj
FireBlade Repsol
Äh fan! :rock Jag är sugen på en tur till Isle of Man! :hojraket Helander o CE - ni kan väl fixa sponsorpengar till resan över!?! Företagen går väl bra nu - i alla (v)fall ditt CE!? :D
 

ce

Ny medlem
Gick med
25 May 2009
Ort
Åmål
Hoj
Kawasaki zx9r -96, Husaberg 450FE -10
Äh fan! :rock Jag är sugen på en tur till Isle of Man! :hojraket Helander o CE - ni kan väl fixa sponsorpengar till resan över!?! Företagen går väl bra nu - i alla (v)fall ditt CE!? :D

Det har förlorat en hel del pengar på snön med, har ju blivit en del jobbande för min, mina kollegers + en hel del underentreprenörers del nu det senaste.:tummenupp Men jag kan ju hör mig för om sponsorpengar:lol
 

Nisén

Lite vass ;)
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Åmål
Hoj
FireBlade Repsol
Det har förlorat en hel del pengar på snön med, har ju blivit en del jobbande för min, mina kollegers + en hel del underentreprenörers del nu det senaste.:tummenupp Men jag kan ju hör mig för om sponsorpengar:lol
:yoparty Gôtt CE! :hihi Vesste väl att du va en bra pôjk! :D :skrattaåt
 

Nisén

Lite vass ;)
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Åmål
Hoj
FireBlade Repsol
Dra ditt strå till stacken!!!!

Manifestation på Anderstorp Raceway!

--------------------------------------------------------------------------------

Lördagen den 23 januari har Anderstorp Samhällsförening en manifestation för att visa politiker och media det stora stöd som motorbanan har. Man kommer kl 13.00 att inleda en kortege runt banan i 30 km/h, där man har som mål att få in 500 bilar på banan samtidigt. TV, tidningar och radio är inbjudna för att dokumentera evenemanget. Hjälp till att överträffa målsättningen om 500 bilar! Sprid detta till alla som kan tänkas ta sej till Anderstorp och köra några varv, till stöd för motorbanans överlevnad! Det kostar inget att vara med och hjälpa till!

Glöm inte bort att skriva på uppropet, snart 6000 underskrifter! http://upprop.nu/ZHNC :finger :mad:
 

Nisén

Lite vass ;)
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Åmål
Hoj
FireBlade Repsol
:tummenupp Skönt att ha en egen "tråd", där man kan prata med sig själv! :hihi:hihi:hihi:hej Hello hello hello - is there anybody out there??? Pink ........... :trixie :tungan
 

TRS

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Åmål
Hoj
1985 XT-350
:tummenupp Skönt att ha en egen "tråd", där man kan prata med sig själv! :hihi:hihi:hihi:hej Hello hello hello - is there anybody out there??? Pink ........... :trixie :tungan

:lol

Två frågor:

1. Är denna vinter längre än tidigare vintrar eller är det bara jag som inbillar mig?

2. Stavade jag rätt på "inbillar" i fråga 1?
 
Last edited:

Helander

Lagom!
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Rivergoal
Hoj
CBR900RR - KTM 690 SM *såld* - ZZR-600 *såld*
Halloj!

Ber om ursäkt att jag inte tagit tag i Fiddygrejen. Har jobbat betydligt mer nu i januari än jag räknat med samt att jag råkat dra på mig lite oförutsedda utgifter, som en ny bil då den andra gick sönder :huvet

Ska se om jag kan styra ihop detta under februari månad istället. Känns inte som våren är här på ett tag ändå.

//Danne
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top