Ångest

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Hoj
Ninja H2, Ducati V4s skrot
Fan igår hände det som inte får hända. Låste framhjulet och flög av, nu är mc och utrustningen skrotade:gråta

Det är nu man får ångest över att man valde halvförsäkring. frågan är vad kan man göra nu, hela frampartiet måste bytas, buckla i tanken, bakpartiet måste också bytas, motorn är hel bara en liten skråma.

Testa starta den igår efter akuten men det lät som när batteriet är slut och insprutljudet kom inte heller vad kan vara fel ?

Finns det någonstans man kan sälja mcn för en liten slant motorn är ju hel. Mcn går säkert att laga men orkar inte får bara ångest så fort jag ser på den :gråta:gråta:gråta:gråta

mojja83

Guest
Fan vad surt:(

Kläderna tror jag du kan ta på hemförsäkringen inte säker men ring och kolla.
Var glad för att kroppen är hel cykeln löser det sig säkert med :tummenupp

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
...
Går inte kläderna på trafikförsäkringen? elle ere ja som missuppfattat det..

mojja83

Guest
Går inte kläderna på trafikförsäkringen? elle ere ja som missuppfattat det..

Är säkert så det är. Nog jag som missuppfattat vet bara att några fått ersättning för kläder trots avsaknad av helförsäkring :)

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Hoj
Kläderna fixar sig säkert det är hojen jag inte vet vad jag ska gör med :huvet bilder kommer sen på den.

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Hoj
ÄR inte helförsäkring genom IF på din Hornet väldigt billig?
Nej när jag köpte hojen var den inte det. Finns det någon mc skrot som man kan sälja hela hojen på ?

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
En Hornet 600 -02'a står ju i ca 25-30000 på blocket, beroende på hur länge du har haft hojen så är det ju bara att räkna ut vagnskadeförsäkringsbeloppet per månad och se hur mycket du torskat/vunnit beroende på självrisker mm.

Delar kan du ju börja leta efter och kolla vad det kostar att få ihop din egen och räkna på samma sätt. :hej

Tommy.exe

Guest
Sluta lipa din lilla bölgris!

Du lever, och det finns folk som bara bygger leksaker åt andra. Jobba några övertidstimmar, fixa skiten och gå vidare en lärdom rikare. Det finns många som inte får chansen att lära sig av sina misstag. Var glad!

(Smädelser är skrivna med glimten i ögat :))

mojja83

Guest
Nej när jag köpte hojen var den inte det. Finns det någon mc skrot som man kan sälja hela hojen på ?

Bästa är att slänga ut en annons på blocket och andra ställen.

En framram med papper kan säkert inbringa 5k
motor 4-5k
Koppling,lammeller några loppor o.s.v

Släng iväg grejerna till rimligt till ett rimligt pris så tror jag nog du får ihop 10-15k väldigt fort på dom attraktiva delarna.

Sedan har du säkert kvitton på din FINA utrustning som numer är helt körd pga klotningen som du skickar in till bolaget och får ersättning för.

Har du lite flyt sitter du med 30-35 k inom en månad och kan börja leta ny cykel och så tjööper du på det begagnad utrustning för 5k :)

gixxer600R

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2009
Hoj
gsxr 97:a ombyggd till 01

där finns en mc skrot i fleninge, precis norr om helsingborg.
lägg ut några bilder här o säg vad du ska ha för den, jag är lite på jakt efter ett vinterprojekt.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Frampartiet är en väldigt vag beskrivining.

Upp med bilder.
Ebay är din vän.

Jag har byggt upp min hoj två gånger och är kanske uppe i vad en beggagnad skulle kosta på blocket inkl inköp

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Hoj
Kan sälja hela med original ljuddämpare,framlykta,baklykta,speglar,blinkers mm för 15000 ? om någon är intresserad eller vill köpa någon del hör av er.

Mvh
Devils eyes

TimR

Ny medlem
Gick med
25 May 2011
Hoj
Yamaha R6 -01 | Kawasaki kx 250 -03
Beklagar angående hojen. Dock får du ersättning för kläderna via hemförsäkringen. Jag fick 80% på kläderna och 100% ersättning för hjälmen.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati