Tack jag bor rätt nära får se kanske hör av mig. Efter att jag har laddat den en hel dag lät det så här.Nu vet jag inte var du bor men vi har garage i Malmö så behöver du hjälp får du höra av dig
så fixat
Så att vi kan se hans klipp
ska kolla imorgonFinns det inte en tip sensor? Om det var en rejäl vurpa så kan den ha pajjat eller fastnat i fel läget! Om du ska felsöka och du har liten mekvana så är service manualen ovärderlig! Skaffa dig en multimeter om du inte redan har en så att du kan mäta sensorerna. Lycka till!
Tip sensorn stänger av bränsle till spridarna om den känner att hojen ligger ner för att motorn inte ska varva sönder eller fortsätta pumpa ut soppa. Kan vara anledningen till varför du inte hör pumpen och att hojen inte startar
Ja jag tycker också det hörs bra, bara att den inte vill drar igång. Misstänker också att tändstiften inte ger gnista. Men hur e det nu om man skruvar av dom ?Snurrar ju på bra, borde räcka för start.
Kollat säkringar? Dödarknappen? (Ja, en del snurrar på starten ändå men ger inget till stiften).
Vill du inte skruva ur stift så skaffa ett annat likadant, sno en tändhatt och prova gnistan mot skruvskalle eller motorfäste.Hyfsat viktigt att veta om du har gnista.
Får dra till biltema och fixa en mätare har fixat serviceboken nu. Ska ner imorgon igen och kolla lite har inte haft så mycket tid idag. något bra tips på stöd som kan hålla upp mcen där framme. Vill skruva av gafflarna, styret och styrkronan för att se hur det set ut. Tack för alla svar och tips !!
Bra att du blev nöjd med folksam. Nu har du ju lite extra pengar om du ska laga hojenhar själv klantat till det nu i sommar. hojen går att laga men det kostar en slant. ebay.co.uk har väldigt mkt hoj prylar till bra priser!
ang försäkringen, jag som hade folksam halvförsäkring fick såklart inte ett öre för hojen, men kläderna!
100% på nypriset på hjälmen, 75% för jackan och byxan (goretexkläder) 50% för sönderklippna kläder från akuten. 100% ersättning på förlorad arbetsinkomst (var sjukskriven i 1vecka) 400kr för sjukhuskostnad och 100% för kostnader till och från sjukhus (tanten hämtade mig, bränsle 18kr/milen fram och tillbaka) 1500kr i sveda och värk.
alltså ca 10.000 i ersättning för detta. och jag ringde inte ens dem, de ringde mig ca 4 veckor efter olyckan. pengarna kom in på kontot dagen efter.
har aldrig hört bra saker om folkskam men efter detta kommer jag fortsätta ha dem till mina försäkringar. enormt smidig och trevlig skadehandläggare!
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|