Ångest

Squalus

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2012
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Bryt inte ihop för det där, ebay löser dina problem. Vad är det som behövs bytas? Tank, instrument, gaffelben en burk och bakdel?

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
Det är ju snart höst och vinter föffan! Guldläge att göra hojen lite mer personlig!

Squalus

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2012
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Det kan vara så enkelt att den vägrar att starta bara för att du inte har instrumenteringen inkopplad (och hel). Så är det på min iaf.

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Hoj
Ninja H2, Ducati V4s skrot
Ja kan vara så, men kan man inte starta den utan på något sätt ?

Kneedrag

Guest
Nej när jag köpte hojen var den inte det. Finns det någon mc skrot som man kan sälja hela hojen på ?

Så så. Shit happens.

Är bakramen utbytbar?
Har huvudram , motor, gaffelben, fälgar m,m klarat sig så har du verkligen inga större problem att få ihop hojen.

Gå in på ebay.de och ebay.com

där kan man hitta allt till hyffsat pris.

Säljer du till en demotering kommer du göra en brakförlust.

Laga upp den och sälj av den. Ta förlusten som en lärdom.

Last edited:

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Hoj
CBR 1000 - 08
de där tickande brukar låta när man har batteritorsk, kolla så kablar inte gått av etc, sen kan det vara relät till startmotorn och som sista alternativ så startmotorn, skulle tippa på att relät fått sig en smäll
dock så låter ju inte pumpen eller nått när du slår på första gången heller

kom på, hur är det med tilt sensor på dom där? är den inte monterad går inte hojen igång, kollar det.

Last edited:

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Trist. Den minsta förlusten gör du om du lagar upp den själv. Du kommer inte att få 15k som den står nu.
Men ta en extra titt på styrhuvudet så det har klarat sig. Har framdelen gått så kan det finnas skador även på styrhuvudet. Om det har klarat sig så laga den annars är det skrot och endast värde i delarna.

Tänk vad mycket du kommer ha att bygga om den:tummenupp Som någon skrev, köp en manual o kör igång.

Alpine

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2007
Hoj
Suzuki RMZ450 -07, KTM 530 -08
Jag tycker att det låter som att startmotorn snurrar iallafall ett halft varv. Har du kollat så du inte fått ner olja i cylindrarna. Ibland när man har haft hojen liggandes så kan man fylla luftfilterburken med olja från vevhusventilationen, när du sedan reser hojen upp så rinner oljan ner i cylindrarna. Jag hade nog öppnat luftfilterburken och tagit bort tändstiften för att kolla så det inte är nån olja där.

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Hoj
Jag tycker att det låter som att startmotorn snurrar iallafall ett halft varv. Har du kollat så du inte fått ner olja i cylindrarna. Ibland när man har haft hojen liggandes så kan man fylla luftfilterburken med olja från vevhusventilationen, när du sedan reser hojen upp så rinner oljan ner i cylindrarna. Jag hade nog öppnat luftfilterburken och tagit bort tändstiften för att kolla så det inte är nån olja där.

hmm ska kolla.

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
Var glad att det gick bra iaf.

Tjejen gjorde samma sak i fredags, spenderade halva natten på SÖS... :(

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Batteritorsk efter en vurpa är ju inte omöjlig av flera orsaker:
1. Cykeln låg kvar länge på platsen med lyset tänt?
2.Cykeln låg på platsen länge och all batterivätska rann ut?
3.Bateriet var halvkass redan innan + ovanstående punkter?

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Hoj
Var glad att det gick bra iaf.

Tjejen gjorde samma sak i fredags, spenderade halva natten på SÖS.
Tråkigt att höra hoppas det gick bra med henne.

Är det startrelät?
Den som sitter på mätarhuset någonstans hela det gick av så vet inte exakt, men det har varit något på det chippet som sitter där under.

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
gsx 1100
nu kika jag inte på filmen , men kolla som sagt tippsensorn ,,uppdatera flitigt vad som händer , så ska du nog få fart på cykeln igen , sh har ju trots allt en del guldklimpar som sitter på en massa kunskap

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Hoj
Har kopplat in ctek laddaren och den visar halvt batteri, får se om den startar när den blir grön, om den blir det.
sälj den billigt till mig!
Och billigt för dig är ?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras