Ångrar ni era tatueringar? ;)

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Om vi håller oss kvar vid musikliknelserna då...
- Blir den rock du gillar sämre för att någon annan fått för sig att Takida spelar rock.
Så länge som man trivs med sina egna val finns det väl ingen anlending att ångra sig eller vara mindre nöjd för att alla andra gör något annat ELLER ens gör samma sak.. Det där med att saker blir mindre värt för att fler gör det känns lite fjortis...

Tror det där har lite att göra med hur livet ser ut. Kan relatera till mig själv.
Tidigare var jag en såndäringa nisse som minsann hade lyssnat på band och liknande innan det var populärt (vilket förvisso var sant, vad nu det spelar för roll).
Då var det mest för att "passa in". Även om jag inte ansåg det då så har jag senare kommit underfund med att så var fallet.

Nu när jag har har hittat en riktning i livet och vet ungefär vart jag vill komma så har jag liasom blivit mer tillfreds med tillvaron och behöver inte "försvara" mina val eftersom jag gör dem för min egen skull.

Sen finns det ju gränser...

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Skaffa ett lejon om du vill det.

Ångrar ingen av mina. Har en alien (från filmerna) stor som en handboll ungefär, på ena bröstet. Inte världens smartaste grej kanske, men skitsamma.
Nu sitter den och övriga där och inte fan har jag tid eller lust att gå runt och ångra saker.

Enda jag tycker är viktigt är att det går att dölja så man inte behöver se ut som en suspekt individ om man inte vill. Även om du tycker det är snyggt med en tatuerad brax på halsen så kanske inte din blivande arbetsgivare gör det, vilket jag också tycker han/hon har sin fulla rätt att tycka och även diskriminera för.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag hade fått för mig att en gaddning var något rätt personligt och alltså inte något som enbart införskaffas för att man skall få uppmärksamhet...

Helt fel.
På min tid gaddade man sig för att vara tuff! Att det ska vara personligt är det bara cheyer som säger.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag är kluven när det gäller tatueringar... Har sett en del riktigt tuffa som väcker lite habegär, och samtidigt har man sett ett antal missfoster och andra styggelser som får en att tappa lusten helt...:näsblod

Jag har inga, tror inte att jag kommer skaffa heller. Jag har liksom aldrig varit mycket för att göra permanenta saker som inte går att ångra... Vet inte varför, det bara är så. Gillar liksom att ha dörrar och möjligheter öppna och drar mig därför för att göra permanenta förändringar... Tänk om jag skulle göra en tatuering, en sån där tuff en som jag sett och gillat på andra, och så visar det sig att den inte alls passade på mig??:va Lite sent att göra något åt det då...:rolleyes: Eller en sådan aspekt som att en del har fördomar mot de däringa tatuerade "busarna"... Vore trist om man gick bet på ett jobb eller liknande för att arbetsgivaren inte gillade smyckningen...

Så nej, det lär nog inte bli någon. Och skulle det ändå bli en någon gång så kommer den bli liten, diskret och lätt att dölja, typ långt upp på armen/axeln. När jag var liten hade jag en tanke om att tatuera in en streckad linje och en liten sax runt ena överarmen, som ett sånt där "klipp här"-mönster... Mest för att det hade varit roligt :D

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Jag är kluven när det gäller tatueringar... Har sett en del riktigt tuffa som väcker lite habegär, och samtidigt har man sett ett antal missfoster och andra styggelser som får en att tappa lusten helt...:näsblod

Jag har inga, tror inte att jag kommer skaffa heller. Jag har liksom aldrig varit mycket för att göra permanenta saker som inte går att ångra... Vet inte varför, det bara är så. Gillar liksom att ha dörrar och möjligheter öppna och drar mig därför för att göra permanenta förändringar... Tänk om jag skulle göra en tatuering, en sån där tuff en som jag sett och gillat på andra, och så visar det sig att den inte alls passade på mig??:va Lite sent att göra något åt det då...:rolleyes: Eller en sådan aspekt som att en del har fördomar mot de däringa tatuerade "busarna"... Vore trist om man gick bet på ett jobb eller liknande för att arbetsgivaren inte gillade smyckningen...

Så nej, det lär nog inte bli någon. Och skulle det ändå bli en någon gång så kommer den bli liten, diskret och lätt att dölja, typ långt upp på armen/axeln. När jag var liten hade jag en tanke om att tatuera in en streckad linje och en liten sax runt ena överarmen, som ett sånt där "klipp här"-mönster... Mest för att det hade varit roligt :D

Men du har ju säkert nålskräck också.....:gnissla

Nirp

Ny medlem
Gick med
14 May 2009
Hoj
-98 Kawasaki ZX-6R (Såld), GSX-R1000 K5
Ångrar ingen av mina tatueringar, dock har jag fyllt på och delvis täckt över lite allteftersom...

Har några riktiga skräptatueringar som en polare fick göra så mig för åtta år sedan, tycker fortfarande de är lite roliga, men sen sitter de väldigt osynligt också så jag behöver ju inte se dem...

Tatuerar mig fortfarande, och kommer nog fortsätta ett bra tag till, förvånansvärt mycket hud har man ju!

Har dock devisen att jag vill kunna dölja allt med skjorta om jag så vill. :)

Lite kul med de som svarat att de ångrar sina för att andra nu också har tatuerat sig. Är det enda motivationen? För att vara annorlunda? Slutar ni köra hoj om alltför många också gör det? Töntigt! :p

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Tycker en del är lite "oooh läskigt, resten av liiivet, hjäääälp"
Mitt svar är big deal, du lever bara en gång så kör på och gör vad du gillar. Allt kommer inte vara snyggt och representativt om tio år, men vad fan gör det? Skippa att tatuera nävarna och halsen innan du är fullklottrad bara ;)

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Du ska definitivt inte gadda dig. Är du tveksam så är det inte din grej. Jag har redan två nya på g, 23 mars har jag tid bokad hos min tatuerare för att bolla mina idéer. :) Längtar!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Du ska definitivt inte gadda dig. Är du tveksam så är det inte din grej. Jag har redan två nya på g, 23 mars har jag tid bokad hos min tatuerare för att bolla mina idéer. :) Längtar!

Nej, jag tror som sagt inte att jag kommer göra det heller :) Jag vet inte riktigt, jag tror helt enkelt inte att jag har ett utseende som skulle kläs av tatueringar...:va Finns många som gör det, men jag tror inte att jag är en av dem :) Och som sagt, det är ju den här biten med att göra något permanent. Ska man göra det så ska man vara säker, så är det ju bara :)

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Jag har ca 100timmar på kroppen och ångrar inte en minut av dessa nedlagda.
Men måste man motivera sig så ska man förmodligen inte gör dem, det ska bara komma naturligt.
Precis som hojåkning, alla som måste dagligen fråga sig om det verkligen är så kul att åka hoj ska förmodligen inte heller göra det.
Jag orkar heller inte argumentera för och emot med alla stollar. Alla är vi olika, är inte det skönt?
Har aldrig riktigt förstått mig på den här "jag har ingen tatuering och därför är jag unik" attityden?
(kan tillägga att det inte tatueras mer idag än vad det gjorde för 20år sedan. )

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Ångrar allt småskit..de förstör för de större man ville ha sen. Tur att det finns laserborttagning..

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Dom jag har är som symboler över olika skeden i livet så det är svårt att ångra, men visst, jag hade ju garanterat valt andra motiv idag nu när man "landat".
Skulle gärna göra flera men tycker det har blivit löjligt dyrt.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras