Video Årets första tur med en polare. Film redigerad i Premiere PRO CS5

swe3t

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2012
Hoj
Ingen
Filmen gjorde mig riktigt sugen på att köra MC :mad:
MC-kortet....jag kommer !!:yoparty

AlexRoos

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2012
Hoj
1993, Honda CBR 600F
nice film, blev också sjukt sugen på att köra hoj även om jag nyss kom hem från första körningen med körskola :p haha, hoppas de blir körning i helgen med handledaren :D

swe3t

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2012
Hoj
Ingen
Svalövs trafikskola så är en bit från malmö :p ja det var första gången med körskolan annars har jag kört 3 gånger privat innan dess :p

Tänkte mer om det var nån skola som även finns i Malmö :)
Men nu för din del, efter 4 lektioner, hur känner du dig, hur många lektioner tror du att du behöver ?

Jag vet nämligen inte om jag ska ta 10 eller 20 lektioner, och då börjar jag från noll..
Såklart är det olika från person till person, men jag har haft B-körkort i snart 2 år så har en hel del erfarenhet av trafiken, och intresset finns så klart..

AlexRoos

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2012
Hoj
1993, Honda CBR 600F
Tänkte mer om det var nån skola som även finns i Malmö :)
Men nu för din del, efter 4 lektioner, hur känner du dig, hur många lektioner tror du att du behöver ?

Jag vet nämligen inte om jag ska ta 10 eller 20 lektioner, och då börjar jag från noll..
Såklart är det olika från person till person, men jag har haft B-körkort i snart 2 år så har en hel del erfarenhet av trafiken, och intresset finns så klart..

okej, alltså när jag kört privat har jag bara kört landsväg och kringel vägar i skogen men nu på körskolan fick jag börja med att krypköra och det hade jag inte övat på tidigare, men läraren sa att det såg bra ut och jag sa till honom att jag vill ha kortet så snabbt som möjligt..

Angående om hur många lektioner jag tänkt ta hade jag väl tänkt 10 st men dem säger ju att det aldrig komemr räcka om man inte lära sig momenten snabbt så har faktiskt ingen aning på vad det kommer sluta på :p

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
med risk för att vara lite spydig osv.
varför skriver man ut exakt vad filmen är redigerad med osv? min tolkning av det hela är att du inte jobbar med media osv, och därmed knappast har betalat för din version av premiere pro(jag kan ha fel här). ointressant vad du redigerat i faktiskt. det folk bryr sig om är om din film är gångbar eller inte.

Kristofer86

Mc kåt;)
Gick med
3 Oct 2004
Hoj
Honda CBR 929RR Fireblade -00
Jo det kan jag faktiskt svara på. Det är nämligen så att jag deltagit i flera trådar där vi diskuterat hur man redigerar och vad vi använder oss av för program och tekniker. Och eftersom det intresset fanns där så lade jag till det.. jag har själv alltid varit intresserad av hur folk gjort sina filmer iaf!

Micke™;5506369 skrev:
varför skriver man ut exakt vad filmen är redigerad med osv? min tolkning av det hela är att du inte jobbar med media osv, och därmed knappast har betalat för din version av premiere pro(jag kan ha fel här). ointressant vad du redigerat i faktiskt. det folk bryr sig om är om din film är gångbar eller inte.

Kristofer86

Mc kåt;)
Gick med
3 Oct 2004
Hoj
Jo det kan jag faktiskt svara på. Det är nämligen så att jag deltagit i flera trådar där vi diskuterat hur man redigerar och vad vi använder oss av för program och tekniker. Och eftersom det intresset fanns där så lade jag till det.. jag har själv alltid varit intresserad av hur folk gjort sina filmer iaf!

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv

Ok det kan jag köpa. men du har ju inte beskrivit hur du gått tillväga. annat än att skriva vilker program du användt. saknar info om width height, codec, framerate osv etc. massa som saknas. man kan göra på hundratals sätt i premiere pro, sen beror det på vad för codecs man har osv....

Odi

Black Water MC
Gick med
29 May 2006
Hoj
Thruxton 1200 R
Ja, bocka i nånstans så man får möjlighet att se klippet på mobilen. Min dator ligger nerpackad i nån väska...

Espekta

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2011
Hoj
1996 Kawasaki Zx7-r
Schysst film, Kul att se vägar man kan ut och innan, Hatar dock att ni får bakhjule åket se så lätt ut.... :)

Kristofer86

Mc kåt;)
Gick med
3 Oct 2004
Hoj
Tyvärr går det inte eftersom Youtube har noterat att jag använder mig av "musik" som jag inte har fulla rättigheter till. "Matchat innehåll från tredjepart" står det..

Patrik får bakhjulsåka att se mycket lätt ut, själv anser jag inte att det är alllt för lätt.. det var faktiskt mina första wheelisar på 6år som kom med på filmen! :p

Du har in lust att göra klippet tillgängligt för mobil?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln