Återkallelse Honda CBR1000RR 2008

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Utvecklingen har gått frammåt och detta med ramen handlade om k5/k6.
Hondan är av en 08 och har lite fler problem :p lite kul bara när alla ska snacka om hur bra kvaliten är på honda. Ser inga sådana problem med ex Suzuki gsxr 2008 :arsele
läs om gixxer och recall på nätet så drunknar du i sidor. Men ta 2005,2006,2007 (som ju är samma hoj som 2008)indirekt har den redan haft sin recall:banana

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
05-06 och 07-08 är inte samma hoj...

Kneedrag

Guest
Nyfiken, Vad säger dom att felet med kopplingen ska vara?

Jag klagade mest hela tiden på kopplingarna

Oljeförbrukningen gjorde sig tidigt känt

Elaka transmissionsljud är inte ovanligt heller

Skulle tro dom får en del problem med 08orna

Nu kan man ju skriva sånt när man nu inte längre jobbar med märket

men fy på dig Honda är heligt för vissa:hihi :rofl Förstör nu inte den bilden

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Hoj
ducduc
Nyfiken, Vad säger dom att felet med kopplingen ska vara?

Jag klagade mest hela tiden på kopplingarna

Oljeförbrukningen gjorde sig tidigt känt

Elaka transmissionsljud är inte ovanligt heller

Skulle tro dom får en del problem med 08orna

Nu kan man ju skriva sånt när man nu inte längre jobbar med märket

Om jag inte minns helt fel nu stod det att de skulle åtgärda vinande/tjutande ljud, göra den mjukare samt öka hållbarheten. :tummenupp

Last edited:

Andreas70

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2003
Hoj
Honda CBR1000RR 2008
Om jag inte minns helt fel nu stod det att de skulle åtgärda vinande/tjutande ljud från koppling, göra den mjukare samt öka hållbarheten. :tummenupp

Stämmer, precis den informationen fick jag när jag ringde och pratade med Honda.

Fick också reda på att de byter ut kolvringarna på de hojar som drar en massa olja, då det är är en punkt de ändrat på till 09:eek:rna. Skall tydligen bara vara att kontakta återförsäljaren där man köpt hojen så skall man få det åtgärdat.

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Fast recalls har det väl varit lite nu och då? 929:an var det kopplingskorgen och soppaslangarna som byttes har jag för mig.. på 954:an var det ngn åtgärd kring ett lager i styrhuvudet...

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Fick också reda på att de byter ut kolvringarna på de hojar som drar en massa olja, då det är är en punkt de ändrat på till 09:eek:rna. Skall tydligen bara vara att kontakta återförsäljaren där man köpt hojen så skall man få det åtgärdat.

Skönt att höra... Blir nog en beställning på en ny 08 om en månad eller så. :banana

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000
Hur kan man helt seriöst säga att Honda är bästa kvalitet ? :hihi

Inte i denne tråd men gärna i alla andra....

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Last edited:

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Japp. Trodde du menade att 05 --> 08 var samma hoj, så är inte fallet nämligen utan som du skriver kör dom med 2 års intervaller.

terje2

Halv7 till halv4!!
Gick med
8 Oct 2007
Hoj
01 R1
Jag tycker nya ho"y"ndorna är snygga!!! MEN "nosen" mellan lysena liknar en sagofigur jag inte kan sätta "näsan" på!?

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Gixxern är ju i praktiken samma hoj som -01 så dom har väl fixat barnsjukdomarna för länge sedan...

Oj då, alltså menar du att gixxern lyckades med en så bra prestanda redan vid 01 som håller än idag :yoparty inte illa pinkat, varför ändra ett vinnande koncept?

Tyst!! Du är bara AVIS :D

A fu*k du kom på mig :p haha näda just din honda e speciellt polarn :tummenupp

retas ju bara med er, tycker bara det är kul när många här framstår honda som nån super maskin som spöar andra hojar i kvalite.

ska jag vara ärlig så skiter jag i om det är Honda, Kawasaki, Suzuki eller Yamaha köper den som tilltalar mig för tillfället!

kawa har jag haft, nu är det suzuki så får se när honda eller yamaha står i garaget.

Last edited:

gear

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2008
Hoj
no one
Jag tycker dom drabbade ska vara nöjd, så länge en leverantör erkänner och åtgärdar felen.:tuttar
Dock kan det bli snack om andrahands värdet, när man inte vet om cykeln är åtgärdad eller inte.:brinnerup :brinnerup

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag tycker dom drabbade ska vara nöjd, så länge en leverantör erkänner och åtgärdar felen.:tuttar
Dock kan det bli snack om andrahands värdet, när man inte vet om cykeln är åtgärdad eller inte.:brinnerup :brinnerup

På honda har man tidigare slagit ett körnslag på ett undanskymt ställle, då kan man direkt utan papper eller annat se om recallen är utförd.

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
På honda har man tidigare slagit ett körnslag på ett undanskymt ställle, då kan man direkt utan papper eller annat se om recallen är utförd.
Var sitter det körnslaget? jag menar, så att man som köpare vet var man ska leta, (och som säljare vet var man ska slå?)
Idiotsystem.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...