Den mest sålda hojen i Sverige är inte det Kawasaki Er6?
Den mest sålda hojen i Sverige är inte det Kawasaki Er6?
Och kollar man sporthojsmaskinerna 5000 mila test i Motorrad så av de 4 stora japs tillverkarna för sporthojar kommer suckan k5/k6 högst upp på listan.
Då jämför jag inte in touringloken och stadsmoppen utan bara racemaskinerna mellan.
1:a är Honda cb stadsmoppen någonting men den körs nog inte lika hårt som en sporthoj så jag tycker inte man kan jämföra dem igentligen.
Hondaägare är som sektfolk totalt hängivna sitt märke och de tror de har alltid rätt i allting.
Själv gillar jag Suzuki men skulle lätt byta om jag tröttna på den eller spy galla om man fick för mycket problem med maskinen.
Jag är inte märkesgalen som en del andra är här.
Popcornsmiley
Det är oljesläpringen som ska bytas....
Fick tillbaka min 08:a i Måndags efter kopplingsbytet.
Var ute och testade den idag och vid 6000 varv började den slira som f-n.
Hade inga problem innan med kopplingen men då det var garantijobb så fick det bli byte ändå.
Fick höra att det var fler som hade fått samma problem.
Någon annan som har bytt som har fått reda på vad det är för problem.
Nu ska den i på verkstan igen för att montera dit min gamla koppling i avaktan på vad som kan ha gått snett.
Satan vad sne man blir.
Antagligen har dom en bricka "nr 18" för mycket! Skriv ut denna bild och ta med till din verksta, eftersom det är många som haft samma problem och det har varit just att mekanikerna missat att denna bricka sitter kvar inne i del "nr 5" och ändå satt dit en ny plus den som redan sitter där.
Tur att detta forum finns så man kan få hjälp när det behövs.
Var som du sa , en bricka för mycket.
Tackar ödmjukast för hjälpen . Nu kan man åka igen.
Tur att detta forum finns så man kan få hjälp när det behövs.
Var som du sa , en bricka för mycket.
Tackar ödmjukast för hjälpen . Nu kan man åka igen.
Fick min igår och som sagt samma problem. Lite störande men som tur är fick man reda på vad problemet var nu!
Men ni tror inte att något kan ha pajat nu i den nya kopplingen?
Tackar för infon!
Ringde verkstaden nyss. Det var nog inte samma problem tydligen. Ska dit om en stund och ta reda på mer fakta om vad som var fel. Hoppas det inte händer fler där ute.
Ja man får ju hoppas att dem inte missade det om det nu skulle vara det felet. Men dem sa i telefonen att det inte var det felet. Dem hade iallafall hittat vad det var på bara någon timme i morse så det verkar inte vara något allvarligt. Hur vet du allt detta om brickan och det förresten?
Now that some online outfits have the 09 parts fiche up I can use it to help clarifiy things for those that need it.
The 08 clutch product update essentially gives you the redesigned clutch parts which are standard on all 09's and later 08's. In the attached photo the redesigned parts are 9, 6, and 5. Those parts are directly substituted with the new parts.
Now the two items whose LOCATION AND DESIGN changes. Part 7 and 8 in the photo are the judder spring and the spring seat for the 2008 clutch old style. In the update redesign and all 09's parts number 7 and 8 are GONE in favour of parts number 22 and 23 which is the judder spring and spring seat but they are redesigned and they are in a new location (other side of the pack). If the update is performed as per the instructions which is to remove and install the whole pack as an assembly this is not an issue because the old stuff comes off and the new stuff all goes on as a set. If you have the old style clutch pack you use 7 and 8, if you have the new style clutch pack (update) you use 22 and 23.
The typo in the instructions is regarding the outermost clutch plate that is the outermost plate in box 6 closest to part 7. That plate must be rotated one spline out of the rest and inserted into the baskets shallow groove. That is nothing new, the original pack is like that too and so is the 600RR and lots of Hondas. The update clutch pack is preassembled in this manner with the othermost plate offset one notch so it should just slide on.
The last thing to mention for those that are interested is when doing the update its important to make sure you don't accidentally remove part 18 from the equation. Every time I've done it part 18 is tightly stuck to the back of part 5 and it would be possible to overlook that because it sits perfectly on the back and sits tight there sealed on by oil. And the new pack slides on and could be assembled without part number 18 in place which would naturally cause issues.
Tjena!
Fick hem hojen igår. Verkstadskillen hade öppnat upp och kollat, tagit loss grejerna igen och sedan satt på allt noggrant och spänt allt. Han hittade inget fel, utan den fungerade klockrent efter detta. Han har väl förmodligen missat någon liten del förra gången, nu går den bättre än vad den någonsin gått
Skönt och ha henne hemma nu iallafall!
Var sitter det körnslaget? jag menar, så att man som köpare vet var man ska leta, (och som säljare vet var man ska slå?)
Idiotsystem.
Fick ett brev från Honda idag om återkallelse för att byta koppling.
Undrar om det kommer något senare om att åtgärda oljeförbrukningen?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |