Jag själv kör mycket hårt, men min hoj drar inte en droppe olja, nivån är på topp hela tiden, har inga problem med kopplingen heller.
Den var inte det förra säsongen, förutom Akraslipon!Sen är ju din motor lite "pillad med" också
Den var inte det förra säsongen, förutom Akraslipon!
Just det, det tänkte jag inte på. Får skylla på den sena(tidiga) timmen och utebliven sömn
Helsystemet som sitter på nu är ett konstverk!
vill inte göra dig besviken, du har rätt i det du säger , men bilden är gammal så det är slipon på bilden Du lär nog se den i sommar
Pröjsar Honda till respektive generalimportör som i sin tur skickar ut cash till varje Hondaverkstad som åtgärdar liknande problem ?
Vilket jäkla jobb för Hondaåterförsäljarna att byta kolvringar.
Det förklarar endel tänk på att du har tystnadspliktHar sett hojen i verkstan inne på Honda-Center "Jobbar" där (praktik)
Det förklarar endel tänk på att du har tystnadsplikt
som min gamla R6 om man kör som ett svin..Sist jag bytte olja hade den förbrukat 1 liter olja på 350 mil.
Är de någon som har haft problem med olje förbrukningen som har fått ringarna bytta?Skulle vara kul o veta
Lämnade in min hoj för kopplingsbyte i fredags och nämnde då även att hojen drog en hel del olja. Fick då besked att det också skulle åtgärdas genom byte av kolvringar. Tydligen ligger felet i att vissa hojar fått ringar med olika spänning. Skönt att det inte var några problem att få det åtgärdat.
@RC så länge det inte finns några skador i cylindrarna så behöver man inte göra nått speciellt med cylindrarna om man byter kolvringarna.
Den mest sålda hojen i Sverige är inte det Kawasaki Er6?
Och kollar man sporthojsmaskinerna 5000 mila test i Motorrad så av de 4 stora japs tillverkarna för sporthojar kommer suckan k5/k6 högst upp på listan.
Då jämför jag inte in touringloken och stadsmoppen utan bara racemaskinerna mellan.
1:a är Honda cb stadsmoppen någonting men den körs nog inte lika hårt som en sporthoj så jag tycker inte man kan jämföra dem igentligen.
Hondaägare är som sektfolk totalt hängivna sitt märke och de tror de har alltid rätt i allting.
Själv gillar jag Suzuki men skulle lätt byta om jag tröttna på den eller spy galla om man fick för mycket problem med maskinen.
Jag är inte märkesgalen som en del andra är här.
Popcornsmiley
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |