Öhhhh.... vansinnesfärd?

Katana-Jocke

Second place - First loser...
Gick med
24 Jun 2009
Aten, Grekland. Numera tillbaka i Sverige & E-tuna
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
Jag kan förstå att du inte förstår. :hihi ER6:an är ju ett veritabelt dödsmonster.

Allvarligt, det räcker med en omkörning för att nå hastigheter som svenssons sätter morgonte't i halsen av (nåja, kanske inte med en sådan fräsig er6:a).

/J

:D :hihi :fakta

Rocklets

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2009
Hoj
Förr: KTM 640SM, ZX9 R 2001 Nu: Hojlös
Det känns ändock som att allmänheten bedömmer MC körningen med bilförarens "glasögon" på sig. Har man aldrig suttit på en hoj förstår man inte... ...känslan. Det jag tycker är mest påtagligt är din personliga vakenhet. Skulle jag köra 240 km/h med min normala bilkörnings varseblivning skulle det vara katastrof. Tror att det är det tänket som ligger bakom vanSinnes uttrycket. Det enda som bilföraren har någorlunda rätt i är "-vurpar man i den farten dör man diReCKt!"

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Vad förväntar du dig, det är aftonbladet. Allt är vansinnigt, chock eller ras.

Decket

Guest
Decket
Medlem

Joinade: May 2010
Bor: Stockholm
Hoj: Ingen

Jag vilar min väska!

Jävlar vad otrevliga vi var nu då?? Jag har en Honda VFR 750 men har inte lagt in den som info.

Folk som kör sjukt fort i vanlig trafik och inte på bana och därmed riskerar andras liv sjukt korkade. Det är min åsikt. Du behöver inte dra upp min info och försöka dra ner mig, försök att bemöta argumentet istället? Hur är det inte idiotiskt att köra på det sättet som visas i det första inlägget?

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
En sån där dödsmaskin
Jävlar vad otrevliga vi var nu då?? Jag har en Honda VFR 750 men har inte lagt in den som info.

Folk som kör sjukt fort i vanlig trafik och inte på bana och därmed riskerar andras liv sjukt korkade. Det är min åsikt. Du behöver inte dra upp min info och försöka dra ner mig, försök att bemöta argumentet istället? Hur är det inte idiotiskt att köra på det sättet som visas i det första inlägget?

Fast i det här fallet rörde det sig om en ganska glesbevuxen :)hihi) motorväg han drog iväg på. Bara för att samhället satt sina 110km/h innebär det inte att det blir vansinneskörning när någon gasat iväg under några sekunder.

Tycker hela diskussionen med hastighet hit och dit är rätt lustig. Det som dödar flest i trafiken är ouppmärksamhet alternativt rattfylla, utan några som helst tvivel.

Smagatusk

Guest

Honda FZR? :va

Nice trådbump, förresten. :)

tottelias

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
z800 ,CBR1000RR -08, R1 -06 såld, R1 -99 stulen
Har inte förstått mig på folk som köper en sporthoj som aldrig gasar på. Klart man gasar med en sporthoj vad e vitsen med att ha 180kusar mellan bena annars. Självklart väljer man ju sina tillfällen.

Last edited:

tottelias

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
z800 ,CBR1000RR -08, R1 -06 såld, R1 -99 stulen
Om inte du tyckte de var vansinne så undrar jag vad du gör för vansinniga saker..:tummenupp

230 på trafikerad motorväg med galna omkörningar. Vad skulle hända om en annan bil svängde ut framför honom? Tex när den där svarta bilen svänger åt sidan..kaabom, platt..blod.

Slutet av filmen håller han 85mph och kör bara någon meter från tätbevuxet.. Hur vansinnet är inte de med en stoppsträcka på runt 50m?:huvet..skulle vilja se han göra en undanmanöver i den farten också..

Du råkar inte extraknäcka som körskolelärare :p?

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin