Öhhhh.... vansinnesfärd?

Millejan

My ambitios weight more than my talent..
Gick med
3 Oct 2009
Hoj
Mille factory 04, R6-04 banhoj, Zx9r-00 såld
Jo, men e det det nyhetstorka så tycker jag inte man ska hoppa på en viss grupp och försöka skapa sensation av det...
Men vad jag tycker är ju fullständigt ointressant...sorry för stavning.

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Hoj
Dajtåna trackbike
Borde inte också Polisen få böter å samhällstjänst? Han körde ju lika fort....

Millejan

Gick med
3 Oct 2009
Hoj
Vansinnesfärd vet jag inte klart lite oansvarigt men inte vårdslöshet i trafik enligt min mening. Det är väl inte så långa stunder han håller 230 km/h. Så fort man slår av på gasen i de farterna blir det ju en djävla motorbroms.

Oansvarligt? Vad menar du? Killen hade en fin motorväg som han fick en lyckorus på...:yoparty

Tycker killen visade på ett stort ansvar som inte brände på mitt i stan utan valde denna lågtrafikerade sträcka....

Millejan

Gick med
3 Oct 2009
Hoj
Skulle motorcyklar vara utrustade med en "svart låda" så skulle vi sitta inspärrade..........................ALLIHOP:rolleyes:

Ja, helt enig men framtiden ser fan svart ut så svart låda kan vi nog bara vänja oss vid...:gnissla

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
"du, de hade räckt med en jävla nyckelpiga på vägen där så hade han flygit åt helvete DIRECKT!!"

(hört ca 1000000000ggr av folk som inte kör hoj)

Jag hör påfallande ofta att folk tror att huvudet ska blåsa av om man kör 250-nånting och inte håller ner det bakom kåpglaset.

Millejan

Gick med
3 Oct 2009
Hoj
Jag hör påfallande ofta att folk tror att huvudet ska blåsa av om man kör 250-nånting och inte håller ner det bakom kåpglaset.

Asså det stämmer ju...själv har jag sytt fast huvudet 3 ggr efter jag passerade den magiska gränsen...

Ps: märkte inte först att jag tappade huvudet men kom på det när jag skulle tanka...

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
KTM 150 SX 2012
Ja, helt enig men framtiden ser fan svart ut så svart låda kan vi nog bara vänja oss vid...:gnissla

Tyvärr blir det säkert så inom en snar framtid, typ en gps puck där "en dator" lr något kan spara informationen om t.ex var man kört och hur fort man kört. Däremot kan dem ju inte veta vem som kört i.o.m att vi för stunden har förar ansvar men det är nog bara en tidsfråga innan det tas bort med i detta underbara land..

Spook

Adrenaline MC
Gick med
3 May 2009
Hoj
Hayabusa 2010
Om jag skulle åka TVÅHUNDRATRETTIO så blir det till att tanka rejssoppa samt snabbluft i däcken.

Tror att jag skulle behöva ett lavemang innan med.... (viktbesparing)

miomit

Azzazzin
Gick med
26 Sep 2008
Hoj
KTM SDR -18, Yamaha 750 seca -82 Scrambler
Om inte du tyckte de var vansinne så undrar jag vad du gör för vansinniga saker..:tummenupp

230 på trafikerad motorväg med galna omkörningar. Vad skulle hända om en annan bil svängde ut framför honom? Tex när den där svarta bilen svänger åt sidan..kaabom, platt..blod.

Slutet av filmen håller han 85mph och kör bara någon meter från tätbevuxet.. Hur vansinnet är inte de med en stoppsträcka på runt 50m?:huvet..skulle vilja se han göra en undanmanöver i den farten också..
:såjaponken

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Oansvarligt? Vad menar du? Killen hade en fin motorväg som han fick en lyckorus på...:yoparty

Tycker killen visade på ett stort ansvar som inte brände på mitt i stan utan valde denna lågtrafikerade sträcka....

Det är ju en väldigt stor olycksrisk i och med att bilförarna inte är beredda på att bli omkörda i 200 knyck. Så jag vidhåller att det kan klassas som oansvarigt men det räcker med fortkörningsböter. Det händer även att jag själv kör oansvarigt.

Bränna i 200 på s:t eriksgatan de klassas väl mer som självmordsförsök.

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
Honda cbr600F
Om inte du tyckte de var vansinne så undrar jag vad du gör för vansinniga saker..:tummenupp

230 på trafikerad motorväg med galna omkörningar. Vad skulle hända om en annan bil svängde ut framför honom? Tex när den där svarta bilen svänger åt sidan..kaabom, platt..blod.

Slutet av filmen håller han 85mph och kör bara någon meter från tätbevuxet.. Hur vansinnet är inte de med en stoppsträcka på runt 50m?:huvet..skulle vilja se han göra en undanmanöver i den farten också..

85 mph? är inte det 130 km/h? tittade inte du på hastighetsmätaren när vi körde??:D:D:tungan

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Låt smiiX vara. Han är en av få personer här inne som har omdömmet kvar. Varför ska det aktivt bankas ut ur MC-ister av "kollegor"?

Hans inlägg må vara lite "körskolemässigt", men han har mer rätt än fel. Han har inte nått nivån av odödlighet ännu som de flesta här inne nådde för många år sedan, vissa föddes med den.

Någon tolerans får det vara, innan vi alla ligger och skriker pga inre blödningar längs bultens diken.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Bara att inse att svenska gråsossar i Toyotor/Skodor tycker att detta är en vansinnesfärd.

Samt indoktrinerade poliser: 95 på en bred 90-väg är vansinne!!111! Fullkomligt livsfarligt... :gnissla

De som ligger bakom en traktor flera mil och inte vågar sig om eller tycker det känns tryggt med köer - de har ringa förståelse för andra som gärna kör om och ofta (sitter ju i ryggmärgen det där - jag ska bara om).

:Joråsåattvahetterecenterpartiet

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Samt indoktrinerade poliser: 95 på en bred 90-väg är vansinne!!111! Fullkomligt livsfarligt... :gnissla

De som ligger bakom en traktor flera mil och inte vågar sig om eller tycker det känns tryggt med köer - de har ringa förståelse för andra som gärna kör om och ofta (sitter ju i ryggmärgen det där - jag ska bara om).

:Joråsåattvahetterecenterpartiet

Visst ska man om traktorn så fort det går, inget snack. Detta går oftast lättare på MC:n. Men att köra om när man inte har sikt för att man ska är korkat.
Sedan håller jag med om att det finns allt för många trafikanter som helst står stilla på uppfarten hemma, men det finns minst lika många som felar åt totalt andra hållet.

Det om nitiska poliser på 90-vägar kan jag inte uttala mig om. Kör nästan aldrig dessa med hojen, de är för trista. 110-vägar ska man inte tala om. De duger på sin höjd till bilpendling och MC-ister som ska filma sin bakhjulsåka för att täcka sitt bekräftelsebehov.

Mina ören.

Edit: Centerpartister är så sällsynta så du möter fler rattfyllon än centerpartister när du kör...

Scorpiojn

Medlem
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
Ducati 998s FE
Att med modern sporthoj komma upp i 230 km/h på motorväg går på ett ögonblick så det är ju inte konstigt att vi är avtrubbade.

Men som jag fattat det så säger den svenska lagstiftningen att 40 km/h över gällande hastighetsbegränsning(150-160 km/h på motorväg) är gränsen för vårdslöshet i trafik och ärendet lämnas vidare till åklagare. En bekant blev tagen för 227 km/h på motorväg vilket ledde till tingsrätten. Han blev dömd för grov vårdslöshet i trafik med straffpåföljden en månads fängelse.

I vårt land har förstås alla rätt att tycka till om gällande lagstiftning och vad som är att betrakta som vårdslöshet/grov vårdslöshet i trafik. Men oavsett vad man tycker om det så innebär det ändå till syvende och sist att lagstiftningen även gäller för sporthojsägare.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin