Jag är lite nyfiken på hur många av er som tycker 230 på en Englesk motorväg är löjligt, har kört där själva? Visst, det var inte många omkörningar han hann med i klippet, men det kan ta bli total tvärstopp på ett ögonblick. Folk byter fil, ibland utan märkbar anledning eller signal osv... Ni tycker bilister i Sverige är kass och allmänt livsfarliga. Kör ett varv på M25... Utav alla länder i Europa jag kört i, är England det enda där jag någonsin sett 3 långtradare i bredd på motorväg.
Visst älskar media dramatiseringar, men den här gången så har de nog lite rätt, säkert helt ovetande.
Det vore kul att se alla världsmästare i tråden bromsa stenhårt från 230 km/h till stillastående.
Grejen är att tingsrätten inte bedömde 227 km/h som en fortkörning. De bedömde det som grov vårdslöshet i trafik.
Det var en liknande händelse(med relativt glest trafikerad motorväg) och min bekant tyckte att det var löjligt med straffpåföljden fängelse. Hans advokat gav dock rådet att inte ta kostnaden för en överklagan till hovrätten då förutsättningarna att vinna framgång var mycket små.
Om det "bara" hade varit frågan om vårdslöshet i trafik, låt säga kanske 170 km/h på glest trafikerad motorväg, hade straffpåföljden blivit dagsböter.
Vad är så jävla fort i din värld`?Tragiskt att många MC-åkare måste köra så jävla fort. Finns tyvärr gott om idioter bland MC-folk, men även riktigt vettiga, sköna människor.
Vad är så jävla fort i din värld`?
Tragiskt att många MC-åkare måste köra så jävla fort. Finns tyvärr gott om idioter bland MC-folk, men även riktigt vettiga, sköna människor.
Tragiskt att många MC-åkare måste köra så jävla fort. Finns tyvärr gott om idioter bland MC-folk, men även riktigt vettiga, sköna människor.
Det vore kul att se alla världsmästare i tråden bromsa stenhårt från 230 km/h till stillastående.
Det som gör det förstår hur lätt det är att det halkar iväg lite ibland, det är inte som att åka i 200 med familjekombin
Om inte du tyckte de var vansinne så undrar jag vad du gör för vansinniga saker..
230 på trafikerad motorväg med galna omkörningar. Vad skulle hända om en annan bil svängde ut framför honom? Tex när den där svarta bilen svänger åt sidan..kaabom, platt..blod.
Slutet av filmen håller han 85mph och kör bara någon meter från tätbevuxet.. Hur vansinnet är inte de med en stoppsträcka på runt 50m?..skulle vilja se han göra en undanmanöver i den farten också..
Jag är lite nyfiken på hur många av er som tycker 230 på en Englesk motorväg är löjligt, har kört där själva? Visst, det var inte många omkörningar han hann med i klippet, men det kan ta bli total tvärstopp på ett ögonblick. Folk byter fil, ibland utan märkbar anledning eller signal osv... Ni tycker bilister i Sverige är kass och allmänt livsfarliga. Kör ett varv på M25... Utav alla länder i Europa jag kört i, är England det enda där jag någonsin sett 3 långtradare i bredd på motorväg.
Visst älskar media dramatiseringar, men den här gången så har de nog lite rätt, säkert helt ovetande.
Hahaha menar du att när du är ute och glider så bara -whoow ojj, råkade visst göra ett litet ryck med handledet(spasma) och kommer upp i 200
Livsfarligt när man kommer i en kurva för fan när detta skulle inträffa..
Jag kan förstå att du inte förstår. ER6:an är ju ett veritabelt dödsmonster.
Allvarligt, det räcker med en omkörning för att nå hastigheter som svenssons sätter morgonte't i halsen av (nåja, kanske inte med en sådan fräsig er6:a).
/J
Nu går du in i din profil och ändrar genast din titel till något mer passande.
Var hittar man vägar som är roliga i skyltad fart
I Frankrike var denna supersmala ultrakrokiga bergsvägen på 2600 meters höjd där man knappt klarar mötas skyltad till 90 km/h
I Sverige hade man inte tillåtit över 30 km/h... om ens det..
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|