Önskemål från boende vid Bulten

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Pratade under dagens bultenrunda med en man som bodde vid t-korsningen där bulten svänger, se karta. Han hade önskemål om att vi motorcyklister kanske kunde ta det lite lugnt, eller snarare köra lite tystare, just vid korsningen då hans hästar tydligen inte vågade röra sig på tomten längre.

Jag har inga förväntningar på att folk ska följa detta men jag lovade att förmedla det.

Kan tillägga att han framförde det på ett bra sätt och inte alls var otrevlig. Körde tydligen hoj själv.

Karta

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Oj, finns det hästar där.
Dom få gångerna/år jag kör där ska jag försöka komma ihåg det, tyvärr drar ju många på efter en korsning, (speciellt på väg ut på bulten) så det lär ju vara svårt att få det tystare...

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
inte så lätt att veta, det är ju öppet och fint där, lite bättre kanske det blir men hur många läser här bland alla bilar, custom osv., han borde placera en bra skylt där det är läge att slå av, från bägge hållen, en del sätter ju upp kattskyltar osv. så man håller lite extra koll.

Last edited:

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Om någon skulle komma fram till mig personligen och förklara läget för mig, som gubben vid korset hade gjort, så hade jag sansat mig där.
Är han otrevlig och skriker? då stänger jag mina öron. :tummenupp

Allstaar

Guest
Då är det väl bara för oss att krypa(-a köra) till korset!

Fyndigt va ;)

Ne men det är alltid trevligt och så mycket roligare att ta till sig saker när folk säger det med en trevlig ton.

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Ja, stäng dina öron och kräv att man ska först respekterar dig när Du skiter i andra. Du kan hålla dina öron stängda tills han börjar hälla ut grus...då kommer Du inte bara öppna munnen men även där bak för ett kort ögonblick.

Nej då åker jag på hembesök! :D

Hur ska veta att det finns hästar där om dom bara är i stallet? jag behandlar andra som dom behandlar mig! det har jag levt efter i många år! och det funkar prima! :tummenupp

tommi

Guest
hmmmm ja han kanske inte skulle ha djur så nära vägen då?

Men en huvudregel i trafiken är ju att visa hänsyn,men hästar ska man inte ha på såna ställen då dom blir rädda för minsta lilla...:rolleyes:

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
behöver man ens förklara sådant för en vuxen människa?

hur ska jag veta att han har hästar när dom står i stallet?

hmmmm ja han kanske inte skulle ha djur så nära vägen då?

Men en huvudregel i trafiken är ju att visa hänsyn,men hästar ska man inte ha på såna ställen då dom blir rädda för minsta lilla...:rolleyes:

Det finns en anledning till att dom ofstast inte är "gömda" i skogen, och det är just för att man vill sakta lära dem vid oljud.
Men en hoj som utgör 140db, gör vem som helst rädd :)

Last edited:

Magnus S

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2008
Hoj
07-Yamaha R6, 08-Yamaha xt660z, 10- Aprilia RSV4 2010
Rätt kul att ni i vår huvudstad sägs vara smarta o klokt tänkande människor och dessutom säger ni att ni bor på Sveriges framsida....

Jag finner det konstigt att ni bryr er om hästar och tänker till men ni kan fan inte visa hänsyn när det tom görs program om er på tv.
Jag kommer att bli lynchad för att jag skriver detta av er säkert men jag tycker att man får faktiskt ta o lyssna när andra mår dåligt.
Hoppas bulten bombarna läser detta.
Att skita i att folk bor på ställen längs med vägar vore som att man hade en granne i lägenheten bredvid som sket i att han hade stereon på full volym och medans du/ni klagar på att han spelar högt som fan så blir hans svar
-Ni vänjer er jag skiter i er jag gillar denna musiken så ni får lära dig gilla den helt enkelt

Vad har hänt med att vi bryr oss om varann.
Kan vi inte visa att vi är mån om varandra och inte bombar skiten på allmäna vägar runt boende.

Vad ska vi göra för att få köra hoj och göra det vi tycker om utan att väcka alla kritiker till liv som förr eller senare blir majoritet och stoppar allt det roliga.
Det är lättare att få med de oinvigda o okunniga på deras sida än på vår....
Jag älskar hojåkning och visst kör man för fort ibland kan inte förnekas allt annt vore ju lögn.
Vet man att folk mår kass av att man blåser på på vissa sträckor så får vi nog börja tänka oss för. Jag vill inte vara moralgubbe det finns så många men tycker bara att vi borde visa människor samma respekt som djur, var är vi annars på väg?
Till er som kör utan att bry er om någon hur tänker ni?
Försök få mig att förstå jag ska lyssna och försöka men kom med väldigt bra o hållbara argument.
Hittills så har jag hört väldigt få som för er talan som har något vettigt att komma med. Men o andra sidan vad kan man förvänta sig av några som inte tänker på andra.

De kan väl knappast vara så mkt som pågår i hjärnkontoret så att det skulle kunna skriva o utrycka sig i ord för att försvara ett icke hållbart beteende.
Med icke hållbart beteende menas ett beteende som stör en stor grupp.
Denna större grupp som stör sig på oss ser till att vi som är färre försvinner.
Minoriteten är vi i detta fall om ni inte visste o tyvärr så kommer det nog att förbli.....

Sluta nu sabba för oss alla i hoj kollektivet så försöker vi att bli fler hojåkare istället för färre.....

Med fler som åker ökar vi pressen på att det skapas banor osv.
Vi måste dock bete oss om folk ska lyssna.... Ingen lyssnar tyvärr på idioter och det vill vi ju inte framställa oss som eller?

Jag tror att folk skulle kunna finna sig i mer oljud från banor och motoranläggningar om de slapp ha folk som blåste i 240 runt deras hus.

Gå med o kör på bana. Ju fler vi är där ju mer banor finns det underlag för att bygga.
Tack för mig!

Last edited:

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR
Folk bor ju där så jag brukar hålla igen + såg häst för några dagar sedan.
Dock eftersom CS skrev något och fick tråden att balla ur så ska jag genast gå ner och såga av min pipa och uiila förbi där :arsele

Kom lite bajs där...

Rätt lungt på Bogesund vad jag vet?

Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Rätt kul att ni i vår huvudstad sägs vara smarta o klokt tänkande människor och dessutom säger ni att ni bor på Sveriges framsida....

Jag finner det konstigt att ni bryr er om hästar och tänker till men ni kan fan inte visa hänsyn när det tom görs program om er på tv.
Jag kommer att bli lynchad för att jag skriver detta av er säkert men jag tycker att man får faktiskt ta o lyssna när andra mår dåligt.
Att skita i att folk bor på ställen längs med vägar vore som att man hade en granne i lägenheten bredvid som sket i att han hade stereon på full volym och medans du/ni klagar på att han spelar högt som fan så blir hans svar
-Ni vänjer er jag skiter i er jag gillar denna musiken så ni får lära dig gilla den helt enkelt

Kan vi inte visa att vi är mån om varandra och inte bombar skiten på allmäna vägar runt boende.

Vad ska vi göra för att få köra hoj och göra det vi tycker om utan att väcka alla kritiker till liv som förr eller senare blir majoritet och stoppar allt det roliga.
Jag älskar hojåkning och visst kör man för fort ibland kan inte förnekas allt annt vore ju lögn.
Vet man att folk mår kass av att man blåser på på vissa sträckor så får vi nog börja tänka oss för. Jag vill inte vara moralgubbe det finns så många men tycker bara att vi borde visa människor samma respekt som djur, var är vi annars på väg?
Försök få mig att förstå jag ska lyssna och försöka men kom med väldigt bra o hållbara argument.
Hittills så har jag hört väldigt få som för er talan som har något vettigt att komma med. Men o andra sidan vad kan man förvänta sig av några som inte tänker på andra.

De kan väl knappast vara så mkt som pågår i hjärnkontoret så att det skulle kunna skriva o utrycka sig i ord för att försvara ett icke hållbart beteende.
Minoriteten är vi i detta fall om ni inte visste o tyvärr så kommer det nog att förbli.....

Sluta nu sabba för oss alla i hoj kollektivet så försöker vi att bli fler hojåkare istället för färre.....

Vi måste dock bete oss om folk ska lyssna.... Ingen lyssnar tyvärr på idioter och det vill vi ju inte framställa oss som eller?

Jag tror folk skulle kunna finna sig i mer oljud från banor och motoranläggningar om de slapp ha folk som blåste i 240 runt deras hus.

Gå med o kör på bana. Ju fler vi är där ju mer banor finns det underlag för att bygga.
Tack för mig!

Spelar ingen roll hade denna väg funnit i GBG eller Malmö så hade den körts likadant där så detta har inget med Sthlm att göra.

De infinner inte sig i att vi får eller vill ha en bana så varför ska det gnällas när det gasas utanför deras hus?

Överallt längst Stockholms vägar bor det folk, så vart ska man köra? inte som andra småstäder där det är mindre folk per kvadratkilometer.

Sedan blandar du ihop bogesundvägen och slingerbulten

Magnus S

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2008
Hoj
07-Yamaha R6, 08-Yamaha xt660z, 10- Aprilia RSV4 2010
Spelar ingen roll hade denna väg funnit i GBG eller Malmö så hade den körts likadant där så detta har inget med Sthlm att göra.

De infinner inte sig i att vi får eller vill ha en bana så varför ska det gnällas när det gasas utanför deras hus?

Överallt längst Stockholms vägar bor det folk, så vart ska man köra? inte som andra småstäder där det är mindre folk per kvadratkilometer.

Sedan blandar du ihop bogesundvägen och slingerbulten

Är inte insatt i era vägar i Sth helt får jag erkänna. Så må hända jag har fel om bulten eller bogesundsvägen men det hjälper inte man kan inte bompa fan om man kör där det finns människor som bor eller rör sig i närheten av vägen.
Det kan ju aldrig motiveras tyvärr hur gärna vi än vill. Folk kommer att klaga o vi alla blir lidande förr eller senare.
Jag skulle vilja få upp debatten o får folk till att tänka till på vad som krävs för att vi ska kunna leva tillsammans o alla ska må bra.
Jag vill ju köra hoj och jag antar att alla andra här vill det med.
Vad tycker ni vi kan göra för att inte folka ska klaga o vi ska kunna köra hoj.
Inga dumma kommentarer nu utan konkreta svar......

Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Jag tror att folk skulle kunna finna sig i mer oljud från banor och motoranläggningar om de slapp ha folk som blåste i 240 runt deras hus.

Alltså nu är det ingen som kör 240 runt någons hus vad gäller bulten då den ligger i skogen, det kan i det närmaste inte bli färre hus.

Vad gäller bana så är det nog drömmar, ett ex. från 1990, det ser likadant ut idag utan större problem, bulten har funnits i många år den med, man kan inte förbjuda etc. hur mycket somhelst då man bara skjuter över saker på andra områden.

[YOUTUBE-ID]5s-OLrOYhpw[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]BQX31m5upcc[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj

Tack för mig!

Hade jag varit där , hade dom gjärna fått intervjuva mig.
Jag skiter i vilket som, jag är ärlig och säger mina åsikter, fråga vem som helst i min umgängeskrets.

Tycker du är smart och skriver bra, men det där med lägenheten vet jag inte om jag kan hålla med om.

När jag kör så kör jag på ganska hårt, men jag har också mina gränser.
Tex: om jag ser människor/djur på vägen så håller jag inte stumt förbi dom, utan jag saktar ned och visar respekt.

Börjar dom hytta med näven fast jag ligger och kör lungt och visa respekt så jävlas jag mer än gärna tillbaka. (har hänt flera ggr att jag nästan har blivigt ihjälkörd pga idioter som tror att jag är den som bombade förbi deras hus "igår")

Jag åker även bana och vill mer än gärna bli nästa rossi och åka bana heladagarna.
Just nu är inte detta en möjlighet då jag inte är någon rossi, utan en vanlig kille som kan köra hoj.

Vet att du inte riktade inlägget mot mig, men jag ville ändå svara.

/mvh Jonas

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...