Önskemål från boende vid Bulten

Magnus S

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2008
Hoj
07-Yamaha R6, 08-Yamaha xt660z, 10- Aprilia RSV4 2010
Ja men om vi resonerar så hör så gör vi det lätt för vögverket!
man rätar ut kurvorna o bygger farthinder så är man av med problemet.
Vi måste ju också vara kreativa o fundera på vad kan vi göra för att få ut de vi vill ha. Är det ultimat att bomba på vägar omgärdat med träd och diken eller räcken. Eller kan vi få till någont säkert ställe dä vi kan få köra av oss osv.
Om vi inte funderar i detta ämne så gör andra det och deras funderingar kanske utrotar oss vilket vore synd.
Så nu har vi chansen att förekomma de som vill ta död på oss men då måste vi vara smartare än dem eller vad tror ni. :yoparty

Magnus S

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2008
Hoj
Var kör ni i Göteborg då? har ni helt husfria vägar i Göteborg?

Det finns vägar här med där folk blåser och det klagas men vi är nog inte så många som ni som kör på exakt samma vägsträckor här. Det verkar vara så att hoser så bränner alla ett fåtal sträckor som är skojiga att köra på.
En väg här nere som varit poppis är dock Lygnen runt en sjö nere i utanför Kungsbacka.

Men jag kan bara prata för mig och jag upptäckte banåkning förra året och det är det bästa jag varit med om. Det är fasen så mkt skönare att ligga där o veta att man inte riskerar någon annan, barn, älgar, rådjur eller bilar.

Banan är det bästa som hänt sedan jag började köra hoj när jag var 17.
Jag tycker idag det finns för många som kör hoj som har attityden att man skiter i alla andra tyvärr så drabbar det oss alla i form av olyckor klagomål osv.
Jag började min Mc karriär med en moppe som 14 åring sedan som 18 åring körde jag en Fj1200 som på den tiden var bra plver i.
Man tycker man kört en massa o borde vara geni som 35åring tills man börjar köra bana då upptäcker man en ny värld o hur mkt man kan lära sig fortfarande.
Allt jag vill är att alla ska kunna köra hoj eller få chansen till det om man vill.
För att kunna ha det så får vi ju inte såga den grenen vi sitter på så att säga.

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Det finns vägar här med där folk blåser och det klagas men vi är nog inte så många som ni som kör på exakt samma vägsträckor här. Det verkar vara så att hoser så bränner alla ett fåtal sträckor som är skojiga att köra på.
En väg här nere som varit poppis är dock Lygnen runt en sjö nere i utanför Kungsbacka.

Men jag kan bara prata för mig och jag upptäckte banåkning förra året och det är det bästa jag varit med om. Det är fasen så mkt skönare att ligga där o veta att man inte riskerar någon annan, barn, älgar, rådjur eller bilar.

Banan är det bästa som hänt sedan jag började köra hoj när jag var 17.
Jag tycker idag det finns för många som kör hoj som har attityden att man skiter i alla andra tyvärr så drabbar det oss alla i form av olyckor klagomål osv.
Jag började min Mc karriär med en moppe som 14 åring sedan som 18 åring körde jag en Fj1200 som på den tiden var bra plver i.
Man tycker man kört en massa o borde vara geni som 35åring tills man börjar köra bana då upptäcker man en ny värld o hur mkt man kan lära sig fortfarande.
Allt jag vill är att alla ska kunna köra hoj eller få chansen till det om man vill.
För att kunna ha det så får vi ju inte såga den grenen vi sitter på så att säga.

Men jag har inte läst i någon tråd, där någon allvarligt har sagt att dom skiter i sina medmänniskor.

Magnus S

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2008
Hoj
Vet att du inte riktade inlägget mot mig, men jag ville ändå svara.

/mvh Jonas[/QUOTE]

Inget var riktat mot dig Jonas det var mer en generel reflektion.

Jag vill få fram bombarna och få dem att förklara.
DU ör ju ett offer för deras framfart även du om du nu visar hänsyn som du gör så är du mkt lik mig i det sätt jag kör på vägarna med en stor skillnad.
Jag skiter i att de hytter med näven det är ju inte mig dom hytter åt när jag kör lungt det är spökena som jagar dem efter att bombarna brännt förbi o skrämt dem. Nu tror dem att alla vi är sådana.

Jag vet ju att som har fel o behöver inte bygga på deras rädsla o ilska det lämnar jag åt andra.
Jag kan med gott samvete stanna o fråga vad de håller på med.
SKa jag vara ärlig så skippa jag det en gång för han som hytte med näven o sprang ut på vägen var nog inte helt i sina sinnes fulla bruk.
Kört fort o varvat öppen väg men när jag närmade mig hus så saktade jag in o då kom han farande även om jag höll hastigheten.
Jag har tänkt på denna händelse ganska så mkt och funderat var det mig han hytte på eller var det alla andrasom brännt förbi dennes hus utan att sakta in. Det måste ha varit vanana av vad de andra brukar göra och jag var en av kollektivet.
Kör fortfarande denna vägen rätt ofta men jag tar det lite lugnare vid denna man då jag vet att han inte gillar det.
Men sedan finns dem som vill jävlas tillbaka o det fattar jag inte varför. Chilla lite o låt dem hytta fråga er vem som inte mår bra han som hytter med näven eller du som är ute o kör hoj.
Ignorera dem och kör Ansvarsfullt o fortsätt visa respekt det vinner i längden.

Magnus S

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2008
Hoj
Så du vill inte hålla med om att man mellan raderna här titt som tätt inte kan läsa att vi skiter i alla och bara vi får ha kul.
Vi lägger upp filmer här på folk som antingen bombar skiten på vägen aller åker 200 på bakhjulet mellan folk på motorvägen.
Om flertalet vuxna (talar inte om omogna moppe slynglar nu) som inte kör hoj reagerar och tycker det är oansvarsfullt så är det nog så det uppfattas tyvärr.
O jag kan säga att jag är inte så jävla imponerad av att man åker på motorvägen och riskerar andras barn i bilar då man far fram på bakhjulet i filen bredvid eller mötande trafik.
Jag tycker det visar att man skiter i sina medmänniskor tyvärr.

Jag vill bara förmedla och uppmana till eftertanke till handlingar vi gör.
vi måste tyvärr alla försöka samsas här på den lilla bollen vi bor på o kan vi ens respektera varann på gatan eller vägen vart är vi då på väg....

Jag vägrar sluta tro på Sverige vi har det så bra här mot många andra ställen så vi bör måna om det.
Jag har bott i Asien jobbat i Kina Kört min R6a i Hong Kong osv. Vi ska vara glada för den frihet vi har här men samtidigt får vi respektera den för annars blir det som i Hong Kong Fartkameror överallt inga vägar att åka på som är sköna osv. allt är bevaktat o begränsat.

Men jag har inte läst i någon tråd, där någon allvarligt har sagt att dom skiter i sina medmänniskor.

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Inget var riktat mot dig Jonas det var mer en generel reflektion.

Jag vill få fram bombarna och få dem att förklara.
DU ör ju ett offer för deras framfart även du om du nu visar hänsyn som du gör så är du mkt lik mig i det sätt jag kör på vägarna med en stor skillnad.
Jag skiter i att de hytter med näven det är ju inte mig dom hytter åt när jag kör lungt det är spökena som jagar dem efter att bombarna brännt förbi o skrämt dem. Nu tror dem att alla vi är sådana.

Jag vet ju att som har fel o behöver inte bygga på deras rädsla o ilska det lämnar jag åt andra.
Jag kan med gott samvete stanna o fråga vad de håller på med.
SKa jag vara ärlig så skippa jag det en gång för han som hytte med näven o sprang ut på vägen var nog inte helt i sina sinnes fulla bruk.
Kört fort o varvat öppen väg men när jag närmade mig hus så saktade jag in o då kom han farande även om jag höll hastigheten.
Jag har tänkt på denna händelse ganska så mkt och funderat var det mig han hytte på eller var det alla andrasom brännt förbi dennes hus utan att sakta in. Det måste ha varit vanana av vad de andra brukar göra och jag var en av kollektivet.
Kör fortfarande denna vägen rätt ofta men jag tar det lite lugnare vid denna man då jag vet att han inte gillar det.
Men sedan finns dem som vill jävlas tillbaka o det fattar jag inte varför. Chilla lite o låt dem hytta fråga er vem som inte mår bra han som hytter med näven eller du som är ute o kör hoj.
Ignorera dem och kör Ansvarsfullt o fortsätt visa respekt det vinner i längden.

Abosolut, väl skrivet :tummenupp
Jag kör för att jag har kul, följer inte alla regler, men det finns gränser.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Då var vi där igen, banåkning är inget alternativ!
42% Tycker att det är för långt till en bana
29% Har för dåliga hojar för att åka seriös banåkning
38% Tycker att det blir för dyrt
18% Tycker att motorcykeln är så mycket mer än ett idrottsredskap.
97.4 % Tycker att det tar för mycket tid/är för bundet till tider som inte passar.

Att bygga en bana inne i stockholm som har dygnetrunt öppet och är gratis skulle kunna vinna över många, men inteens det skulle vinna över alla.

Är det dessutom långt att åka, dyrt och tidsödande med banåkning så vinner man inte över någon.

Folk här uppe i glesbyggden hyr släpvagnar, åker 10mil enkel, hyr en bana, stuntar en hel dag, lastar och åker 10 mil hem igen.
Jag beundrar dom, tidigare har dom kört några kilometer genom stan till ett industriområde och stuntat, alla dagar i veckan helt gratis.
Så vitt jag vet hade dom inga större problem med polisen/allmänheten då heller.

(EDIT/FÖRTDLIGANDE)
Alla siffror dragna ur röven och saknar verklighetsförankring...
Eller?

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Så du vill inte hålla med om att man mellan raderna här titt som tätt inte kan läsa att vi skiter i alla och bara vi får ha kul.
Vi lägger upp filmer här på folk som antingen bombar skiten på vägen aller åker 200 på bakhjulet mellan folk på motorvägen.
Om flertalet vuxna (talar inte om omogna moppe slynglar nu) som inte kör hoj reagerar och tycker det är oansvarsfullt så är det nog så det uppfattas tyvärr.
O jag kan säga att jag är inte så jävla imponerad av att man åker på motorvägen och riskerar andras barn i bilar då man far fram på bakhjulet i filen bredvid eller mötande trafik.
Jag tycker det visar att man skiter i sina medmänniskor tyvärr.

Jag vill bara förmedla och uppmana till eftertanke till handlingar vi gör.
vi måste tyvärr alla försöka samsas här på den lilla bollen vi bor på o kan vi ens respektera varann på gatan eller vägen vart är vi då på väg....

Jag vägrar sluta tro på Sverige vi har det så bra här mot många andra ställen så vi bör måna om det.
Jag har bott i Asien jobbat i Kina Kört min R6a i Hong Kong osv. Vi ska vara glada för den frihet vi har här men samtidigt får vi respektera den för annars blir det som i Hong Kong Fartkameror överallt inga vägar att åka på som är sköna osv. allt är bevaktat o begränsat.

Jo visst det bombas och bakhjulet på motorvägen.
Men jag tror inte att någon här vill något illa med det, utan det är bara lek.
Visst finns det bättre ställen att leka på, men alla har inte tillgång till det.

Jag menar det finns ju massor av områden/spoter där det "leks" och allmenheten far illa.

Magnus S

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2008
Hoj
Jag menar det finns ju massor av områden/spoter där det "leks" och allmenheten far illa.[/QUOTE]

Ja så är det vi kan inte behandla alla områden här dock så vi får hålla oss till vår sport och vårat kollektiv.
Jag är övertygad om att det finns parkeringar där man kan leka eller stunta som du säger eller industriområden där jag tror polisen lätt skulle se mellan fingrarna men att göra som vi sett här i vissa trådar dra motorväg i 200 på bakhjulet förbi bilar osv. tycker jag är bara brist på respekt för andra.
sorry den uppfattningen kan jag inte ändra.

Vi kommer aldrig att få med oss folk om vi bränner våra broar.
Vi måste ju på något vis ta ett ansvar och dra våra strå till stacken på något vis.
Det vore ju kul att se konkreta förslag på lösningar.
Jag har svårt att se att dom kommer sätta upp Skyltar i stan Stuntzon på avlysta parkeringar eller typ ändra hastighetsbegränsingen till 200 för mc på vägarna även om det vore en dröm för många. Vi får hålla ihop och hitta smarta förslag på hur vi kan överleva våra motståndare (läs medmänniskor)

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Jo visst det bombas och bakhjulet på motorvägen.
Men jag tror inte att någon här vill något illa med det, utan det är bara lek.
Visst finns det bättre ställen att leka på, men alla har inte tillgång till det.

Jag menar det finns ju massor av områden/spoter där det "leks" och allmenheten far illa.
Att det bara är lek gör inte att körningen blir säkrare för andra på något sätt. Jag tycker att man mycket väl kan leka på allmän väg, men att man gör det när man inte är i direkt anslutning till andra trafikanter. Bakhjulskörning på en viss väg i en given hastighet kan betyda helt olika risk beroende på när man gör det. Det är inte svart/vitt eller av/på.

Jag tar för givet att ingen vill någon annan illa med sin körning. Helst skulle jag också se att alla visade respekt mot andra i trafiken och boende runt vägar, men så vet jag att det inte fungerar.

Att det finns andra områden där människor far (mer) illa betyder inte att vi kan skylla ifrån oss vårat eget agerande.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Får jag komma med en tankeställare som jag själv fick precis i början av den här säsongen.

Jag läste en artikel i SvD där det var nån lastbil som dundrade förbi en ridskola som skrämde hästarna så att tre småtjejer (9år unga) trillade av och fick föras akut till sjukhus för allvarliga skador.

En sån artikel gör att i alla fall jag (och de jag åker med) saktar ned och växlar upp (ger mindre ljud) när man kommer vid stall... för jag vill verkligen inte vara orsak till att en 9årig ridtjej blir ihjältrampad av sin häst.
Och nej, jag vill heller inte vara orsak till att jag skapar oro hos hästar i onödan.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Det är naturligtvis mer tätbefolkat runt storstäderna.. Det är därför de kallas storstäder. :)

Men när trådskaparen fått en vänlig eftertanke/önskemål så KAN vi ju faktiskt göra så att vi slår på lite mjukare på väg ut på bulten så har vi fått lite pluspoäng från en boende där. Det räcker för mig.

Sen skall jag väll iofs säga att jag försöker ta det lite försiktigt med påslag på både bulten och bogan just pga. av allt snack om just de vägarna. Dumt att skita i det blå skåpet när det finns så mycket andra vägar som också är skojiga

sqalo

Medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Nästa år så
När ska bonnjävlarna inse att det inte finns så många vägar runt Stockholm där det inte finns nån bebyggelse :va
Bulten e väl den närmaste vägen från Sthlm med något sånär lite folk boendes längs vägen o dit tar det minst en halvtimme från centrum om inte mer.Likadant e det norröver...man måste halvvägs till Uppsala för att det ska bli lite glest mellan dom boende. Bönderna från Göteborg o Malmö kör 200 meter utanför stan o inte en jävel bor där så det e jävligt lätt att gnälla på oss HUVUDSTADS-bor.

Avis? :krama

Jama

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
Kawasaki ZX-9R -01, Aprilia V4R APRC -11
När ska bonnjävlarna inse att det inte finns så många vägar runt Stockholm där det inte finns nån bebyggelse :va
Bulten e väl den närmaste vägen från Sthlm med något sånär lite folk boendes längs vägen o dit tar det minst en halvtimme från centrum om inte mer.Likadant e det norröver...man måste halvvägs till Uppsala för att det ska bli lite glest mellan dom boende. Bönderna från Göteborg o Malmö kör 200 meter utanför stan o inte en jävel bor där så det e jävligt lätt att gnälla på oss HUVUDSTADS-bor.

Kom igen, du har aldrig varit utanför Stockholm förstår jag:tungan

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600

Nääää... stackars liten. Men det finns en enkel lösning på alla dina problem: Flytta.

Eller acceptera att du bor i Stockholm och att det innebär vissa begränsningar likväl som möjligheter.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
ONTOPIC: Bra det skall jag tänka på då jag aldrig vetat om hästarna och själva vägavsnittet är helt ointressant ur körsynpunkt!

Offtopic: Till alla dom runt om i landet som ej förstår fenomenet bulten!

1: För dom som bor i landets sydligare 1/3 del måste ni börja fatta att det inte finns en bana inom rimligt avstånd för alla!

2. för dom norröver (ja jag har bott i norrland) är det svårt att hävda avstånd men däremot enkelt att förklara med: inga tjälskott, tänk kurvig väg och sen dubbla det då liknande vägar är väldigt sällsynt uppöver och då aldrig har bra beläggning!

3. Hela landet har populära mc-vägar men ingen region i närhetén av 2miljoner invånare förutom sthlm! Dvs belastningen/frekvensen blir otroligt mkt större!

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Då var vi där igen, banåkning är inget alternativ!
42% Tycker att det är för långt till en bana
29% Har för dåliga hojar för att åka seriös banåkning
38% Tycker att det blir för dyrt
18% Tycker att motorcykeln är så mycket mer än ett idrottsredskap.
97.4 % Tycker att det tar för mycket tid/är för bundet till tider som inte passar.

Att bygga en bana inne i stockholm som har dygnetrunt öppet och är gratis skulle kunna vinna över många, men inteens det skulle vinna över alla.

Är det dessutom långt att åka, dyrt och tidsödande med banåkning så vinner man inte över någon.

Folk här uppe i glesbyggden hyr släpvagnar, åker 10mil enkel, hyr en bana, stuntar en hel dag, lastar och åker 10 mil hem igen.
Jag beundrar dom, tidigare har dom kört några kilometer genom stan till ett industriområde och stuntat, alla dagar i veckan helt gratis.
Så vitt jag vet hade dom inga större problem med polisen/allmänheten då heller.

(EDIT/FÖRTDLIGANDE)
Alla siffror dragna ur röven och saknar verklighetsförankring...
Eller?
Om jag som stydent har haft råd att köra 8 bandagar i sommar, ska väl fan en arbetande människa ha råd att köra med...

Magnus S

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2008
Hoj
Kom igen, du har aldrig varit utanför Stockholm förstår jag:tungan

Det är ju trist att ni huvudstadsbor ska få oss bonnjävlar att lida med bara för ni inte kan flytta utanför stan så att ni kan köra hoj på andra vägar än några få där alla klagar över vårat beteende.

Jag är hellre bonne från Götet är Rödljusracer i STH.
Frågar du mig så vet jag vem jag tycker verkar ha mest skoj.

Bara för man bor i stan kan man ju inte ha som ursäkt att Bulten eller vad det nu heter är det enda stället jag orkar köra till där det glesar ut lite så där kan jag bomba fritt.....

Ungefär som; Här glesar det ut så då kan jag skjuta fritt med älgstudsaren...
om du förstår Bonna språket!

• Gilla
Reaktioner: tcg

jetson

Guest
Jag svär på allah att jag skulle åka på bana om det fanns en inom 5 mils radie från Stockholm, och kommer förmodligen åka till Enköping när viking motorpark är klar. Bara kolla på gokartbanorna, dom är ju fullproppade varje gång det är körning (kl 07:45 på lördagsmorgon).

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...