Önskemål från boende vid Bulten

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Helt rätt Custe.

Har Du oxå tröttnat på dem? Tänk nu om Du dessutom hade bott vid en sådan väg som jag gör...... :2cool

Först försöker man diskutera och ser att det inte hjälper. Sedan tröttnar folk och blir förbannade. Därefter börjar en del agera. Polisanmälningar och vägsabotage, vilket drabbar oss alla. Tillsist så tappar folk respekten totalt för hojjåkare och håller på sin rätt på vägen, bl a skiter i att underlätta för mc folk i trafiken och håller stenhårt på att man kommer från höger..

Nästan så att man drar igång en vadslagning om när den trevlige gubben tröttnar.. Han borde sätta upp en skylt.

Kör du aldrig för fort, har en hoj som låter mer än den får eller prylar monterade på den på ett sätt de inte ska vara? Är det du som avgör vad som är tillräckligt olagligt eller vad som är tillräckligt störande för att man ska vara ett frigolithjon? Är du den almighty gränssättaren? Känns som du måste vara historiens mest laglydigaste motorcyklist med tanke på alla kakor du delar ut.

Hur tänker du när du kör för fort på motorvägen? "Det här är okej för jag tycker det är ett lagom sätt att bryta mot lagen, jag är inget hjon, jag kan avgöra vad som är ok och inte"..

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Nu börjar jag lessna på dom som inte fattar,,,,
ja vissa har inte alla hästar i stallet (o detta har inget med huset efter vägen o göra) hur svårt kan de vara o fatta att det är allmän väg det handlar om!!!!!!!! är det hus/byggnader intill vägen så ta det lungt,, ska det vara så svårt ??? förhoppningsvis kommer ni sitta med hus någongång o eventuellt barn/husdjur-hästar etc som drabbas av oss ,, jo jag skriver oss för det händer att jag åxå syndar satan när jag är ute men då känner jag mig åxå jävligt klumpig,, varför med flit reta upp folk ??

bemöt andra som du själv vill bli bemött ,,,,, / behandla andra som du vill bli behandlad ,, bättre att visa tillrätta än tillrättavisa ,,
behöver jag säga mer ????

åherre människa.

Du påstår alltså att alla stall innehåller en häst?

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Nu börjar jag lessna på dom som inte fattar,,,,
ja vissa har inte alla hästar i stallet (o detta har inget med huset efter vägen o göra) hur svårt kan de vara o fatta att det är allmän väg det handlar om!!!!!!!! är det hus/byggnader intill vägen så ta det lungt,, ska det vara så svårt ??? förhoppningsvis kommer ni sitta med hus någongång o eventuellt barn/husdjur-hästar etc som drabbas av oss ,, jo jag skriver oss för det händer att jag åxå syndar satan när jag är ute men då känner jag mig åxå jävligt klumpig,, varför med flit reta upp folk ??

bemöt andra som du själv vill bli bemött ,,,,, / behandla andra som du vill bli behandlad ,, bättre att visa tillrätta än tillrättavisa ,,
behöver jag säga mer ????

Alla vägar man kör på är väl allmän väg. Ta det lugnt på alla vägar således. Tänk om du kör på en volvo med hela igelkottsfamiljen i när du kör 20 för fort på E4an..

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
O jag kan säga att jag är inte så jävla imponerad av att man åker på motorvägen och riskerar andras barn i bilar då man far fram på bakhjulet i filen bredvid eller mötande trafik.

Det är såklart lite risky men föraren är dock förmodligen koncentrerad på vad han gör i motsats till vad många bilister är, men du klagar förmodligen inte på bilisterna, kanske för att du inte har en aning om vad du möter och inte kanske sett så mycket..... droger, berusade, medicinskt påverkade, osv. osv.

Vi Svenssons är de riktiga trafikdårarna

http://www.aftonbladet.se/bil/collin/article5456072.ab

Ungefär som; Här glesar det ut så då kan jag skjuta fritt med älgstudsaren...

ska du börja klaga på jägarna också, välkommen hit, finns många jägare här också, mötte en jägare härom kvällen som förmodligen inte var ute i riktigt lagliga ärenden :D han verkade kunna skjuta i alla fall då han träffade det han siktade på och inte oss :D

Last edited:

Magnus S

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2008
Hoj
07-Yamaha R6, 08-Yamaha xt660z, 10- Aprilia RSV4 2010
Det är såklart lite risky men föraren är dock förmodligen koncentrerad på vad han gör i motsats till vad många bilister är, men du klagar förmodligen inte på bilisterna, kanske för att du inte har en aning om vad du möter och inte kanske sett så mycket..... droger, berusade, medicinskt påverkade, osv. osv.

Vi Svenssons är de riktiga trafikdårarna

http://www.aftonbladet.se/bil/collin/article5456072.ab

ska du börja klaga på jägarna också, välkommen hit, finns många jägare här också, mötte en jägare här om kvällen som förmodligen inte var ute i riktigt lagliga ärenden :D

Så just därför när du nu ligger där på bakhjulet och den medicinskt påverkade bla bla bla svänger ut framför dig o du kör in i bil nr 3 med barn o familj o allt.
Vem får ta smällen han som är drogad som dom missar o kör vidare utan att se vad som hände eller du o de du måhända dödar när du sätter in framhjulet i sidorutan mitt i ansiktet på familjens dotter som sitter i baksätet och drömmer om en snygg kille på Mc.....

Självklart vill man ha bort alla puckon från vägen men då tyvärr i allas ögon utan dom mest huvudlösa så räknas den som kom på bakslangen som huvudlös....
MORAL predikan igen hur lyckas jag....Alla vet vad det handlar om det är ju bara kul att käfta emot eller hur....?

Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
MORAL predikan igen hur lyckas jag....Alla vet vad det handlar om det r ju bara kul att käfta emot eller hur....?

man kan ju önska att alla tänker varje dag på vad dom gör...

Jag klagar inte på alla de som kör fulla(väldigt många varje dag), pratar i mobiltelefon och allt vad dom nu sysslar med, de är alldeles för många, jag hoppas varje dag att jag tar mig från A till B utan större incidenter.

börjar folk köra på bakhjulet och kraschar ofta i barnfamiljer osv. så slutar dom nog upp med det, förhoppningsvis.

[YOUTUBE-ID]b3ngIKcKipU[/YOUTUBE-ID]

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
man kan ju önska att alla tänker varje dag på vad dom gör...

Jag klagar inte på alla de som kör fulla(väldigt många varje dag), pratar i mobiltelefon och allt vad dom nu sysslar med, de är alldeles för många, jag hoppas varje dag att jag tar mig från A till B utan större incidenter.

börjar folk köra på bakhjulet och kraschar ofta i barnfamiljer osv. så slutar dom nog upp med det, förhoppningsvis.

[YOUTUBE-ID]b3ngIKcKipU[/YOUTUBE-ID]

Det klippet tyckte jag illustrerade obetänksamhet ganska väl. En lång fin raka med endast en bil parkerad. Hade han inte kunnat låta bli att leka tills han kom förbi bilen?

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Appropå hästar så kan väl hästägare hålla sig borta ifrån allmänna platser?
Cyklade igår på en cykelstig och kom ikapp en ryttare där, hästen hoppade till och lämnade väldigt lite plats kvar på cykelstigen åt mig så jag fick svänga ut i gräset.

Har varit med om liknande med bil med lång efterföljande dialog med ryttaren.

Det märkliga är att hästfolket verkar tycka att det är vi motorcyklister, cyklister eller bilister som är problemet. Själv tycker jag att de inte borde få ta ut sina 800 kilos bestar om de inte är mogna för det.
Som förälder får jag ta ansvar för mina barn i trafiken, underligt att hästägare inte gör det samma.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Appropå hästar så kan väl hästägare hålla sig borta ifrån allmänna platser?
Cyklade igår på en cykelstig och kom ikapp en ryttare där, hästen hoppade till och lämnade väldigt lite plats kvar på cykelstigen åt mig så jag fick svänga ut i gräset.

Har varit med om liknande med bil med lång efterföljande dialog med ryttaren.

Det märkliga är att hästfolket verkar tycka att det är vi motorcyklister, cyklister eller bilister som är problemet. Själv tycker jag att de inte borde få ta ut sina 800 kilos bestar om de inte är mogna för det.
Som förälder får jag ta ansvar för mina barn i trafiken, underligt att hästägare inte gör det samma.

Och dom plockar inte ens upp bajset efter kräken!!:huvet

sqalo

Medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Nästa år så
Den killen valde ändå ett bättre ställe att köra så på än många andra. Blev själv omkörd av kille på R6a på Härskogsvägen förra veckan. När det blev rakt höll jag till höger och blinkade med höger blinkers för att visa honom att det gick fint att köra om. Ingen omkörning. Vid nästa raksträcka kör han inte heller om... förräns den nästan är slut och går över till en vänsterkurva som är helt skymd då det är tät skog på båda sidor om vägen. DÅ laddar han på och tar tre bilar i ett svep samtidigt som han tar innerkurvan. Det gick duktigt fort och han hade inte haft en suck att väja för mötande fordon, mongo! Som tämligen nybilven pappa var det enda jag kunde tänka på, f*n vad glad jag är att jag inte kom från andra hållet med min dotter och flickvän i bilen.
Man kommer köra fort ibland och olyckor kommer alltid inträffa, men man får ju tänka ett steg längre på vilka konsekvenser ens beteende kan få.

JOPE

ARBETARE
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
R1 Race Edition..
Det är ju trist att ni huvudstadsbor ska få oss bonnjävlar att lida med bara för ni inte kan flytta utanför stan så att ni kan köra hoj på andra vägar än några få där alla klagar över vårat beteende.

Jag är hellre bonne från Götet är Rödljusracer i STH.
Frågar du mig så vet jag vem jag tycker verkar ha mest skoj.

Bara för man bor i stan kan man ju inte ha som ursäkt att Bulten eller vad det nu heter är det enda stället jag orkar köra till där det glesar ut lite så där kan jag bomba fritt.....

Ungefär som; Här glesar det ut så då kan jag skjuta fritt med älgstudsaren...
om du förstår Bonna språket!

:klappar Jag är impad Magnus,:D Du verkar ha lyckats få fram lite vettig info till våra "likar" i Sth . Jag trodde det var kört när du skrev att vi har 3 banor på 15 mils radie.:yoparty Det om något brukar få ett visst gensvar. ofta:sissy Det går inte att jämföra västkusten /BÄSTKUSTEN med dem där uppe. Låte de :fatta! varandra så kör vi och har roligt istället..:fyllisar
Ps. Det har hört rykten om en heldag på FBG i början på Okt. :D

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
löjligt av gubben, då jag faktiskt vet att hästar vänjer sig.. Märktes på dom som "bodde" mittemot mig innan.. första dagarna man startade hojen så sprang dom en bit, men efter kanske nån vecka? så vande dom sig vid det.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka