Önskemål från boende vid Bulten

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Nu börjar jag lessna på dom som inte fattar,,,,
ja vissa har inte alla hästar i stallet (o detta har inget med huset efter vägen o göra) hur svårt kan de vara o fatta att det är allmän väg det handlar om!!!!!!!! är det hus/byggnader intill vägen så ta det lungt,, ska det vara så svårt ??? förhoppningsvis kommer ni sitta med hus någongång o eventuellt barn/husdjur-hästar etc som drabbas av oss ,, jo jag skriver oss för det händer att jag åxå syndar satan när jag är ute men då känner jag mig åxå jävligt klumpig,, varför med flit reta upp folk ??

bemöt andra som du själv vill bli bemött ,,,,, / behandla andra som du vill bli behandlad ,, bättre att visa tillrätta än tillrättavisa ,,
behöver jag säga mer ????

Grabben, vad i helsiinki snackar du om? :D
Jag har alla hästar i stallet, frågan e ju om du har det.

Jag köpte en sporthoj för att ha kul på det har jag redan skrivigt, sen kanske du ska läsa mina inlägg innan du bestämmer dig för att spotta galla över mig.

Så återkom när hissen når ända upp. :banana

Last edited:

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Hästtjej som jag är i grund och botten så brukar faktiskt inte hästar vara rädda för oljud då man ska lära dom från början precis som med hundar, katter och tom barn att det inte är något farligt. Hur kommer de annars bete sig så fort de kommer ut i trafik med en ryttare på ryggen?

Hästarna som står vid golfklubben reagerar inte det minsta på motorcyklar som kommer där och inte några andra hästar jag sett heller för den delen. Bra dock att han bad snällt, men jag håller fast vid att de faktiskt måste lära sig för annars kommer DE bli en trafikfara.

• Gilla
Reaktioner: tcg

Karlsen

Sporthojsnörd
Gick med
19 Apr 2009
Hoj
Gsxr 750 -08
Hästtjej som jag är i grund och botten så brukar faktiskt inte hästar vara rädda för oljud då man ska lära dom från början precis som med hundar, katter och tom barn att det inte är något farligt. Hur kommer de annars bete sig så fort de kommer ut i trafik med en ryttare på ryggen?

Hästarna som står vid golfklubben reagerar inte det minsta på motorcyklar som kommer där och inte några andra hästar jag sett heller för den delen. Bra dock att han bad snällt, men jag håller fast vid att de faktiskt måste lära sig för annars kommer DE bli en trafikfara.

Håller helt med!!!

Och människor är normalt inte rädda för spindlar eftersom man skall lära dem från början att inte vara rädda för ett kryp som väger en 1/210000 del av vad en människa väger. Ändå finns det massor med, främst, tjejer som är livrädda för spindlar.... Och DE är en seriös trafikfara! En spindel på visiret så är det tack och godnatt sen...

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Ok så hästar skall härdas så att de tål hojjar som bombar förbi i 200 knyck?
Lyssna för fan på era argument.

En människa ber snällt att alla lättar lite på rullen förbi hans stall, var glada att han inte ringde snuten, eller spillde lite grus utanför. Skall det vara så svårt att visa lite respekt?
Hur fan blev jag moralmorsa?

Nämn ett argument som ger en rätt att köra skiten förbi någons hus?

1 Ööhh för att det är ballt
2 Vadå det går ju på tid
3 Hästar och människor skall härdas

Skärpning för fan

Nuff said

En människa ber snällt att alla lättar lite på rullen förbi hans stall, var glada att han inte ringde snuten, eller spillde lite grus utanför. Skall det vara så svårt att visa lite respekt?

Nämn ett argument som ger en rätt att köra skiten förbi någons hus?

1 Ööhh för att det är ballt
2 Vadå det går ju på tid
3 Hästar och människor skall härdas

Skärpning för fan

Nuff said

Många fan i ett inlägg tyder på smärre irritation från min sida :D

Last edited:

Westergren

Homokuppe, liten palle, söka andra kille
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
S3 -05, Perák -49, Z650 -82
Har aldrig riktigt fattat problemet med att visa lite respekt mot folk som inte älskar att man bombar bakhjul i full spetta förbi där de bor.. Jag tror säkerligen att de flesta av oss här på SH skulle tröttna om det ständigt flåsade förbi hojjar utanför där vi bor i 200+ (bor för övrigt vid transportsträckan till bulten).

Nu väljer ju alla var de bosätter sig, men kom igen nu grabbar/gubbar och moppefjun, så jävla omogna är vi väl inte att vi inte har lite bakom frigoliten?
Släpp av rullen där folk bor, smeker sina hästar eller odlar gräs. Svårare än så är det inte.

Not fucking rocket science

Du är inte ensam i att försöka förklara för folk att det är lämpligt och önskvärt om vi i mc-kollektivet kunde försöka visa lite mer respekt mot våra medmänniskor och medtrafikanter, inte minst för att bättra på vårat anseende. Jag försökte senast häromdan. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=4380324#post4380322
Tyvärr är det oftast som att predika bibeln för djävulen.

Många härinne tror att sporthojsköp inkluderar ett fripass från allmänna lagar, regler och sunt förnuft.
För man har ju lagt ut flera tusen för att ha kul, då ska ingen jävel komma med nån lagbok eller sunt förnuft och förstöra!

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n

200 km/h är fort i en t-korsning, även för mig. Jag börjar bli gammal i guess.

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
200 km/h är fort i en t-korsning, även för mig. Jag börjar bli gammal i guess.

Har du tappat stinget? :va

Du är inte ensam i att försöka förklara för folk att det är lämpligt och önskvärt om vi i mc-kollektivet kunde försöka visa lite mer respekt mot våra medmänniskor och medtrafikanter, inte minst för att bättra på vårat anseende. Jag försökte senast häromdan. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=4380324#post4380322
Tyvärr är det oftast som att predika bibeln för djävulen.

Många härinne tror att sporthojsköp inkluderar ett fripass från allmänna lagar, regler och sunt förnuft.
För man har ju lagt ut flera tusen för att ha kul, då ska ingen jävel komma med nån lagbok eller sunt förnuft och förstöra!

Skönt att höra att man inte är helt solo :tummenupp

Jag gillar också att mosa på som fan imellanåt, men någonstans måste man fatta att det kanske inte ligger i ens eget bästa intresse att reta upp folk mer än nödvändigt. Om vi börjar visa hänsyn så vips så kanske man blir bemött med annat än förakt i lilla landet lagom (läs Jante).

Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Ni som inte bor i STHLM kan bara zippa igen munnen och räkna stjärnor på himlen eller pilla er i naveln. Det är lätt att sitta och skriva hur andra ska bete sig eller göra när man inte är i samma sits själv.

Jag tyckte detta var en bra tråd och ska självklart respektera hästmannens önskemål, punkt slut.

Sedan så ska ni bönder inte tro att den vägen som ni gärna kör på skulle nån annan bulten förare köra annorlunda, ute på landet så kanske du/ni svischar förbi de boende på din favorit sträcka och inte tänker så mycket på det, och det gör de flesta här i STHLM också på bulten, men det finns flera tusen av oss här, och en hel del färre på din/era favosträcka.

Jag åker 10mil för att komma till bulten, 10mil hem, 5mil runt bulten och områden som är nära så det blir mellan 25-35mil för en dags körning. Brukar köra till Rörken i Uppsala för att köra men många ggr har det varit fullt, det bevisar bara hur poppis det är och folk verkligen vill köra bana. Så då har man bombat småvägarna runt Arlanda /Sigtuna/Väsby/Rimbo för man vill köra av sig. Hade det funnit en riktig bana i närheten hade jag inte ens kört gata förutom pendlandet till jobbet.
Många som älskar köra på bulten gör det för det svänger och hade nog gillat bana eller gillar bana men har inte en nära sig. Många som kör aktiv bana idag har lagt av med gatåkandet, så vem säger att det inte skulle avbelasta Bulten om vi fick en bana i sthlm?

Vi har en dyr hobby, så varför göra det dyrare och åka 25-45mil till närmsta bana när man kan köra till bulten och samtidigt träffa en massa trevligt folk på rosenhill fiket?

Så om ni inte är i våra sitts så snälla knip igen, alla får ha en åsikt men det har blivit så jävla tjattande av alla lantisar som inte ens vet hur det ligger till här i sthlm och jämför det med deras situation.

Och kom inte med det där jävla citatet "vi har inge lokal" för många moralkakor här på SH har slutat upp med gatåkandet och enbart åker bana och kastar kakor på oss så fort vi klagar på att vi inte har en bana. Vem säger att många inte kommer lägga ner gatåkandet helt ifall det fixas en bana här i Sthlm ifall ni gjort det?

Och flytta härifrån är inte så enkelt, så mycket annat i livet spelar sån stor roll som familj, jobb, vänner, barn m.m så man flyttar inte bara härifrån för nån gubbe eller tant på bulten är trött på att man kör där. Visst jag respekterar hans önskemål att slå av lite vid det området men mer kan jag inte göra.

Förstår ni inte detta så finns det inte mer att disskutera. Träffar så mycket folk som åker bulten, som man även ser på Rörken eller liknade och det är jävligt trevligt och vettigt folk, och de är många. Skulle det finnas en bana så kan jag med handen på hjärtat säga att mc trafiken på bulten skulle minska med 50% minst. Sen visst skulle man ta en repa nångång under sommaren för att väcka gamla goa minnen, men mc trafiken har ändå minskat om det blir så och folk där kommer bli glada för det.

Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
men det finns flera tusen av oss här, och en hel del färre på din/era favosträcka.
..
Skulle det finnas en bana så kan jag med handen på hjärtat säga att mc trafiken på bulten skulle minska med 50% minst.

24/7 bana med konstant dropin då? Eller väldigt stoor bana?

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
24/7 bana med konstant dropin då? Eller väldigt stoor bana?

24/7 bana skulle nog de aldrig gå med på här, vart skulle den vara så den inte stör folk som ligger och sover?

En storbana ska det självklart vara, för det kommer vara en hel del folk där på bandagarna, så för att slippa att det blir som rörken att man inte får plats så krävs en stor bana som är öppet alla dagar i veckan.

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Nu har jag inte läst hela tråden, men vi har ju redan en bana i sthlm. Ring bulten. Ligger söder om sthlm. Alltid öppen och med gladlynt personal som även driver bed n breakfast om man vill ta en hel helg :tummenupp

haha så kan man också se det, men en bana anser jag att det är en plats där man kör under lite säkrare förhållanden så de enda bristerna ska komma från din sida ifall du klotar, inte mötande trafikanter, livfarliga träd, grus, djur o.s.v. men visst är det en jävlig rolig sträcka att köra.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
haha så kan man också se det, men en bana anser jag att det är en plats där man kör under lite säkrare förhållanden så de enda bristerna ska komma från din sida ifall du klotar, inte mötande trafikanter, livfarliga träd, grus, djur o.s.v. men visst är det en jävlig rolig sträcka att köra.

Häng på mig till Gotland nästa år. Jag har fått värsta löftenafrån funktionärerna. De har inte haft en HD på den banan förut. Du kan få bli min trailertrash och frisör :tuttar

Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: jP
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...