Nu börjar jag lessna på dom som inte fattar,,,,
ja vissa har inte alla hästar i stallet (o detta har inget med huset efter vägen o göra) hur svårt kan de vara o fatta att det är allmän väg det handlar om!!!!!!!! är det hus/byggnader intill vägen så ta det lungt,, ska det vara så svårt ??? förhoppningsvis kommer ni sitta med hus någongång o eventuellt barn/husdjur-hästar etc som drabbas av oss ,, jo jag skriver oss för det händer att jag åxå syndar satan när jag är ute men då känner jag mig åxå jävligt klumpig,, varför med flit reta upp folk ??
bemöt andra som du själv vill bli bemött ,,,,, / behandla andra som du vill bli behandlad ,, bättre att visa tillrätta än tillrättavisa ,,
behöver jag säga mer ????
Hästtjej som jag är i grund och botten så brukar faktiskt inte hästar vara rädda för oljud då man ska lära dom från början precis som med hundar, katter och tom barn att det inte är något farligt. Hur kommer de annars bete sig så fort de kommer ut i trafik med en ryttare på ryggen?
Hästarna som står vid golfklubben reagerar inte det minsta på motorcyklar som kommer där och inte några andra hästar jag sett heller för den delen. Bra dock att han bad snällt, men jag håller fast vid att de faktiskt måste lära sig för annars kommer DE bli en trafikfara.
Hur vet Du att det finns patienter på ett sjukhus ?
Vad ligger världsrekordet på och var är videon?
Ok så hästar skall härdas så att de tål hojjar som bombar förbi i 200 knyck?
Lyssna för fan på era argument.
En människa ber snällt att alla lättar lite på rullen förbi hans stall, var glada att han inte ringde snuten, eller spillde lite grus utanför. Skall det vara så svårt att visa lite respekt?
Hur fan blev jag moralmorsa?
Nämn ett argument som ger en rätt att köra skiten förbi någons hus?
1 Ööhh för att det är ballt
2 Vadå det går ju på tid
3 Hästar och människor skall härdas
Skärpning för fan
Nuff said
Har aldrig riktigt fattat problemet med att visa lite respekt mot folk som inte älskar att man bombar bakhjul i full spetta förbi där de bor.. Jag tror säkerligen att de flesta av oss här på SH skulle tröttna om det ständigt flåsade förbi hojjar utanför där vi bor i 200+ (bor för övrigt vid transportsträckan till bulten).
Nu väljer ju alla var de bosätter sig, men kom igen nu grabbar/gubbar och moppefjun, så jävla omogna är vi väl inte att vi inte har lite bakom frigoliten?
Släpp av rullen där folk bor, smeker sina hästar eller odlar gräs. Svårare än så är det inte.
Not fucking rocket science
Ok så hästar skall härdas så att de tål hojjar som bombar förbi i 200 knyck?
Lyssna för fan på era argument.
En människa ber snällt att alla lättar lite på rullen förbi hans stall, var glada att han inte ringde snuten, eller spillde lite grus utanför. Skall det vara så svårt att visa lite respekt?
Hur fan blev jag moralmorsa?
200 km/h är fort i en t-korsning, även för mig. Jag börjar bli gammal i guess.
Du är inte ensam i att försöka förklara för folk att det är lämpligt och önskvärt om vi i mc-kollektivet kunde försöka visa lite mer respekt mot våra medmänniskor och medtrafikanter, inte minst för att bättra på vårat anseende. Jag försökte senast häromdan. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=4380324#post4380322
Tyvärr är det oftast som att predika bibeln för djävulen.
Många härinne tror att sporthojsköp inkluderar ett fripass från allmänna lagar, regler och sunt förnuft.
För man har ju lagt ut flera tusen för att ha kul, då ska ingen jävel komma med nån lagbok eller sunt förnuft och förstöra!
BLADDER..
Helt OT:
Jag har starka misstankar om att din avatar med hojen är utsatt för avancerad photoshoppning
men det finns flera tusen av oss här, och en hel del färre på din/era favosträcka.
..
Skulle det finnas en bana så kan jag med handen på hjärtat säga att mc trafiken på bulten skulle minska med 50% minst.
Man kanske även skulle förmedla detta på andra forum. Kromslädarna bullrar rätt friskt.
Grabben, vad i helsiinki snackar du om?
Jag har alla hästar i stallet, frågan e ju om du har det.
Så återkom när du när hissen får ända upp.
24/7 bana med konstant dropin då? Eller väldigt stoor bana?
Nu har jag inte läst hela tråden, men vi har ju redan en bana i sthlm. Ring bulten. Ligger söder om sthlm. Alltid öppen och med gladlynt personal som även driver bed n breakfast om man vill ta en hel helg
haha så kan man också se det, men en bana anser jag att det är en plats där man kör under lite säkrare förhållanden så de enda bristerna ska komma från din sida ifall du klotar, inte mötande trafikanter, livfarliga träd, grus, djur o.s.v. men visst är det en jävlig rolig sträcka att köra.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|