Önskemål från boende vid Bulten

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
löjligt av gubben, då jag faktiskt vet att hästar vänjer sig.. Märktes på dom som "bodde" mittemot mig innan.. första dagarna man startade hojen så sprang dom en bit, men efter kanske nån vecka? så vande dom sig vid det.

Känns som de haft lite tid på sig..

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
löjligt av gubben, då jag faktiskt vet att hästar vänjer sig.. Märktes på dom som "bodde" mittemot mig innan.. första dagarna man startade hojen så sprang dom en bit, men efter kanske nån vecka? så vande dom sig vid det.

funkar det så? kan det vara så att han är ny på hästar?

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Man skulle kunna flytta målgången en bit. Men då måste bansträckningen mätas om och dom officiella världsrekorden avaktualiseras. Så det är nog dessvärre inte ett alternativ.

Ett annat alternativ är att alla SH's medlemmar pitchar in så köper vi gården. Va kan den va värd? 2.000.000 kr? För ca 60 spänn var är den vår! Det tillkommer 30.000 kr i inskrivningsavgift/stämpelskatt men det e en fis i rymden. Pantbrev kommer vi inte ta ut eftersom vi cashar. Det kommer att bli ett jobbigt köpekontrakt att skriva med 35 000 ägare men det löser vi. :banana

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Last edited:

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Gixxer
Man skulle kunna flytta målgången en bit. Men då måste bansträckningen mätas om och dom officiella världsrekorden avaktualiseras. Så det är nog dessvärre inte ett alternativ.

Ett annat alternativ är att alla SH's medlemmar pitchar in så köper vi gården. Va kan den va värd? 2.000.000 kr? För ca 60 spänn var är den vår! Det tillkommer 30.000 kr i inskrivningsavgift/stämpelskatt men det e en fis i rymden. Pantbrev kommer vi inte ta ut eftersom vi cashar. Det kommer att bli ett jobbigt köpekontrakt att skriva med 35 000 ägare men det löser vi. :banana

Så öppnar vi en hojskrot på gården, med en gaffeltruck som bara åker runt och plockar upp kraschade hojlik i dikena på Bulten.

Stenhård_gubbe

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
Honda SP1 -00

ute i de blå som vanligt.....

Roller = President of Stockholm Retard's

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Mjaa jag vet inte. Talade av egen erfarenhet.

tycker det.

Har man i århundrade kunnat använda hästar som fortskaffning i krig, så nog fan ska de vänja sig vid lite tamt radfyra-gnäll.

OnTopic: Hade nå bett mig snällt att inte föra för mycket oväsen hade jag nog tagit åt mig det.. tror jag...

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86

Vad ligger världsrekordet på och var är videon?

Btw, så tycker jag vi köper hela bulten, rycker upp alla träd och ersätter med sand och tvångsförflyttar alla boende. Wohoo, problemet löst.

Gösta

PotatoesMc.com
Gick med
7 Feb 2008
Hoj
1000RR
inte för att va taskig, men du har rätt.....:D jag slår alltid av just vid gubbens hästar och bb kärrningen men.........
- jag tänker inte ge bort mer av min lön för att åka bana, slicks 4000lax håller en dag, om jag inte ska krypköra, bandag 1200spänn, hyra bil/släp nån tusing, ledigt från jobbet en dag minst, blir rätt dyrt för en dag körning..

bulten=) som jag älskar, ba åk ner efter jobb dra en repa sen åka till härliga fiket rosenhill där alla sitter och LJUGER om tider, däck och vem som legat med vem:tuttar.....
nja det känns som jag kör lite både och- för pengarna bara sprutar här

puss:glömdet

Rätt kul att ni i vår huvudstad sägs vara smarta o klokt tänkande människor och dessutom säger ni att ni bor på Sveriges framsida....

Jag finner det konstigt att ni bryr er om hästar och tänker till men ni kan fan inte visa hänsyn när det tom görs program om er på tv.
Jag kommer att bli lynchad för att jag skriver detta av er säkert men jag tycker att man får faktiskt ta o lyssna när andra mår dåligt.
Hoppas bulten bombarna läser detta.
Att skita i att folk bor på ställen längs med vägar vore som att man hade en granne i lägenheten bredvid som sket i att han hade stereon på full volym och medans du/ni klagar på att han spelar högt som fan så blir hans svar
-Ni vänjer er jag skiter i er jag gillar denna musiken så ni får lära dig gilla den helt enkelt

Vad har hänt med att vi bryr oss om varann.
Kan vi inte visa att vi är mån om varandra och inte bombar skiten på allmäna vägar runt boende.

Vad ska vi göra för att få köra hoj och göra det vi tycker om utan att väcka alla kritiker till liv som förr eller senare blir majoritet och stoppar allt det roliga.
Det är lättare att få med de oinvigda o okunniga på deras sida än på vår....
Jag älskar hojåkning och visst kör man för fort ibland kan inte förnekas allt annt vore ju lögn.
Vet man att folk mår kass av att man blåser på på vissa sträckor så får vi nog börja tänka oss för. Jag vill inte vara moralgubbe det finns så många men tycker bara att vi borde visa människor samma respekt som djur, var är vi annars på väg?
Till er som kör utan att bry er om någon hur tänker ni?
Försök få mig att förstå jag ska lyssna och försöka men kom med väldigt bra o hållbara argument.
Hittills så har jag hört väldigt få som för er talan som har något vettigt att komma med. Men o andra sidan vad kan man förvänta sig av några som inte tänker på andra.

De kan väl knappast vara så mkt som pågår i hjärnkontoret så att det skulle kunna skriva o utrycka sig i ord för att försvara ett icke hållbart beteende.
Med icke hållbart beteende menas ett beteende som stör en stor grupp.
Denna större grupp som stör sig på oss ser till att vi som är färre försvinner.
Minoriteten är vi i detta fall om ni inte visste o tyvärr så kommer det nog att förbli.....

Sluta nu sabba för oss alla i hoj kollektivet så försöker vi att bli fler hojåkare istället för färre.....

Med fler som åker ökar vi pressen på att det skapas banor osv.
Vi måste dock bete oss om folk ska lyssna.... Ingen lyssnar tyvärr på idioter och det vill vi ju inte framställa oss som eller?

Jag tror att folk skulle kunna finna sig i mer oljud från banor och motoranläggningar om de slapp ha folk som blåste i 240 runt deras hus.

Gå med o kör på bana. Ju fler vi är där ju mer banor finns det underlag för att bygga.
Tack för mig!

Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Btw, så tycker jag vi köper hela bulten, rycker upp alla träd och ersätter med sand och tvångsförflyttar alla boende. Wohoo, problemet löst.

där har politikerna nåt att jobba med men de kan, de flyttar städer(Kiruna), hus när de bygger botniabanan osv.

det skulle kunna bli en riktigt trevlig sträcka

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Har aldrig riktigt fattat problemet med att visa lite respekt mot folk som inte älskar att man bombar bakhjul i full spetta förbi där de bor.. Jag tror säkerligen att de flesta av oss här på SH skulle tröttna om det ständigt flåsade förbi hojjar utanför där vi bor i 200+ (bor för övrigt vid transportsträckan till bulten).

Nu väljer ju alla var de bosätter sig, men kom igen nu grabbar/gubbar och moppefjun, så jävla omogna är vi väl inte att vi inte har lite bakom frigoliten?
Släpp av rullen där folk bor, smeker sina hästar eller odlar gräs. Svårare än så är det inte.

Not fucking rocket science

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
ute i de blå som vanligt.....

Roller = President of Stockholm Retard's

Usch vad jag ogillar fördomsfulla människor.

Att tala nedlåtande om medmänniskor som föds med adaptiva funktionsnedsättningar eller hjärnskador som cerebral pares och autism är hemskt! HEMSKT!

Jag ska anmäla ditt inlägg! :mad:

Vad ligger världsrekordet på och var är videon?

Jag va också inne på den linjen. Får vi gården för 60 spänn får vi hela slingerbulten för 870 bagis per näsa. Då är den vår sen!

Sen kanske man kan charge'a en 50-lapp per repa som Nürnburg.... Vilken affärsidé! Je suis tres tres smart!!!

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...