Önskemål från boende vid Bulten

Quazar

BikerBoyz
Gick med
6 May 2008
Hoj
ingen
Jag bor inte i närheten själv så kör inte där men frågan man borde ställa sig är ju om man ska bry sig om hans vad kan det vara, 5 hästar eller sina egna 100-200 hästar :D Majoriteten brukar väl vinna?

Nej men seriöst så visst tycker jag att man ska kunna ta till sig detta och köra lite lugnare förbi vissa ställen. Det gäller ju även på andra liknande ställen och inte bara på Bulten som ni uppmärksammat här. Bra tråd för övrigt, den visar att även vi på sporthojar kan ha medkänsla emellanåt :tummenupp

Kan du beskriva hur 160dB låter?

195 dB – Maximala ljudtrycksnivån i luft (vid högre tryck blir det chockvågor)
180 dB – Kanonskott, trumhinnan spricker
120–130 dB – Smärttröskeln
105–125 dB – Typiskt högljudd rockkonsert
(saxat från wikipedia)

Min gissning är att hans inlägg är lite saltat :gnissla

Last edited:

Stenhård_gubbe

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
Honda SP1 -00
Usch vad jag ogillar fördomsfulla människor.

Att tala nedlåtande om medmänniskor som föds med adaptiva funktionsnedsättningar eller hjärnskador som cerebral pares och autism är hemskt! HEMSKT!

Jag ska anmäla ditt inlägg! :mad:

Men lilla gubben!!!!

ÄR INTE fördomsfull mot dom som har funktions nedsättningar eller funktionshinder.

ÄR NEDLÅTANDE mot sådana som har Funktionsstörningar i sin empati!

Förstår att du går igång på att trigga sådana som 2fast och andra 15 åringar som inte har hoj. Men börja fatta läget... Det är inte coolt med sub 5'or... de tyckte inte dina ex heler.... :) Ibland e de coolare om man kommer lite senare..!!!! :tummenupp

Stenhård_gubbe

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
Honda SP1 -00
Folk borde lära sig att veta HUT! :mad:

Känns som vinden har vänt på SH!!!

Förr var Roller, de typ den coolaste killen på sh som bomba skiten på bogan, beundrarna stog på kö, men samtidigt den som drog på sig medias och allmänhetens missnöjje. Sen att alla moraltanter här på sh ger dig ett långfinger (typ 90%) bryr väll dig inte.

Ganska ironisk att de övriga 10% av muppefuckon, super retarder, och frigolithjon , varav flertalet UTAN hojjar sätter dig på pedistal.

Kan inte låta bli att tycka synd om dig !! :arsele

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Känns som vinden har vänt på SH!!!

Förr var Roller, de typ den coolaste killen på sh som bomba skiten på bogan, beundrarna stog på kö, men samtidigt den som drog på sig medias och allmänhetens missnöjje. Sen att alla moraltanter här på sh ger dig ett långfinger (typ 90%) bryr väll dig inte.

Ganska ironisk att de övriga 10% av muppefuckon, super retarder, och frigolithjon , varav flertalet UTAN hojjar sätter dig på pedistal.

Mehhh Roller kommer alltid att vara en ikon, hans filmer fångade själen i hojåkning och dessutom kunde han inte ens wheela.

Roller ska man inte dra ner i smutsen, en finare kille finns knappt...

(skicka 1000 spänn nu R-olle-r)

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Roller den okrönte kungen av bulten
Vaknade en morgon helt utsvulten
Han kände att nu va det dags att bomba
Snabb som en igelkott han går in på dass
Sedan sätter han sig på muggen och lägger ett lass

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
man kan ju önska att alla tänker varje dag på vad dom gör...

Jag klagar inte på alla de som kör fulla(väldigt många varje dag), pratar i mobiltelefon och allt vad dom nu sysslar med, de är alldeles för många, jag hoppas varje dag att jag tar mig från A till B utan större incidenter.

Robert Collin är inte fel ute i sin artikel om ofokuserade bilister

Vi Svenssons är de riktiga trafikdårarna

http://www.aftonbladet.se/bil/collin/article5456072.ab

så här kan det gå (någon drog upp den i OT)

[YOUTUBE-ID]DGE8LzRaySk[/YOUTUBE-ID]

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Mehhh Roller kommer alltid att vara en ikon, hans filmer fångade själen i hojåkning och dessutom kunde han inte ens wheela.

Roller ska man inte dra ner i smutsen, en finare kille finns knappt...

(skicka 1000 spänn nu R-olle-r)

Jag älskar dig oxå! :kjamiz :pözz

Roller den okrönte kungen av bulten
Vaknade en morgon helt utsvulten
Han kände att nu va det dags att bomba
Snabb som en igelkott han går in på dass
Sedan sätter han sig på muggen och lägger ett lass

I vått och torrt jag håller, fö re e ja som e RoLLER! :rock

Last edited:

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
6ooo varv i 70km/h borde teoretiskt sett låta lika mycket som 6000 varv i 200km/h :va

Så egentligen kör vi isåfall som idioter hela tiden? Så hästarna borde bli lika rädda på "vanlig" väg som på bulten ring?

Någon som hänger med på det jag säger?

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
känns som vinden har vänt på sh!!!

Förr var roller, de typ den coolaste killen på sh som bomba skiten på bogan, beundrarna stog på kö, men samtidigt den som drog på sig medias och allmänhetens missnöjje. Sen att alla moraltanter här på sh ger dig ett långfinger (typ 90%) bryr väll dig inte.

Ganska ironisk att de övriga 10% av muppefuckon, super retarder, och frigolithjon , varav flertalet utan hojjar sätter dig på pedistal.

ja jag tycker med synd om honom!!!! Han är ett jevla fart-hjon. Jag är med i hata-roller-klubben och där hatar vi roller. Han är dessutom otrevlig och tjockare än mattias som jag med tycker synd om.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
6ooo varv i 70km/h borde teoretiskt sett låta lika mycket som 6000 varv i 200km/h :va

nej det låter 3 ggr så mycket i 70km/h vs. 200 km/h då det tar 3 ggr så lång tid för dig att passera.

Vem minns inte puchdakota med trimpipa i 50km/h :3freak

:puchdakotamedtrimpipa

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
kör du i 70 på det varvtalet så borde det ju låta 3ggr så länge än om du har samma rpm i 200 (undrar vilken utväxling du har)
tror inte jag hänger med riktigt :eek:)

edit KGK har tydligen samma tanke som jag och något snabbare :tummenupp

Så egentligen kör vi isåfall som idioter hela tiden? Så hästarna borde bli lika rädda på "vanlig" väg som på bulten ring?

Någon som hänger med på det jag säger?

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc

Nej, varvtalet är inte det enda som påverkar ljudnivån, gaspådraget påverkar mycket eftersom det styr förbränningstrycket och hur mycket ljud som genereras av avgaserna.

För att hålla 200 km/h istället för 70 km/h krävs ca 8 ggr så mycket hk / gaspådrag vilket ger enormt mycket mera ljud.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Nej, varvtalet är inte det enda som påverkar ljudnivån, gaspådraget påverkar mycket eftersom det styr förbränningstrycket och hur mycket ljud som genereras av avgaserna.

För att hålla 200 km/h istället för 70 km/h krävs ca 8 ggr så mycket hk / gaspådrag vilket ger enormt mycket mera ljud.

Det var intressant dock så är en dakota som man hör i en evighet ganska plågsamt :D

Hojarna på ex. Rosenhill hör man väääldigt kort, för kort.

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...