Öppen träningsdag arrangeras av HMS 22/8

elvedin

Ny medlem
Gick med
16 May 2015
Hoj
r1 2003
Ska köra för första gången tog mitt körkort 2månader sedan ta det lugnt så går det. Är det någon som åker från Småland som vill samåka

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
Jag ska inte medverka då jag haft mitt körkort för kort tid och inte riktigt har ban erfarenhet men kommer förmodligen ner till Knutstorp med tjejen bakpå. Är det okej att komma dit och spana på lite hojar? :)

Känner du dig osäker på bankörning ? Då rekommenderar jag en kurs med SMC på t.ex Knutstorp eller gokart banorna Klippan eller Lockarp. Då får du en instruktör som ger värdefulla tips hela dagen.

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021
Känner du dig osäker på bankörning ? Då rekommenderar jag en kurs med SMC på t.ex Knutstorp eller gokart banorna Klippan eller Lockarp. Då får du en instruktör som ger värdefulla tips hela dagen.

Inte just bankörning. Men tror jag blir stressad om några personer trycker mig i röven. :) Sen är det inte 100% att jag kan komma på lördag, det vet jag först på lördag typ.
Men ja tanken är SMC kurs nästa säsong med den nya hojen.

jonas.persson

Ny medlem
Gick med
8 May 2013
Hoj
04 Aprilia RS50 ombygd för 70 racing
Jag rekommenderar starkt för den som är ny eller känner sig ringrostig att gå en kurs för SMC. Deras instruktörer är väl utbildade.

Om man känner för att prova en bandag och rädd för som du säger att folk ska trycka på en. Så kolla med bandags arrangörerna. De har ofta instruktörer runt banan som håller lite styr på tempot.

I vårt fall (Hylinge MS) så är vi ju en idrotts klubb. Vi vill självklart att alla ska vara med och ha roligt. Men efter som att vi lägger mest tid till tävlingsverksam. Så blir det lite svårt att parrera in alla.

Men som sagt. Alla är välkomna . Men vi har ingen föråkare i våra grupper. Utan det är tävlingsriktat från start.

/ Jonas

jonas.persson

Ny medlem
Gick med
8 May 2013
Hoj
Kan berätta att
Olicens:
Medel så har vi 7 platser kvar.
Snabb så har vi 11platser kvar.

Licens
Medel har vi 34 platser kvar
Snabb har vi 31 platser kvar

Underbart att vi har så många på den här korta tiden tycker jag. :banana

Alla är hjärigt välkomna. Vill man inte köra på banan så är det alltid välkommet att se sina vänner köra.

Är man intresserad av att komma riktigt nära som funktionär. Så kom och prata med oss. Vi är så glada för all hjälp. Plus att närmare sporten än som funktionär det kommer man inte. :musik

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
push montana 3c
en typisk nybörjarfråga på banträffar- är jag korkad som kör moppen till banan och kör den hem (det som nu råkar vara kvar av den?!:crash)
visst, det går att kasta in den i släp- men vad vinner man på det med brutna ben och armar och självförtroende? (nääää- jag ska INTE klota!!:D)

//jj

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
en typisk nybörjarfråga på banträffar- är jag korkad som kör moppen till banan och kör den hem (det som nu råkar vara kvar av den?!:crash)
visst, det går att kasta in den i släp- men vad vinner man på det med brutna ben och armar och självförtroende? (nääää- jag ska INTE klota!!:D)

//jj

Så här "brukar" vi göra, är det någonstans runt 10 mil till motorbanan så åker vi på hojarna dit. Helt enkelt av det skälet att det är möe bök med att surra och lasta av/på hojar - Och om det händer nåt så är det relativt enkelt och snabbt att åka dit och hämta hem hojen.

Är det (som nu när vi var på gelleråsen) 30-35 mil enkel resa så tog vi och lastade hojarna. Anledningarna är två
- Jag vill inte riskera att behöva köra 35 mil varken dit eller hem i regn. Och den risken är alltid stor på någon etapp till målet.
- Jag vill såklart inte ha allt krångel med att åka 70 mil tur å retur för att hämta en klotad hoj.

Vi som bor i halland har ju fina motorbanor i vår närhet. Falkenberg, Anderstorp, Ring knutstorp - Det är jag glad för :tummenupp

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
push montana 3c
AAHH!!, många tack för den infon!!
har bara ca 7 mil dit så det är ju lugnt, närmast för mej är knudan sedan ligger nog falkenberg och anderstorp på samma avstånd, ca 12/ 13 mil.

//jj

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Shit va sugen jag blev att hänga på nu..., jag är ju på Knutstorp på SMC-kurs dagen innan, på fredag... :tungan

Fler från Vetlanda, så roligt :)

Du som känner dig osäker, boka dig för en SMC-kurs, du kommer INTE ångra dig ! :D

jonas.persson

Ny medlem
Gick med
8 May 2013
Hoj
Enligt SMHI ska det vara sol och 23 grader på lördag. Vi får hoppas på att de har rätt så vi får en underbar dag.

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Ska köra för första gången tog mitt körkort 2månader sedan ta det lugnt så går det. Är det någon som åker från Småland som vill samåka

Jag samåker gärna när det kan passa, även om det inte passar denna gång, jag kör från Vetlanda i em, med hoj på släp.

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha