Öppet brev från Cralle, postat i MCERR

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Stockholm City Bikes
Jag lägger in det här brevet här i SH. Tyck till och diskutera.




"Svemo Peter Sköld vs RR sporten


Vi lever i ett fritt land, så jag tänkte passa på att tycka till lite.
Naturligtvis så har alla olika åsikter och olika erfarenheter. Men ifrån min
sida sett. Naturligtvis kommer jag få en massa påhopp och några håller med,
men jag bjuder på det för jag måste få ur mig det här!
Hade tänkt att dra mig ur diskussioner, men om jag tror det hämmar RR
sporten så blir jag sur!

Vad det hela handlar om. Jag började åka mc på bana -87. Deltog mer eller
mindre i SM fram till -93 och har erfarenhet ifrån dessa år. Sen var jag
aktiv i utlandet fram t.o.m. 2001. 2002 började jag åka SM igen. Jag hade
sneglat samt smygtestat SM -01. Det hade tagit riktigt med fart på hemmaplan
med media samt importörs support, det hade blivit riktigt proffsigt!
Jag kunde då snickra ihop ett fungerande paket (team) för att deltaga och
överleva p.g.a. den goda media supporten. Och nog hade det tagit fart på
konkurrensen också. -99 var Pole position på Mantorp 1.21.2, 2002 hade jag
Pole någon hundradel före Börre på 1.18.8. Nästan 2,5 sekunder snabbare. Det
är så det blir när media kommer i bilden. Det blir tuffare och bättre och vi
lär oss via utvecklingen. Precis som sport skall vara!

Därtill, vad anser jag om Svemo samt vad har dom gjort för mig?
Jag fick 5.000:- i resebidrag vid ett tillfälle på -80 talet som lovande
nykomling hette det. Sen har Annika skött sig exemplariskt emot mig i
licensfrågor, samt Lodnert som kämpat på i mina ögon heroiskt. Tyvärr tror
jag inte han orkar stå upp när det blåser, annars hade det nog sett
annorlunda ut, positivt sett utifrån mig. Men i övrigt har jag inget kul att
tillägga.
Dom ringde mig i slutet av 90-talet. Hej jag heter **** och hittade tre EM
plaketter i ett skåp här med ditt namn på (-91, -92, -93) vill du ha dom?
Undrar om han vet varför dom tillverkar dom.. Fråga Håkan Olsson eller Peter
Lindén så får ni liknande svar. Jag vet inte hur ett förbund är tänkt att
fungera eller vad man kan förvänta sig, men sist någon gjorde ett försök va
väl Marianne Kjell-Modin som gjorde ett försök med 80 cc Yamaha:er för att
locka nya unga talanger att få pröva på. Naturligtvis vet jag inte allt,
men finns det något övrigt positivt så shoot..
Nu råkar jag ha bil licens också. Näe dom har inte gjort något, men å andra
sidan så kostar en bil licens 300:- mot Svemos dryga 2.500:- och då är det
inte p.g.a. någon bättre försäkring, jag vet helt ärligt inte. Men ska det
bli ett förbund som motarbetar sporten så undrar man.

Efter att ha vunnit mästerskapet tre år i rad så har jag varit fullt aktiv
och har förståelse för hur man får det att fungera. Då menar jag inte enkom
på banan, utan totalt med aktiviteter, sponsorer och media. Det är en
krånglig bit i början, dock någon man måste lära sig om man vill få det att
fungera eller som en språngbräda ut i världen. Det är här det börjar och man
lär sig. Jag ämnar lämna mc racingen, dock inga löften gjorda då jag har
lite idéer om en fortsättning i Tyskland. Men att fortsätta på hemma plan är
inte första prioritet, så jag har en objektiv syn på det jag berättar här
under.

Efter de tre åren som gått så är alla Veidec förarna överens om att det är
för dyrt. Vi har diskuterat en billigare variant och 1000cc har varit på
tapeten som förslag. Nu är inte 100% eniga om detta beslut, dock merparten.
Varför detta.

1000cc skulle bli billigare, då byggnationen av en sådan mc är mindre
kostsam. Därtill är importörerna intresserade och det hjälper alla! Nix inte
bara dom i täten. Tänk så här, dom där framme brukar oftast vara före/få mer
hjälp i sponsrings syfte oavsett vart vi hamnar, så ett icke importör
supportat mästerskap kommer drabba många.
Därtill anser jag att Synsam, numera Veidec är den mest proffsiga serien vi
har och även haft i Sverige på lång tid. Den har lyft mc (RR) sporten och
gett den ett litet ansikte via TV:n även hem till mormor o Co. likväl som
normalt sett bilpublik kan glädjas åt Veidecs framfart.
??? Undrar ni. Enkel ekvation. Vi inkl. mig själv anser att Veidec har varit
en roligare happening/inslag på banan än vad bilarna varit. Vi borde få mer
media än dom etc. Men folket/publiken (C:a snitt 12.500:- per helg, -03)
kommer dit för att titta på bilarna, sen dyker mc upp som ett riktigt
fartigt och roligt inslag. För vore vi (mc) så jädrans bra så hade det varit
10.000 besökare även på en vanlig SM tävling med mc. Nu är det inte bara
inslaget på banan, besökarna tycker det är kul att titta i depån på stora
trailers, stora tält, snygga Team etc. som inte finns i jämförelse på en
vanlig SM tävling. Själv skulle jag inte göra en aktivitet med T.ex. Samsung
på en SO-tävling, då blev det förmodligen ingen fortsättning med dom skulle
jag tro. = otänkbart i långa loppet. Och det är sponsorerna som en av de
viktiga länkarna för att få ihop en satsning.

Jag besökte en endurance tävling på Karlskoga då tidningen Bike skulle köra
en 4 timmars tävling i slutet av Juli. Dom vann och det blev middag på
kvällen. Då gled Peter Sköld in på ämnet 1000cc och Veidec 2005 som
otänkbart. Jag lämnar den diskussionen där hän och fortsätter ifrån
informationen jag har idag istället.

Peter Sköld är alltså utsedd utav Svemo att leda vad som skall göras etc,
naturligtvis så skall dom andra godkänna det han vill besluta, frågan är hur
mkt de bryr sig, samt inser vad förändringen innebär?!..?! Därtill om dom
tar till beaktning att han är aktiv i SO och kan alltså vara emot Veidec och
dess tankar till förändringar.

Detta har Peter Sköld som tävlar aktivt i SO och Superbike sagt:
Till Mig:
Ni (menar Veidec) skall inte få förstöra 1000 klassen som vi byggt upp i SO.
Undra vad han byggt och menar.. En klart partiskt kommentar till hans egna
tävlingsinslag iaf.

Om vi kör 1000cc så kan vi få hit förare ifrån T.ex. Norge eller kanske
Danmark. Peter Sköld Svar: Svemo bryr sig bara om Sverige o ger f**n i andra
länder.
Då undrar jag om han tänker längre än näsan räcker. Är det inte roligare med
förare ifrån andra länder samt, fler deltagare och chanser till tajtare race
och en bra tävling?! Och det oavsett nationalitet.

Diskussion om SO kontra Veidec och TV. Ja men vi (ska han verkligen säga vi
som Svemo rep) har lika mkt TV som ni (han menar Veidec). Jag förklarar om
Viasat och TV3. Jag tittar inte på dom där kanalerna svarar han. M.a.o. hur
kan han veta skillnaden? Veidec visas dock i båda kanalerna och har totalt
sett mkt mer TV tid! Han är i en diskussion och lägger kommentarer som
grundar på vad han hört och inte fakta. Han menar dock att Veidec blivit mkt
sämre och syns inte. Han borde kanske varit på plats och kollat självS
Därtill säger väl detta i klartext om Svemos förståelse för vikten av TV
samt media bevakning. Dom har ingen aning! Eller Peter Sköld kanske jag
skulle säga.

Peter Sköld Till annan person:
Jag struntar i vad förarna tycker/vill, jag gör det jag tycker är rätt för
RR Sverige och Svemo, samt gör mitt jobb.
Är det inte lämpligt att få information och tycke ifrån aktiva förare?!
Skall han själv som kommit långt upp i åldern bestämma i egen regi?

Om STCC / Veidec skulle köra ett mästerskap utan Svemos godkännande så
skulle banorna bli svartlistade likväl som förarna säger Peter Sköld. Tycker
jag låter som ett hot.
Mitt Svar. Liknande sak hände med Tyska förbundet och Pro Superbike. Då blev
förarna erbjudna att köra med licens ifrån Luxemburg utan att bli svart
listade. Då körde vi ju för ett annat land som godkände våra race. Nu löste
det sig ändå och dom kom överens. Men nu har Peter Sköld tid att blocka det
om han vill till nästa år efter att ha läst detta.. Om inte vi hinner före
haha.

Övrig Info om Peter Sköld:
I slutet på -80 talet så körde Peter framgångsrikt 500 två takt. Då 750
fyrtakt integrerades med 500 så var Peter Motståndare. Jag besökte själv en
tävling på Linköping (tror -88) då Peter skulle bojkottade racet, man hade
ändrat ifrån att springande start till stående start med motorn igång.
Varför, Ander Andersson (4-takt) va på hemma plan och skulle förmodligen
köra ifrån Peter, så han pratade väl i egen sak. Varför man ändrade
internationellt var utav säkerhet, men det struntade väl Peter i?! Tur va
väl det, för hur skulle han annars några år senare få igång sin Ducati. Han
är nog inte lika motståndare till det längre haha.
Ett exempel. Göran Forslund bröt benet vid en springande start (man springer
igång motorn) på Karlskoga. Han fick inte igång sin 500:a och blev påkörd
bakifrån. Det va sådant man ville undvika."

Fortsättning följer... (det är för långt för att rymmas i ett inlägg)
 

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Stockholm City Bikes
Här kommer fortsättningen.

"Jag hävdar att Peter var motståndare till 1000cc i STD form skulle få köra
ihop med -90 talets Superbike. Peter Sköld sa att så va inte fallet (i Juli)
en annan Svemo representant hävdar dock att han va motståndare. Varför? Jo
Peter själv körde ju Superbike på Ducati. 1000cc Std var ett klart hot emot
Superbike. Det är en klart billigare form, samt kunde definitivt hänga med
och t.o.m. köra ifrån Superbike. Vilket sedermera händeS

Peter Sköld säger att förarna har röstat till 80% fördel för 600:a. Detta är
falskt, men samtidigt har han väl rapporterat det till Svemo som isf fått
fel uppgifter!

Peter Sköld säger att Importörerna stödjer gladeligen 600:a, Kawasaki kanske
är tveksamt men dom andra är FÖR 600:a. Detta är falskt!

Peter Sköld har inte besökt en Synsam/Veidec tävling sedan 2001, då vid ett
tillfälle. Karl-Erik (Svemo) har aldrig besökt en tävling. Om Fredrik
Hansson gjort det blir jag förvånad. Lodnert har dock besökt Veidec likväl
som SO.

Varför skall Peter Sköld / Svemo få stjälpa ett under antal år uppbyggt
intresse ifrån importörerna då Synsam/Veidec byggts upp! Personlig åsikt?.!

Roffe Sundberg (f.d. generalsekreterare på Svemo) stod upp på STCC:s
presskonferens i våras och tackade STCC för att vi fick vara med. Vadan
detta? Förmodligen tacksam för att mc klassen får profileras i en relativt
proffsig utformning.

Klart att Peter Sköld lever i det förflutna. Det va nog länge sedan (har
dock inte fakta!) han fick pengar ifrån en sponsor. Vilket stöd han har
ifrån någon mc importör vet jag inte, men Kawasaki fick han inte så mkt
ifrån då dom sattsar på Veidec klassen. Har Peter gjort isf när gjorde han
en sponsor aktivitet senast? Peter Sköld har vad jag hört en egen stadig
kassa och klarar av racing oavsett importörs eller andra sponsorers support.
Vet han då vad det handlar om? Det finns några få förunnat att klara av det
hela med egna medel och jag är glad för dom. Men glöm inte bort massan och
verkligheten! Vet Peter hur den fungerar? Hur man får ett team att ta sig
igenom en säsong utan egna medel/pengar. Vad hade Peter Sköld blivit utan
sitt vidunder (snabba) Ducati under halva -90 talet, dom andra hade inte
råd? Nu finns ett reglemente som är mer ekonomiskt och det kan bli jämnare
om ett 1000 införs. Men Peter Sköld motarbetar det..

Ett exempel. Niklas Sjöstrand som är rätt långt bak i Veidec fältet sa.
Förra året (2003) när jag började körda fick jag det inte att gå ihop, men i
år (2004) så går det faktiskt trots att det är dyrare att köra Veidec,
Sponsorerna är mer intresserade av den klassen alla pratar om.

Nu har väl alla förstått att jag är för en ändring ifrån ett Supersport
reglemente och istället åka mer standard betonat i 1000cc form. Varför?
-Kostnads skäl, detta inte bara i material utan även mellan racen och den
service som en supersport hoj kräver på hög nivå.
-Det är fränare rent media mässigt att lansera. T.ex. Nu blir Veidec extrem
med mean machine. Nytt reglemente, 40 HK till, mer bakhjul och sladdar.
-Företaget Veidec är i dagsläget sponsor till klassen och förser med
ekonomiska medel, så att TV sänder och att media (dagspress) har visst
intresse i det hela. Veidec är INTE med om vi fortsätter med 600cc i någon
form. M.a.o det blir INGEN TV och klassen dör då automatiskt.
-Det blir mindre skillnad emellan T.ex. Victor Zuber (kort kille) och Petjo
Lilja (stor kille) på raksträckorna. Det blir mer upp till föraren.
-Det finns fler märken att vända sig till eller kanske att få hjälp ifrån
som är konkurrenskraftiga.
-Med tanke på effekten så lär det bli långt mycket färre motorfusk
spekulationer med en 1000cc. Det är en ekonomisk besparing det också!


Jag kan acceptera om Svemo inte vill tilldela ²Veidec² klassen SM status.
Vad jag däremot inte förstår är varför den inte kan bli ett 1000cc
reglemente trotts det befintliga i SO? Vi ska inte förstöra för dom, dom har
snarare fler tävlings tillfällen att deltaga på. Övning ger färdighet..
Tänkt att alla hojar går lika fort och är vita och klassen heter SO. Sen
skapar man en klass med identiska hojar och även dom är vita och klassen
heter ²Veidec². Om förarna då väljer att åka den ena klassen istället för
den andra, tror ni att dom kör/väljer det för att konceptet är bättre eller
för att dom inte vet vad dom gör? Det jag menar, det ska väl inte vara ett
kommunist styre som bestämmer, låt förarna själva göra det. Om nu SO är ett
perfekt koncept, då behöver dom inte vara oroliga att förarna går över till
Veidec. För det är vad det handlar om i långa loppet. Peter Sköld värnar
även över de Superbikes som finns kvar sa han till mig, dock ett dåligt
argument då de enligt Peter Sköld handlar om 5-6 förare. T.o.m. Peter Sköld
har väl accepterat att det inte vad jag vet finns en 500:a klass i SM
längre. Häng med i utvecklingen!!!

Att sedan Mike Luff på Karlskoga Motorstadion säger att för honom spelar det
ingen roll då han tjänar lika mkt på publik intäkten i STCC etc. tror jag
inte på. Han sa till mig tidigt i somras, STCC ska f**nimej inte få sno den
här klassen också. Dom tog supersport det får räcka. Han är väl väldans
partiskt iaf, har en motorbana samt skapat SO vilken han har gjort jätte bra
och ska ha credit för det. Men motarbeta inte utvecklingen i Sverige. Nu är
inte Veidec Sverige, dock det hårdaste mästerskapet med dom bästa förarna
och teamen. Han (Luff) är dessutom utsedd ifrån STCC styrelse att ta hand om
MC, undra om STCC har tänkt hela vägen..
Luff sa att det är bättre att införa ett STD 600 reglemente, då finns det
ett steg kvar att ta (han menar till 1000cc). Undrar vad hans personliga
åsikt är? Är 250 GP lika bra som Moto GP med Rossi o gänget! Får båda
klasserna lika mkt media och intresse? Knappast, och samma sak är inte Fomel
1 fränare än Formel Ford? Eckelstone borde kanske köra Formel Opel istället
så det finns ett steg kvar att ta?!?

Under ett förarmöte på Karlskoga i Augusti berättade Kai-Börre frågandes hur
scenariot såg ut?! När det hela startades 2001 var det annorlunda, sa han.
Teamen stod i givakt för STCC som skulle ge Sverige en insikt i RR via media
etc. Det gjorde dom och det har fortsatt i flera år. Nu tyckte han förarna
ställer för höga krav på STCC! Varför knäböjde förarna 2001 inkl Svemo och
nu vill Svemo sättar käppar i hjulen?!?! Vad hände?

Synsam/Veidec och STCC har byggt upp något bra! Låt inte sporten backa 4 år
i tiden, för frågan är om den skulle få chansen att profilera sig så pass
proffesionellt igen? Vart skulle det vara och med vem? STCC lär tröttna
snartS.

Ähh. Låt Fast by Sköld fortsätta att bak-trimma motorcyklar istället för att
hindra utvecklingen i RR Sverige.

Mvh /Christer 'Cralle' Lindholm"
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Ett sånt här personligt påhopp på en person är nog inte bra! Kanske inte heller bra för den serien som den personen vill hjälpa. Ser nästan mer ut som att ett sånt här brev kommer göra motsatsen av vad som var tänkt istället..
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Lite väl mycket personangrepp för min smak.

Man kan ju förstå att christer e sur - precis på samma grunder som peter var sur - egna intressen !

Men det är beklagligt att vi inte har ett förbund som jobbar för att finna lösningar utan istället ältar runt i alla problem dom kan hitta o sedan skylla på varandra.

Jag håller med christer på de flesta punkter han tar upp, men tycker samtidigt att han kunde gjort det hela på ett lite snyggare sätt.

Mvh / Anders
 
Last edited:

Dr Gixxer

Rövens Pågar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
n/a
Kul att läsa lite från någon som verkligen är insatt, visst är det lite personangrepp av hårdare slaget men kan förstå att Cralle är irriterad i vissa av fallen.

:tummenupp
 

crf 450

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
crf 450
Va bra!
att nån tar upp det skriande problemet i svensk RR just nu.

Om man utgår ifrån att det som lagts fram i brevet är korrekt så tycker jag att det är illa om man motarbetar utvecklingen. Det bästa vore kanske om man gjorde en riktig marknadsundersökning bland samtliga aktiva! de är ju trots allt de som "gör" sporten. Man får då svart på vitt vad folk vill! Inte subjektiva personligt färgade uttalanden i viktiga instanser.
Så vad väntar man på? Samla ihop fakta o presentera för SVEMO alt. rösta bort medvetet passiva "bakåtsträvare" i SVEMO o tillsätt dugliga intresserade personer ist.
Tack för ordet
/J
 

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Ort
solna
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
nu är skölden och jagar älg sen så har han inte internet annars vore det kul att läsa om alla eventuellt dumma saker han anser cralle har gjort om han nu lägger sig på den nivån.

struntar i vad dom kör för motorcycklar i stcc sammanhang bara dom lägger det på en nivå där förarna har råd att köra ser ju lite blekt ut med 19 startande i "kungaklassen"
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Det här brevet är säkert ett brev som mycket som skrivits i kommer att tas tillbaka på!
(brev skickat på fredakvällen. hm..*hick*?)

Enkäter om klasser mm har gjorts bland dom förarna som kör i VEIDEC.

Dom flesta här vet inte hur det ligger till med STCC och hur allt går till hos SVEMO. Och ett sånt här brev som ska svartmåla någon är inget som borde vara med i förhandlingarna som sker!

Tror dock att fler sånna här utalanden kan komma ut för att STCC satt förarna i en situation som dom inte gillar.
 

Balthazar

Balans
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Dalby
Hoj
cr250 + rd350 = meck
Spännande läsning :tummenupp

Det är bra att kunna/få uttrycka missnöje för vad som uppfattas som dåliga beslut.

Nu vill jag se ett svar på brevet.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Håller med de första två inläggen. Lite för mkt påhopp på en viss person. SVEMO däremot tycker jag bestämmer alldeles för mkt. Alla dessa krångliga regler de lägger fram samt försvårar många förare som vill se framåt samt dra mer publik till sina tävlingar. Men de glömmer oftast bort de som verkligen betalar in sin medlemsavgift och försöker leva med sin aktivitet men blir nedtryckt pga många konstiga regler samt besparingar. Tycker det borde vädras lite i styrelsen inom SVEMO så nytt ungt folk kommer in. Får man in media i en tävling så löser man oftast många pengaproblem ganska snabbt. Dumt att strypa utveckligen.
 
Last edited:

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
motardnisse skrev:
När det gäller försäkring på hojar så är det säkert fler än 50% som är med i SVEMO bara för att få billigare försäkring och inget annat. Det låter så bra när man läser i MC-Folket om alla ungdomssatsningar som de lägger ner pengar på mm.

Hum, blandar du inte ihop SMC och SVEMO nu? Vad är det för försäkringar man får billigare om man är med i SVEMO?
 

Bosco

Hellsänglar finns dom?
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Hbg
Hoj
6,5 tums hjul...
Webspy skrev:
Man kan ju förstå att christer e sur - precis på samma grunder som peter var sur - egna intressen !

Vad vet vi, du och jag om det? Därför att Cralle påstår det i ett mail att det är deras bägge önskemål..?? Var kommer Peter Sköld's syn på det hela in?

crf 450 skrev:
Va bra!
att nån tar upp det skriande problemet i svensk RR just nu.

Så allt med svensk RR skulle bli så mycket bättre med ett förbund som fungerade...??

Webspy skrev:
Men det är beklagligt att vi inte har ett förbund som jobbar för att finna lösningar utan istället ältar runt i alla problem dom kan hitta o sedan skylla på varandra.

crf 450 skrev:
Samla ihop fakta o presentera för SVEMO alt. rösta bort medvetet passiva "bakåtsträvare" i SVEMO o tillsätt dugliga intresserade personer ist.

Jobbar ni?? Har ni fullt upp på eran arbetsplats? Vad brukar ni skylla på när någon "kommer på er med byxorna nere.."???
[ironi]Men jag påstår härmed att alla som e' anställda på SVEMO sitter och fikar bort mina hårt ihopsletna licenspengar![/ironi]

Därmed försvarar jag på intet sätt varken Peter Sköld eller SVEMO, dock e' jag inte så naiv å tror att RR blir en bättre sport om bara gubbarna hos SVEMO försvann.

Eftersom flertalet utövare av denna sport måste vara med i en klubb tycker jag att ni skall börja göra er röst hörd där och därmed se till att ni får in alla dessa duktiga människor i SVEMO som skall göra allt bra för oss utövare. Ge oss bara några namn...
Jasså ni har inte ens varit på årsmötet i klubben.... Än mindre besökt ett regionsmöte inom SVEMO...

Ang. brevet från Cralle - bilracing nästa för gamla förare?
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Mycket extrema personangrepp.. STCC har just nu som sagt 19-20 förare, hur många är vi resten? Ska svemo enbart slicka STCC's rumpa?
Tycker självklart att Cralle har rätt på vissa punkter och fel på helt andra punkter.
 

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
För att sälja så måste man ha en produkt!
Är det sådant som han menar?
Koncept måste bearbetas för att det ska gå framåt för svensk rr!
Man kanske inte kan fortsätta i sama gamla spår som vanligt utan måste nyttja
vad kunderna (vi) vill ha!
Förarnas åsikter är självklart viktiga, men efter det så är kunderna viktigast!
Där pengarna kommer ifrån och där sponsorerna ser sina möjligheter!

Fram för en bra väluttänkt produkt iform av en racing klass som är tv bevakad
och välbesökt! :tummenupp
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Christer Lindholm borde hålla sig till bilracingen för någon diplomat är han då rakt inte.

Högstadienivå på det brevet.
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Vad det gäller förarnas åsikter om 1000cc så vet jag att det är en undersökning som pågår just nu, har nämligen själv fått frågan. 1000 eller 600... 1000 blev mitt svar. Kankse ska posta en poll här och fråga vad som ska gälla... Swedie?
 

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Ett antal med och utan motor
Vänta lite, det här verkar inte stämma riktigt.
Visserligen är väl inte Lindholm någon grammatikprofessor men antingen är det någon fjortis som skrivit detta i Cralles namn eller ochså har Cralle skrivit det på fyllan.
Vi får vänta och se vad som är sanningen bakom detta.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Victor skrev:
Hum, blandar du inte ihop SMC och SVEMO nu? Vad är det för försäkringar man får billigare om man är med i SVEMO?

Förlåt så mkt jag är så klumpig ibland :fatta!

Ska ändra mitt förra inlägg lite :Bugar

FÖRLÅT!!!
 
Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top