Öppet brev från Cralle, postat i MCERR

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Cralle skrev:
En liten detalj bara. Peter Sköld var inte närvarande då RR hade möte i Karlskoga förra helgen. Enligt rykten var han på älg jakt!
Det flesta inblandade vet att VEidec förarna själva organiserat förar möte varje Lördag kväll och Joakim Wiedesheim håller i trådarna. STCC har närvarat, Titan television vid några tillfällen. Men Svemo? Inte har jag då sett någon närvara på dessa möten.

Men andra representanter från RR-sektionen var där, eller?

Om man nu engagerar sig, mer eller mindre ideéllt, i en organisation och avsätter var och varannan helg till detta engagemang och uppfyller de rimliga krav man kan ställa på en sådan person så är det väl också förståeligt om dessa personer inte kan deltaga på alla typer av sammankomster som organiseras mer eller mindre utanför någon oficiell organisation.

Vad frågan gällde var väl e huruvida en/flera förare kan få sin röst hörd till SVEMO:s RR-sektion. Och det kan man!

// Niklas
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
sandstream skrev:
Nu tror jag att du har tappat tråden lite, den handlade väl om RR i samband med STCC?
måste publiken och tittarna komma i första hand och förarna i andra om man vill att RR-sporten ska utvecklas till att bli större.

Jag har inte tappat tråden, vad jag vet var det klassbyte på gång i Veidec.
Men det är dina åsikter, jag håller inte med dig.
 

sandstream

Guest
Chris Ash skrev:
Jag har inte tappat tråden, vad jag vet var det klassbyte på gång i Veidec.
Men det är dina åsikter, jag håller inte med dig.
Nej, det har jag märkt att du inte gör och det är så klart din fulla rätt att ha fel ;)

RR-sporten klarar sig bra utan någon elitserie som svensson kanske får upp intresset för :huvet
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
sandstream skrev:
RR-sporten klarar sig bra utan någon elitserie som svensson kanske får upp intresset för :huvet

Har du hakat upp dig?

Du behöver inte skriva samma sak om och om igen, jag har förstått att du tycker det.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Ort
i Hus
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Avarage skrev:
Vad frågan gällde var väl e huruvida en/flera förare kan få sin röst hörd till SVEMO:s RR-sektion. Och det kan man!

// Niklas
För det krävs det att RR-sektionen lyssnar också.
Tyvärr har det varit lite si och så med den saken under några år.
 

sandstream

Guest
Bingo skrev:
Vad vore svensk RR utan riktiga ärkespammers som vet allt, kan allt och fattar inget?
Du är ju bara för mycket :rofl
Den enda gången du är med i en tråd är när du har något negativt att komma med. Fler som du och SH blir ett trevligt plejs :pannkyss
 

sandstream

Guest
Chris Ash skrev:
Jaha där ser man...så mycket var den "entusiasmen" värd.
Du är nästan vassare än Bingo på att sprida glädje i trådarna :tummenupp

Uppenbarligen har du inte fattat vad tråden och mina inlägg handlar om. Det är inte jag som enskild person som ska gå och se tävlingarna, det är Svensson som ska ditt.
Har själv familj, hus och ett företag att ta hand om så jag ser mer än gärna Veidec på TV3. Nu blir det väl inte så nästa år för att ett gäng puckon på SVEMO är rädda om en serie som ingen annan än de inblandade brys sig om.

För att citera en stor del av Veidec-förarna själva: "Sedan verkar det som om någon tror att det är väsäntligt att det heter SM.?.? Det kan heta Kalle Anka cup, det är ingen som bryr sig."
http://www.veidecracing.com/browse.jsp?id=00_01&cikkid=882
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top