Så kan vi hoppa vidare till denna tråd för att få en mer nyanserad bild:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=61345
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=61345
EazyLiving skrev:De som bestämmer över RR-sverige, är vi i sann demokratisk anda. Genom medlemskapet i en klubb, så betsämmer vi hur klubbarna skall arbeta (genom att bla vara med på möten m.m.) Klubbarna skickar sina representanter till bla tävlingledar- och domarkonferenser, där det i mycket bestäms hur svemo och klubbarna skall jobba. Det är inte Peter, som orförande i RR-ustkottet, som bestämmer, utan klubbarnas reprentanter i samförstånd med hela RR-utskottet.
Vill man ändra något så går det bra att prata med någon i RR-utskottet eller någon representan i den egna klubben. Tro nu inte bara för att man själv kommer med en, i ens eget tycke bra idé, att hela RR-sverige kommer att ändras över en natt. Det tar faktiskt lite tid och det bör nog vara fler som tycker att det är en bra idé.
Då är det väl inte så mycket att diskutera längre. 1000 cc är det folk köper mest av och det är de hojarna vi vill se rejsa. 125 och 250 kommer aldrig att bli stort eftersom de inte finns i den riktiga världen...Axxexs skrev:Dom två alternativen är alltså:
600cc. Inget stöd från två importörer. Ingen tv.
1000cc. Stöd av alla importörer. Tv.
Ja, om man vill harva utan publik och för sin egen skull så är det rätt inställning men vill man föra RR-sporten till en högre nivå så gäller det att fjeska för "svensson "!Chris Ash skrev:Du glömmer bort en liten grej, de flesta förarna i Sverige kör inte för att underhålla "vanliga svenssons", utan sig själv. Vad "svensson" begriper och inte begriper bör vara av ganska underordnad betydelse.
Tragiskt att folk inte kan ta till sig nya idéer utan måste fortsätta i samma spår som tidigare.Catman skrev:Tyvärr fungerar detta inte i verkligheten. Klubbarnas representanter är i alldeles för stor utsträckning av det gamla gardet och vill inte förändra för mycket....
*Räknar sekunderna till talibanerna slår till*sandstream skrev:Då är det väl inte så mycket att diskutera längre. 1000 cc är det folk köper mest av och det är de hojarna vi vill se rejsa. 125 och 250 kommer aldrig att bli stort eftersom de inte finns i den riktiga världen...
valmers skrev:*Räknar sekunderna till talibanerna slår till*
sandstream skrev:Då är det väl inte så mycket att diskutera längre. 1000 cc är det folk köper mest av och det är de hojarna vi vill se rejsa. 125 och 250 kommer aldrig att bli stort eftersom de inte finns i den riktiga världen...
Ja, om man vill harva utan publik och för sin egen skull så är det rätt inställning men vill man föra RR-sporten till en högre nivå så gäller det att fjeska för "svensson "!
Jo, de mest fundamentalistiska talibanerna hävdar att blåfemti var på tapeten.Chris Ash skrev:125 och 250 har mig veterligen aldrig varit aktuella för Veidec.
Andra falanger säger H.D.valmers skrev:Jo, de mest fundamentalistiska talibanerna hävdar att blåfemti var på tapeten.
valmers skrev:Jo, de mest fundamentalistiska talibanerna hävdar att blåfemti var på tapeten.
sandstream skrev:Då är det väl inte så mycket att diskutera längre. 1000 cc är det folk köper mest av och det är de hojarna vi vill se rejsa. 125 och 250 kommer aldrig att bli stort eftersom de inte finns i den riktiga världen...
valmers skrev:Jo, de mest fundamentalistiska talibanerna hävdar att blåfemti var på tapeten.
oFFkeFF skrev:Det som är "mest" promotat och ballast är det publiken oftast tittar på. Sen brukar alltid kvaliteten gå i vågor, oavsett vilken klass man tittar på, ibland är motoGP på topp, ibland WSBK och ibland 250. Förare kommer och går, och det är de som gör racingen.
Speedy skrev:Publiken vill se spektakulär racing, inte ett mopperejs...
Jag har ingen egen erfarenhet av MC-racing men ett par år med bil, jag innehar nationell licens för Formel och Racing och det betalar jag 580:-/år för, varför är MC-licens så mycket dyrare???
Det är min enda fråga!
Sen är saken att det publiken och sponsorerna vill se, det betalar sig, resten får pröjsa själva, vilket jag gjort i alla år jag hasat runt på de svenska banorna i en undantagsserie, roligt, men kostsamt och att köra inför publik är en mycket större kick än bara "de närmast sörjande".
Mina 50 öre!
Fredrik
Edit: Stavar som en dyslektiker...
Speedy skrev:...
Jag har ingen egen erfarenhet av MC-racing men ett par år med bil, jag innehar nationell licens för Formel och Racing och det betalar jag 580:-/år för, varför är MC-licens så mycket dyrare???
Det är min enda fråga!
...
oFFkeFF skrev:Nu undrar jag iofs vad du definierar som mopperejs? 125 och 250? Eller som i veidecs fall 600?
Pratar du om 125 och 250, kan du inte ha sett Fredde Watz, Palle, maranen, etc köra.. Det är spektakulärt så det räcker och blir över.
Största anledningen till den dyra licensen är skadorna, eller risken för stora skador. Väldigt få racerbilsförare riskerar brutna nackar/ryggar/kraftiga benbrott, medan vi hojförare gör det. Iofs tror jag IB är jävligt dyr för det lilla vi får.. Men största kostnaden är försäkringen. (Cross på elit-nivå har iofs dyrare försäkring än oss rr-förare).
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |