Nyteknik
Bannad
Axxexs skrev:Dessutom har Suzuki och Kawasaki sagt att man är inte intresserade av att fortsätta med 600cc.
Intressant. Vad beror det på? Vet de något som vi inte vet om 600-klassens framtid?
Axxexs skrev:Dessutom har Suzuki och Kawasaki sagt att man är inte intresserade av att fortsätta med 600cc.
Steny skrev:Importörerna säljer så få 600 idag så dom tycker att 1000 är intressantare.
musse skrev:Svar:
1. Peter Sköld (Mr gefaniminNSB)
2. Kolla med dito. Kanske gillar han din idé, kanske inte hehe!!
Axxexs skrev:Man kan nästan undra om dom säljer några 600-kubikare alls? Var det AVA-Mc som bara hade sålt en CBR 600 i år?(stor Honda-butik) 1000-kubikarna säljs det fler av!
Axxexs skrev:Dom två alternativen är alltså:
600cc. Inget stöd från två importörer. Ingen tv.
1000cc. Stöd av alla importörer. Tv.
EazyLiving skrev:Är inte detta ett typiskt svar från en som bara kan klaga men själv inte orkar göra något konstuktivt?
Om man bara orkar titta längre än vad näsan räcker och har möjligheten att tänka själv, så kan man mycket enkelt ta reda på hur det fungerar.
De som bestämmer över RR-sverige, är vi i sann demokratisk anda. Genom medlemskapet i en klubb, så betsämmer vi hur klubbarna skall arbeta (genom att bla vara med på möten m.m.) Klubbarna skickar sina representanter till bla tävlingledar- och domarkonferenser, där det i mycket bestäms hur svemo och klubbarna skall jobba. Det är inte Peter, som orförande i RR-ustkottet, som bestämmer, utan klubbarnas reprentanter i samförstånd med hela RR-utskottet.
Vill man ändra något så går det bra att prata med någon i RR-utskottet eller någon representan i den egna klubben. Tro nu inte bara för att man själv kommer med en, i ens eget tycke bra idé, att hela RR-sverige kommer att ändras över en natt. Det tar faktiskt lite tid och det bör nog vara fler som tycker att det är en bra idé.
Steny skrev:Lycka till att disskutera med Sköld när ni har motsatt åsikt!
BMW R90s skrev:Kör en SM-klass i samband med STCC! Skit samma vilken storlek
på motorn, sånt begriper ingen. Fråga vem som helst om dom vet
hur stor motor det är i en F1? Får ni några rätta svar?
Nä, först över mållinjen är det folk begriper.
Resterande klasser körs som riksmästerskap, vanliga svensson
struntar fullsändigt i om det körs flera klasser med SM-status.
Sporten är så fösvinnande liten så det räcker med en klass.
BMW R90s skrev:Kör en SM-klass i samband med STCC! Skit samma vilken storlek på motorn, sånt begriper ingen.
Hm, trodde ni ville att RR skulle synas i mediaChris Ash skrev:Du glömmer bort en liten grej, de flesta förarna i Sverige kör inte för att underhålla "vanliga svenssons", utan sig själv. Vad "svensson" begriper och inte begriper bör vara av ganska underordnad betydelse.
Det är ju ett plus men inget livsviktigt. Jag vill inte pröjsa extra för det, dyrt nog som det är. Håller med R2 i nåt tidigare inlägg, skippa prispengarna.BMW R90s skrev:Hm, trodde ni ville att RR skulle synas i media
Steny skrev:Lycka till att disskutera med Sköld när ni har motsatt åsikt!
Avarage skrev:SVEMO följer de demokratiska regler som riksidrottsförbundet anser att förbund/klubbar skall följa. Det står var och en fritt att samla stöd hos likasinnade och gå på öppna möten (årsmötet) och rösta för någon annan som varandes ordförande i RR-sektionen i stället för sittande. // Niklas
yamma skrev:Istället för att kasta paj fram och tillbaka så har jag bokat ett möte med Peter Sköld på torsdag. Vi får se vad vi kommer fram till?. Viktor Zuber och jag kommer att föra talan för Veidecförarna.
Mvh Johnny Westerlund
magnus_moss skrev:Toppen! Möten är bra! Men....Rätta mig gärna om jag har fel.... men av dina formuleringar att döma så låter det lite som ni "bokat ett möte med kungen" där ni "ska föra talan för Veidecförarna". Är det på detta möte saker och ting bestäms alltså? Eller kommer Peter att lyssna på vad ni har att säga och sedan ta med sig detta till ett annat möte DÄR ALLT AVGÖRS!!!
Berätta gärna om hur det är. Jag har fortfarande inte riktigt klart för mig var beslut tas. Någon sa här tidigare att det ska gå via klubben och dess representanter på något årsmöte.... och i så fall borde det ju inte vara något värt att träffa Peter Sköld.
Eller ÄR det han som bestämmer
MVH
Magnus Moss
#22 std 600
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |