Öppet brev från Cralle, postat i MCERR

Steny

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Helt Nytt
Importörerna säljer så få 600 idag så dom tycker att 1000 är intressantare.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Dom två alternativen är alltså:

600cc. Inget stöd från två importörer. Ingen tv.
1000cc. Stöd av alla importörer. Tv.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Steny skrev:
Importörerna säljer så få 600 idag så dom tycker att 1000 är intressantare.


Man kan nästan undra om dom säljer några 600-kubikare alls? Var det AVA-Mc som bara hade sålt en CBR 600 i år?(stor Honda-butik) 1000-kubikarna säljs det fler av!
 

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Adrenalinköping
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
musse skrev:
Svar:
1. Peter Sköld (Mr gefaniminNSB) :arsele
2. Kolla med dito. Kanske gillar han din idé, kanske inte hehe!! :fatta!

Är inte detta ett typiskt svar från en som bara kan klaga men själv inte orkar göra något konstuktivt? :confused:

Om man bara orkar titta längre än vad näsan räcker och har möjligheten att tänka själv, så kan man mycket enkelt ta reda på hur det fungerar.

De som bestämmer över RR-sverige, är vi i sann demokratisk anda. Genom medlemskapet i en klubb, så betsämmer vi hur klubbarna skall arbeta (genom att bla vara med på möten m.m.) Klubbarna skickar sina representanter till bla tävlingledar- och domarkonferenser, där det i mycket bestäms hur svemo och klubbarna skall jobba. Det är inte Peter, som orförande i RR-ustkottet, som bestämmer, utan klubbarnas reprentanter i samförstånd med hela RR-utskottet.

Vill man ändra något så går det bra att prata med någon i RR-utskottet eller någon representan i den egna klubben. Tro nu inte bara för att man själv kommer med en, i ens eget tycke bra idé, att hela RR-sverige kommer att ändras över en natt. Det tar faktiskt lite tid och det bör nog vara fler som tycker att det är en bra idé. :D
 

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Adrenalinköping
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
För er som inte vet, så har Peter Sköld semester just nu och kan inte svara på mailet förräns han kommer hem. Att Skölden har semester just nu vet nog Cralle mycket väl om, då Peter i alla år har haft semester under älgjakten.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Axxexs skrev:
Man kan nästan undra om dom säljer några 600-kubikare alls? Var det AVA-Mc som bara hade sålt en CBR 600 i år?(stor Honda-butik) 1000-kubikarna säljs det fler av!

Det stämmer ganska bra med en annan handlare jag pratade med. 90% av de sålda sporthojarna var 1000-kubikare. Då var det Suzuki, som förutom en fin 600 även har en bra 750.
 

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Adrenalinköping
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
Axxexs skrev:
Dom två alternativen är alltså:

600cc. Inget stöd från två importörer. Ingen tv.
1000cc. Stöd av alla importörer. Tv.


Jag har kört både 600 och 1000 utan vare sig TV eller stöd från importörer/handlare i flera år. Inte ens med stöd av bilpublik!

Det går faktiskt det med och jag har haft skitskoj (och det är definitivt billigare)!! :D
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Kör en SM-klass i samband med STCC! Skit samma vilken storlek
på motorn, sånt begriper ingen. Fråga vem som helst om dom vet
hur stor motor det är i en F1? Får ni några rätta svar?
Nä, först över mållinjen är det folk begriper.
Resterande klasser körs som riksmästerskap, vanliga svensson
struntar fullsändigt i om det körs flera klasser med SM-status.
Sporten är så fösvinnande liten så det räcker med en klass.
 

Steny

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Helt Nytt
EazyLiving skrev:
Är inte detta ett typiskt svar från en som bara kan klaga men själv inte orkar göra något konstuktivt? :confused:

Om man bara orkar titta längre än vad näsan räcker och har möjligheten att tänka själv, så kan man mycket enkelt ta reda på hur det fungerar.

De som bestämmer över RR-sverige, är vi i sann demokratisk anda. Genom medlemskapet i en klubb, så betsämmer vi hur klubbarna skall arbeta (genom att bla vara med på möten m.m.) Klubbarna skickar sina representanter till bla tävlingledar- och domarkonferenser, där det i mycket bestäms hur svemo och klubbarna skall jobba. Det är inte Peter, som orförande i RR-ustkottet, som bestämmer, utan klubbarnas reprentanter i samförstånd med hela RR-utskottet.

Vill man ändra något så går det bra att prata med någon i RR-utskottet eller någon representan i den egna klubben. Tro nu inte bara för att man själv kommer med en, i ens eget tycke bra idé, att hela RR-sverige kommer att ändras över en natt. Det tar faktiskt lite tid och det bör nog vara fler som tycker att det är en bra idé. :D

Lycka till att disskutera med Sköld när ni har motsatt åsikt!
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Steny skrev:
Lycka till att disskutera med Sköld när ni har motsatt åsikt!


Med den inställningen är det ingen idé att klaga. För resonerar man så har man redan gett upp hoppet på förbättringar/förändringar. Frågan är väl bara om det ger något till dem som läser/lyssnar på dylika kommentarer annat än negativa vibbar, vilket sprider sig som ringar på vattnet!

SVEMO följer de demokratiska regler som riksidrottsförbundet anser att förbund/klubbar skall följa. Det står var och en fritt att samla stöd hos likasinnade och gå på öppna möten (årsmötet) och rösta för någon annan som varandes ordförande i RR-sektionen i stället för sittande. Kommer det tillräckligt starka skäl och tillräckligt många röster för byte så sker kanske, vad många anser varandes ett under, nämligen ett byte till stånd.

// Niklas
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
BMW R90s skrev:
Kör en SM-klass i samband med STCC! Skit samma vilken storlek
på motorn, sånt begriper ingen. Fråga vem som helst om dom vet
hur stor motor det är i en F1? Får ni några rätta svar?
Nä, först över mållinjen är det folk begriper.
Resterande klasser körs som riksmästerskap, vanliga svensson
struntar fullsändigt i om det körs flera klasser med SM-status.
Sporten är så fösvinnande liten så det räcker med en klass.

Du glömmer bort en liten grej, de flesta förarna i Sverige kör inte för att underhålla "vanliga svenssons", utan sig själv. Vad "svensson" begriper och inte begriper bör vara av ganska underordnad betydelse.
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Chris Ash skrev:
Du glömmer bort en liten grej, de flesta förarna i Sverige kör inte för att underhålla "vanliga svenssons", utan sig själv. Vad "svensson" begriper och inte begriper bör vara av ganska underordnad betydelse.
Hm, trodde ni ville att RR skulle synas i media :va
 

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös :-(
BMW R90s skrev:
Hm, trodde ni ville att RR skulle synas i media :va
Det är ju ett plus men inget livsviktigt. Jag vill inte pröjsa extra för det, dyrt nog som det är. Håller med R2 i nåt tidigare inlägg, skippa prispengarna.
 

yamma

Ten Kate Power
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Vaxholm
Hoj
Honda Ten Kate
Möte

Istället för att kasta paj fram och tillbaka så har jag bokat ett möte med Peter Sköld på torsdag. Vi får se vad vi kommer fram till?. Viktor Zuber och jag kommer att föra talan för Veidecförarna.

Mvh Johnny Westerlund


Steny skrev:
Lycka till att disskutera med Sköld när ni har motsatt åsikt!
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Avarage skrev:
SVEMO följer de demokratiska regler som riksidrottsförbundet anser att förbund/klubbar skall följa. Det står var och en fritt att samla stöd hos likasinnade och gå på öppna möten (årsmötet) och rösta för någon annan som varandes ordförande i RR-sektionen i stället för sittande. // Niklas

Jaha, så det finns ett årsmöte. Hmmmm, det borde jag ju förstått.... När är det då? Så man vet? Å var är det? Stockholm kan tänka och hur gör man då när man bor 500 km därifrån? Kan man lägga motioner till det? Om man nu har en bra ide om hur man ska få ordning på "körafortsomfanundergulflagg"-problemet t.ex.....
Berätta för mig som är okunnig.
Magnus Moss
#22 std 600
PS: och vad var det för möte du snackade om Johan... som var i Karlskoga i helgen? Diskussionsmöte eller beslutsmöte eller????.....
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
yamma skrev:
Istället för att kasta paj fram och tillbaka så har jag bokat ett möte med Peter Sköld på torsdag. Vi får se vad vi kommer fram till?. Viktor Zuber och jag kommer att föra talan för Veidecförarna.

Mvh Johnny Westerlund

Toppen! Möten är bra! Men....Rätta mig gärna om jag har fel.... men av dina formuleringar att döma så låter det lite som ni "bokat ett möte med kungen" där ni "ska föra talan för Veidecförarna". Är det på detta möte saker och ting bestäms alltså? Eller kommer Peter att lyssna på vad ni har att säga och sedan ta med sig detta till ett annat möte DÄR ALLT AVGÖRS!!!
Berätta gärna om hur det är. Jag har fortfarande inte riktigt klart för mig var beslut tas. Någon sa här tidigare att det ska gå via klubben och dess representanter på något årsmöte.... och i så fall borde det ju inte vara något värt att träffa Peter Sköld.
Eller ÄR det han som bestämmer :confused:

MVH
Magnus Moss
#22 std 600
 

nr12

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Furulund
Hoj
honda rs
Jag har fortfarande inte riktigt klart för mig var beslut tas. Någon sa här tidigare att det ska gå via klubben och dess representanter på något årsmöte.... och i så fall borde det ju inte vara något värt att träffa Peter Sköld.
Eller ÄR det han som bestämmer :confused:

Ibrist på rådslag så diskuteras nya förslag samt ändringar av regler och nästa års tävlingskalender med Tävlingsledare samt domare på en konferance var höst.
Detta år så går den avstapeln i helsingborg 2004-11-20--21
men något riktikt årsmöte finns inte för enbart roadracing sektionen
 

yamma

Ten Kate Power
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Vaxholm
Hoj
Honda Ten Kate
Möta kungen?, vill ha komma och lyssna så visst :kocko
Peter är ordförande i roadracingförbundet och han har mycket att säga till om. Något beslut kommer inte tas på Torsdag, men jag/vi vill höra Peters åsikter och synpunkter.

Mvh Johnny



magnus_moss skrev:
Toppen! Möten är bra! Men....Rätta mig gärna om jag har fel.... men av dina formuleringar att döma så låter det lite som ni "bokat ett möte med kungen" där ni "ska föra talan för Veidecförarna". Är det på detta möte saker och ting bestäms alltså? Eller kommer Peter att lyssna på vad ni har att säga och sedan ta med sig detta till ett annat möte DÄR ALLT AVGÖRS!!!
Berätta gärna om hur det är. Jag har fortfarande inte riktigt klart för mig var beslut tas. Någon sa här tidigare att det ska gå via klubben och dess representanter på något årsmöte.... och i så fall borde det ju inte vara något värt att träffa Peter Sköld.
Eller ÄR det han som bestämmer :confused:

MVH
Magnus Moss
#22 std 600
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top