Bennybåge skrev:
så är det kostnaderna på hojarna som är det stora problemet. Det lär försvinna med 1000, och som Cralle också skriver, så lär
trimningsfusk inte vara så stor tror jag, då det inte lär märkas så stor skillnad på 175 hk och 185 hk.
Tja utveckling skriver alla...
Men jag tror både Sköld, R2, jag själv kommer ihåg förra gången man körde standard 1000...
Då fuskades det iaf fullt ut. Fråga "Bike i Trollhättan"...
Ett motargument mot; "...kostnaderna på hojarna som är det stora problemet. Det lär försvinna med 1000.."
Racing är och förblir racing (och vore inte racing) om inte var och en försöker sitt yttersta. Underförstått innebär det även mekaniskt....
Steny skrev:
när serien drog i gång så krävdes det en hyfsat bra trimmad R6:a för att ha konkurrens kraftig hoj sedan har ribban höjts åt för år och nu krävs hojar som är lika dem i VM för att ha maskin materiel som är konkurrenskraftigt.
Bara för att man kör helt original slutar problemet?
Hmmm, 600 standard heter väl en ny klass där förarna klagar på kostnaden....
Kan man inte köpa sig till bättre saker får man ju ta saken i egna händer.
Om inte annat kommer iaf skitsnacket alltid förfölja de som vinner...
R2 skrev:
Kanske stirrar vi oss blinda på kubiken här? fattar och bryr sig svensson/publiken om det?
Nej. Men å andra sidan är det verkligen Svensson som besöker STCC??
MotoGP bytte till fyrtakt - sämre tittar/publiksiffror??
Steny skrev:
fortfarande bra för alla RR förare eftersom media finns där och MC är största showen så kanske media få upp ögonen för vanliga SM och SO också och kommer dit för att se en hel dag med bara fräna hojrace.
Tror du själv på detta?
Om STCC skulle sluta köpa TV-tid, då skulle dessa ändå dyka upp??
Men om jag som motargument säger att Svensk RR har inte råd att hoppa på alla dessa "nycker" som är gångbart internationellt (som Stocksport).
Om tre år kommer den racingen också å vara förlegad och helt plötsligt har tillverkarna sett dagens ljus med WSBK... Alla som kör Superbike VM får en "direkt-gå-bricka" till MotoGP - det är där alla vill vara.
Då står vi återigen där med standard stormoppar och muppar rundor.
Så vad är då egentligen utveckling?