Så kan det vara, personligen har jag intrycket av att vad man får tycka eller inte styrs av en klick som blir tämligen ohövliga om man inte delar deras åsikt. Detta forumet är inget för mig märker jag. Glad midsommar alla.
Tjena!
Klickar på forum finns det alltid. Jargong finns det oftast också.
I detta fall kombineras det. Men det är också så att det finns någon slags moralisk kompass om rätt och fel, och det står var och en fritt att lufta den.
Ett forum innebär diskussion, inte sällan mothugg och ibland sågning jäms med fotknölarna. Live with it. Ingen söker upp dig hemma och misshandlar dig, ingen sparkar på din hoj eller mobbar dina barn för att du skrev en dum grej på ett forum.
Nu skrev TS en dum grej på ett forum, tolkades av vissa som en lättkrenGt snorunge och bashades lite lagom med glimten i ögat. Välförtjänt tycker jag, utifrån inläggets gnällighet och faktiskt potentiella skademöjlighet för en enskild näringsidkare.
Är man missnöjd med service: Säg det direkt till chefen på bygget. Resultat: Din kritik tas seriöst, du blir väl behandlad och kan ibland också få plåster på såren genom extra bra service och en bra affär eftersom chefen gärna ser nöjda kunder.
Skriva missnöje på forum och hänga ut enskilda handlare/verkstäder: skribenten anses sakna egna bollar, bashas och fostras i lagom kamratlig anda att spotta ut nappen, ta sig i kragen och gå dit och bete sig som en vuxen.