Örebro/Karlskoga

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
jag har varit ute på en sväng men sen började det pissa igen. Blir att åka ut igen det verkar torka upp :)

Jag som svor så över att jag legat o sove bort en hel dag med solsken sen ser ja att du säger det har regnat, gött :D
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jag lämnar nog återbud ang kvällsåkning/skruva förgasare, fick mycket att stå i nu på eftermiddagen.

Ja fan, de ska grillas oså ska man hinna in till hockeyn börjar 20:15, fan hårt, till råga på allt så låg man ju o sov 2 timmar längre än tänkt.
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Ja, innebandy skulle man hinna med mellan allt de också, PFT!, de får man ju skippa big time idag, o vi skulle på födelsedagskalas idag ockå, men tack o lov är tjejen sjuk så få slapp man det, synd på att inte träffa svågern o folk men tur på tidsplaneringen.

Men men, när fasen ska folket ut o åka hoj igen då så man har nåt att planera eftermiddagen efter.
Ska jag ta mig en stor fet frukost för o orka lite körning snart eller ska jag gå på grillen direkt?
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Va fan snackar alla om väder?
Nog för att jag inte kollat ut ordentligt men ja tycker de ser ut som strålande sol ute?!

Kanske bäst man kollar ut ordentligt innan man förbereder köttet.

Edit: ni snackar goja, det är ju strålande väder.
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
jamen vafan! då får jag väll masa mig upp ur soffan! Kommer om en timma, måste ta ut tvätten vid 17.
 

mojja83

Guest
Halloj!!

Tänkte dra en liten fräckis och fråga om någon möjligtvis kan hjälpa en hojbroder med installation av miniblinkers och motstånd. Skälig ersättning lämnas givetvis :):)

Edit: Det är el biten jag behöver hjälp med kan montera och fördra men just inkoppling av elen jag känner mig väldigt osäker på
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Halloj!!

Tänkte dra en liten fräckis och fråga om någon möjligtvis kan hjälpa en hojbroder med installation av miniblinkers och motstånd. Skälig ersättning lämnas givetvis :):)

Edit: Det är el biten jag behöver hjälp med kan montera och fördra men just inkoppling av elen jag känner mig väldigt osäker på

tyvärr är jag ganska rutten på el och förgasare och mekanik och tjaa...det mesta, skulle nog mest sluta i att massa säkringar går eller att hojen börjar brinna. Men det brukar väll följa med motstånd när man köper mini/diod blinkers som bara är att klämma dit?
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Hmm jag fick lösa motstånd som skulle kopplas mellan lampan och inkommande el på detta vis.
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=361637&d=1337021397

Men inte fan blir jag klokare för det :(
All hjälp som kan ges uppskattas verkligen :)

Bilden verkar stämma. Motståndet ska paralellkopplas med led-lampan så att det totala motståndet blir ungefär samma som med originallampan.

Altså koppla motståndet mellan blinkerskontakterna. lätt som en plätt.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top