Örebro/Karlskoga

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Ja det står stansat på dem.
Har ni ingen ultraljudsstvätt på jobbet så du kan göra rent ordentligt?

Ska till marin idag och kolla vad en rejäl uppfräschning av förgasaren kostar om dom gör det, gör dom det åt mig bör ju den felkällan vara eliminerad. Funkar den inte sen är det ju fan bara tändspole och tändkabel kvar jag kan byta, men jag tycker den gnistan som finns fanimej borde räcka. SKA få ordning på skrotet! Vore ju så kul att få den fräsh och fit for fight. Finns ju så många inspirationskällor på nätet med riktigt porriga 450 motarder...
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Ska till marin idag och kolla vad en rejäl uppfräschning av förgasaren kostar om dom gör det, gör dom det åt mig bör ju den felkällan vara eliminerad. Funkar den inte sen är det ju fan bara tändspole och tändkabel kvar jag kan byta, men jag tycker den gnistan som finns fanimej borde räcka. SKA få ordning på skrotet! Vore ju så kul att få den fräsh och fit for fight. Finns ju så många inspirationskällor på nätet med riktigt porriga 450 motarder...

Låter bra de.
Du har väl slete bort de jävla uppsamlingskärlet (pet-flaskan)?
De va de skiten som spökade på min, såfort ja tog bort skiten så gick han så fint igen så.
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Uppsamlingskärlet är väck. Ska fan ge mig på att göra rent den ordentligt själv, måste lära mig det där, ska till garaget nu ikväll tänkte jag. Får se hur det slutar haha :tungan
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Uppsamlingskärlet är väck. Ska fan ge mig på att göra rent den ordentligt själv, måste lära mig det där, ska till garaget nu ikväll tänkte jag. Får se hur det slutar haha :tungan

Det är bara fram med en sprängskiss o börja skruva isär.
Som sagt så behövs ju egentligen en ultraljudstvätt för o få ordentlig rent men de går nog bra ändå.
Har du kollat så de kommer nån soppa alls genom förgasaren?
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
sådär, skruvat och grejat. Sitter 42 och 18 munstycken i, dom på "undersidan", ska jag kika på dom som sitter mot luftfiltret till också? Ultraljudstvätt har vi på jobbet, så jag tror minsann jag ska ta med den dit nästa vecka när jag jobbar kväll... :D Det rinner soppa genom den om man står ett tag iaf hahaha. MEN här kommer en bild och fråga:
Den grejen som är inringad, vad har den för funktion? Vänder jag på locket ser det ut som en backventil, denna går inte att rubba. Problem?

2012-05-23-141.jpg
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
jovars, det går bra. Ska låna ultraljudstvätten nästa vecka på jobbet när jag jobbar kväll... :tungan
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Angående paj 450... Kolla så alla ventilfjädrar är hela och att inte kamkedjan hoppat över ett (par) kugg. Paj fjädrar antar jag du hade märkt om du ställt Ventilerna men värt att kolla...
 

Eneman

Ny medlem
Gick med
27 May 2012
Ort
Kumla
Hoj
>KTM 690 SMC-R -12< , >Gixxer 750 -08<
Yo peeps :)

Nykomling på forumet, köpte mig en motard i år. Tänkte ge mig ut och brumma lite idag/eftermiddag :))..
Om någon Mer tänkte ge sig ut så tjoa till,, 073-6221363,, Är ingen racing stjärna direkt, men försöker väl komma igång :brynad
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top