Örebro/Karlskoga

zalabim

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2010
Hoj
Yamaha -07, HSB -07
Svartå -> Laxå är en trevlig väg, likaså Laxå till Askersund.
Annars upp mot Nora är det trevligt, tre sjöars väg är ju riktigt mysig.

Phåne

Slappröv
Gick med
10 Jan 2009
Hoj
Hojutta
Blir en tur till askersund i eftermiddag om de inte regnar, mulet o så skiter ja i bara blötan håller sig kvar där uppe!

DocArt

Med rätt att operera!
Gick med
20 Jun 2006
Hoj
R6 2009
11.e maj!

Till SMC-kursen 11:e maj på Gelleråsen är det bara 30 st anmälda. Vi är många instruktörer som finns på plats. Det betyder att i dagsläge får man nästan en personlig instruktör (till skillnad från 4-5 personer på en instruktör). Det här tillhör inte vanligheterna. Passa på att boka! Man behöver inte vara testpilot. Alla typer av hojar är välkomna. Ni kommer att njuta av kurvorna på vägarna på ett säkrare och mer avslappnat sätt efteråt vill jag lova. Gelleråsen är full av kurvor :D

Länken till anmälan:

https://www2.svmc.se/school--kurser-?courseType=school&subType=bkk

Pennybridge

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2009
Hoj
-93 Yamaha FZR
Jag hänger gärna med en sväng idag, dock ser vädret rätt dåligt ut men men skriv gärna i tråden om ni ska ut och när.

jag vart riktigt sugen på smc kursen nån som har anmält sig?

Phåne

Slappröv
Gick med
10 Jan 2009
Hoj
Hojutta
Jag hänger gärna med en sväng idag, dock ser vädret rätt dåligt ut men men skriv gärna i tråden om ni ska ut och när.

jag vart riktigt sugen på smc kursen nån som har anmält sig?

Är lite sugen på att anmäla mej, måste kolla först så man är ledig då, alltid är det ju nåt inplanerat!

1 timme kvar på jobbet sen blir det en tur om de håller uppe!

Phåne

Slappröv
Gick med
10 Jan 2009
Hoj
Hojutta
Utgår från bunkers kvart tjugo över 17. mitt emot vivalla restaurangen eller närmare bestämt grinden in till servicecentralen!

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
Nu regnar det :S Tar en raincheck på åkningen =(

Phåne

Slappröv
Gick med
10 Jan 2009
Hoj
Hojutta
Nu hänger jag inte med?

Jag har oftast hojen inne på klubben som ligger där nere, känner du för att bli med o åka och vill ha närmare vägbeskrivning så kan du få det via pm :)

Klart som fan ni ska iväg o åka med SMC...

Ja de lutar åt att de blir åkning med SMC ska bara dra till med valpögon på jobbet så man får ledigt!

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jag har oftast hojen inne på klubben som ligger där nere, känner du för att bli med o åka och vill ha närmare vägbeskrivning så kan du få det via pm :)

Ja de lutar åt att de blir åkning med SMC ska bara dra till med valpögon på jobbet så man får ledigt!

Kommer själv kanske va uppe o hjälpa te lite den dan om ja inte måste jobba, hur som så lär ja komma upp nångång under dagen o plåta lite...

Phåne

Slappröv
Gick med
10 Jan 2009
Hoj
Hojutta
Nu piper jag iaf ut o åker lite, lite regn har aldrig skadat en karlakarl! :)

Edit: Lite kallt om händerna blev de iaf, men de blev iaf en tur idag me :)
nu blir de lugnt till på fredag, då är det ju kortegen från kumla till askersund!

Last edited:

Prankster

Får jag vara med o leka?
Gick med
24 Aug 2008
Hoj
Gixxer 1100 -86
Vad är planerat för fredagen? Vet inte om jag hinner hänga på, men ska försöka:)

Så vad är sagt, utgår de nåe gäng från örebro på fredag som man kan haka på om andan faller på? =)

MVH//Staffan "Prankster" W

edit: ska nån åka mot fellingsbro nån dag så kan vi planera in det, gillar gamla fellingsbrovägen o bor ju granne med den!

Last edited:

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Vad är planerat för fredagen? Vet inte om jag hinner hänga på, men ska försöka:)

Så vad är sagt, utgår de nåe gäng från örebro på fredag som man kan haka på om andan faller på? =)

MVH//Staffan "Prankster" W

Det blir lite olika konstelationer beroende på vart man har möjlighet att hänga på. Några åker från Örebro till Kumla mellan 4 och 6 medan andra åker direkt till Askersund lite senare. Finns flertalet samlingar lite här och där som utgår från lite olika håll, grymt rolig dag tror jag!
Funderar själv på att hänga på Bunkers ifrån Vivalla för att gemensamt åka bort mot Kumla, få se hur det reder sig med jobbet bara..

Phåne

Slappröv
Gick med
10 Jan 2009
Hoj
Hojutta
Jag utgår iaf från örebro på fredagen med ett par polare, är det fler som vill hänga på så är ni hjärtligt välkomna!

Kan la säga statoil Eurostop kl ?? för avfärd mot kumla för den intresserade!

Last edited:
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...