Örebro/Karlskoga

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Det här känns ju konstigt, jag har hört fredag av alla, denna säger 30/4 vilket är på tisdag? Någon som har mer info?

På vilken kalender är 30/4 på tisdag?:va:D

Hade ni det bra annars idag? Hittade ni någon vettig väg tillbaks till stan från Fellingsbro?
Själv tog jag en sväng över Kungsör, via Hjälmarsund och sedan över Julita, Hampetorp och Stora Mellösa. Blev runt 20 mil så nu är hojen snart inkörd. En aning frusen när jag kom hem, ingen vidare värme längs Hjälmaren.

RaZmaN

Sporthojsnörd
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
KTM 525 SMR
På fredag vill jag åka med, om jag hittar alla skruvar...
Bonzo är ju kabeltattarnas konung, så lite hjälp med att leta kabelbrott i veckan vore fint.

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Det här känns ju konstigt, jag har hört fredag av alla, denna säger 30/4 vilket är på tisdag? Någon som har mer info?

men va fan, det är ju jag som är full :) 30 är på ju på fredag, jag kollade mars månad!

Vad tror vi om samling en timma innan på stortorget och åka lite? Om folk hinner dvs. Jag är ledig på fredag så kan åka hela dagen om någon är sugen

På vilken kalender är 30/4 på tisdag?:va:D

Hade ni det bra annars idag? Hittade ni någon vettig väg tillbaks till stan från Fellingsbro?
Själv tog jag en sväng över Kungsör, via Hjälmarsund och sedan över Julita, Hampetorp och Stora Mellösa. Blev runt 20 mil så nu är hojen snart inkörd. En aning frusen när jag kom hem, ingen vidare värme längs Hjälmaren.

Jag kollade mars månad! :)

Jag hade en plan som dock sket sig på en raksträcka då det blev lite högt tempo och vi missade avfarten :D (Bakvägen från lindesberg till Örebro, förbi kvinnerstabrottet)

Hojen din var riktigt fin, hoppas du hänger med oss längre på fredag! :)

Last edited:

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
någon som vet något mer om tiderna på fredag? skulle vara kul att planera lite om man har chansen att hänga på. jobbar så det är om man kan stämpla ut tidigt..

crazy rider

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
ktm 690
någon som vet något mer om tiderna på fredag? skulle vara kul att planera lite om man har chansen att hänga på. jobbar så det är om man kan stämpla ut tidigt..

Startar: 2010-04-30 16:00
Slutar: 2010-04-30 21:00
Införd av: SMC Örebro län
Typ av händelse: MC-turer (club)
Sista april kortegen
Samling Kumla torg 16.00-18.00 där vi fikar.
Avfärd 18.00 till Askersunds torg. Majbrasa finns i Skyllberg efteråt.
Arrangör Kumla Riders.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Startar: 2010-04-30 16:00
Slutar: 2010-04-30 21:00
Införd av: SMC Örebro län
Typ av händelse: MC-turer (club)
Sista april kortegen
Samling Kumla torg 16.00-18.00 där vi fikar.
Avfärd 18.00 till Askersunds torg. Majbrasa finns i Skyllberg efteråt.
Arrangör Kumla Riders.

ska vi försöka dra för en samåkning till Kumla härifrån Örebro? lättare att hålla samman gänget väl i kumla också kanske.

v-master

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2009
Hoj
ducati 750ssie 01
får ja tebax mc:n på freda som ja hoppas på så hänger ja på men antagligen får ja vänta ytterligare en vecka :(

Phåne

Slappröv
Gick med
10 Jan 2009
Hoj
Hojutta
Om ni är intresserade så utgår det ett gäng från bunkers nere vid vivalla restaurangen vid 17 tiden på fredag!

Phåne

Slappröv
Gick med
10 Jan 2009
Hoj
Hojutta
ja men gärna det. var det kanske er vi mötte idag på väg till fellingsbro? det var ett gäng sporthojar som var ute och åkte.

Ne vi tog en sväng över hällefors idag så fellingsbrovägen va vi inte på :)

blev iaf runt 20mil idag fastän vädret inte va de bästa :tungan

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Ne vi tog en sväng över hällefors idag så fellingsbrovägen va vi inte på :)

blev iaf runt 20mil idag fastän vädret inte va de bästa :tungan
gott.. då han ni med ett par mil längre än oss. Har vi några goa vägar runt hällefors.. härligt.. ;) antar att ni i bunkers är inkörda och rutunerade på vägarna härikring. vore kul å dra ut och åka med er nån gång. det var ett tag sen jag titta in hos er i bunkern, var förbi där litegran när jag var nyinflyttad i stan för ett par år sedan, men saknade gathoj då.

ses på fredag då kanske!

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
För er med motard så e de ju motardläger på örebrobanan te helgen ju!

Phåne

Slappröv
Gick med
10 Jan 2009
Hoj
Hojutta
gott.. då han ni med ett par mil längre än oss. Har vi några goa vägar runt hällefors.. härligt.. ;) antar att ni i bunkers är inkörda och rutunerade på vägarna härikring. vore kul å dra ut och åka med er nån gång. det var ett tag sen jag titta in hos er i bunkern, var förbi där litegran när jag var nyinflyttad i stan för ett par år sedan, men saknade gathoj då.

ses på fredag då kanske!

Bara o hänga på, de äldre gubbsen i bunkern kan ju sina vägar som dom gärna delar med sig av, de år jag varit me där så har man ju lärt sig den ena efter den andra vägen :)
onsdagar kl 18 brukar vi utgå från bunkern för en tripp med kaffe på mitten på nåt trevligt ställe :)
onsdag blir de körning till askersundsmarken för min del iaf!

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Bara o hänga på, de äldre gubbsen i bunkern kan ju sina vägar som dom gärna delar med sig av, de år jag varit me där så har man ju lärt sig den ena efter den andra vägen :)
onsdagar kl 18 brukar vi utgå från bunkern för en tripp med kaffe på mitten på nåt trevligt ställe :)
onsdag blir de körning till askersundsmarken för min del iaf!

Vore ju kul om vi fick ihop flera hojar. Phåne, är det okej för oss utomstående att dyka upp på fredag också? :) Eller kör ni bara ert lilla gäng?

http://na.se/nyheter/2.2212/1.812321-storsatsning-mot-fortkorare-hela-veckan

Storsatsning mot
fortkörare hela veckan

Kör du för fort? Då får du se upp den här veckan. Polisen intensifierar övervakningen av hastigheterna på olycksdrabbade läns-, riks- och Europavägar.
Relaterat

Övervakningen kommer först och främst att fokuseras på det statliga vägnätet utanför tättbebyggt område som uppvisar höga olyckstal med svåra skador som följd.
– Men vi kommer förstås även att kontrollera nykterheten och bältesanvändningen, säger Bernt Larsson, trafikpolischef i länet.
NTF i Örebro län kompletterar polisens insatser. Trafiksäkerhetsorganisationen kommer att informera om hastighetens betydelse. Det sker på olika platser i Askersund, Karlskoga, Fjugesta och vid Brändåsen.

Kan vi tänka oss att det kan finnas en och annan bil på de roliga vägarna nu tillveckan alltså,
Håll hastigheten bröder :)

Last edited:

Phåne

Slappröv
Gick med
10 Jan 2009
Hoj
Hojutta
Vore ju kul om vi fick ihop flera hojar. Phåne, är det okej för oss utomstående att dyka upp på fredag också? :) Eller kör ni bara ert lilla gäng?

Självklart ska ni hänga på, Ju fler desto roligare.

Går ju o styra upp lite närmare med tider o så till på torsdag så man ser att det passar alla.

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
Hornet 600
Vill en än gång tack er som kom tillbaka till stortorget för att ev- plocka upp oss två! Tyvärr hade vi inte tillgång till internet vid tillfället.. Blir det någon spontankörning i veckan innan fredag?

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Jag kunde inte låta bli idag men det var direkt efter jobbet så hade ingen möjlighet att säga till. Var till kumla, tillbaka till örebro sen till odensbacken. Fick en ninja (antar jag med tanke på den gröna färgen) och nåt annat en bit bakom i utkanten av örebro mot odensbackenhållet..

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Jag kunde inte låta bli idag men det var direkt efter jobbet så hade ingen möjlighet att säga till. Var till kumla, tillbaka till örebro sen till odensbacken. Fick en ninja (antar jag med tanke på den gröna färgen) och nåt annat en bit bakom i utkanten av örebro mot odensbackenhållet..

Tänkte först att det kanske var mig du såg.. vart ute en sväng till Fellingsbro idag.. men kom på att det inte var åt det hållet.. :tungan
Akta er som sagt för polisen, såg ingen kontroll men en pickebuss körde fram och tillbaks utanför pizzerian i fellingsbro när vi satt där och drack kaffe.. :ajjabajja Jag tror inte jag överdriver om jag säger att dom åkte förbi 7 ggr
"Spontanåkning" imorgon kanske? :rolleyes: Kör varje dag.. :D

Phåne

Slappröv
Gick med
10 Jan 2009
Hoj
Hojutta
Hade planer på en tur idag men istället blev det att skruva ihop en kompis Thundercat, :(

Hoppas på bra väder imorron så slutar ja faen tidigt o tar en tur över getaryggen o kollar läget! har man tur så har inte varenda bonnafaen dragit ut hela åkern på vägen än! ;)

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!