Örebro/Karlskoga

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
antar att det bara är att komma dit om man vill åka. Ha dock inte bestämt än. Bukar nån bestämma runda före eller bestäms det på plats?

Bestämmer på plats, utefter vilka som åker med och vad för vägar man känner till tänker jag. Är själv ny på vägarna här i Örebro men hittade en RIKTIGT rolig igår jag gärna kör repris på!...

Ingen som vill börja köra lite tidigare? :rolleyes: typ kl 11... Dessutom såg vädret bättre ut nu på förmiddagen prognos

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Bestämmer på plats, utefter vilka som åker med och vad för vägar man känner till tänker jag. Är själv ny på vägarna här i Örebro men hittade en RIKTIGT rolig igår jag gärna kör repris på!...

Ingen som vill börja köra lite tidigare? :rolleyes: typ kl 11... Dessutom såg vädret bättre ut nu på förmiddagen prognos

Jag kan gärna köra tidigare, ex 11. Ska nämligen ut med svärfar senare och har dessutom tråkigt nu... :) Jag håller mig inne på SH så bara o skriva om nån vill köra tidigare och varifrån så är jag på.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Dyker ev upp också, behöver lägga några mil för att komma förbi inkörningen på nya hojen. Skulle åka med brorsan, men klantarslet har sett till att vakna med betongkeps, så det sket sig. :D

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
11 it is! Stortorget.. kommer kanske någon min sent då det blivit lite stressigt här på morgonen... spänna kedja, fylla på olja och lite sånt på polarns Gixxer..

EDIT: kvart över då.. :tummenupp

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
SMHI kan man inte lita på mer än möjligtvis samma dag. Vi får hålla tummarna för bra väder nästa helg helt enkelt :)

ladelai

The Patriots
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
Yamaha R1, Yamaha MT-07
Ja men de har faktistk haft hyggliga träffar nu på senare tid.
Men du har självklart rätt i att prognoserna för en vecka fram är väääldigt luddiga :)

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
vi tappade bort 2 av er.. tråkigt.. vi är i fellingsbro nu och åker tillbaks in mot stan för en ny tur. haka på.. vi väntar på er på stortorget mellan halv och kvart i 1.

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
Hornet 600
vi tappade bort 2 av er.. tråkigt.. vi är i fellingsbro nu och åker tillbaks in mot stan för en ny tur. haka på.. vi väntar på er på stortorget mellan halv och kvart i 1.

Batteriet på min hornet var inte lika körsuget som jag, kunde helt enkelt inte starta när vi skulle iväg. Stod och väntade i ca 10 minuter och sen hoppade det igång! Jag och halle7 tog därefter en sväng ut mot Kumla och Hallsberg, ingen utav oss hittar ut till Fellingsbro dit ni skulle..

Tycker vi får göra ett nytt försök, om vädret tillåter kanske man kan ta en sväng på onsdag. Saker tenderar dock till att dyka upp med dålig tajming så vi kanske kan hålla tråden uppdaterad! Hur blev er sväng?

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Haha ja, saker dyker verkligen upp vid fel tidpunkt men jag är ändå nöjd. Skulle dock vara kul att åka med några som kan lite vägar häromkring. Vår val blev inte det bästa..
Är också nyfiken på hur ni hade det?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Batteriet på min hornet var inte lika körsuget som jag, kunde helt enkelt inte starta när vi skulle iväg. Stod och väntade i ca 10 minuter och sen hoppade det igång! Jag och halle7 tog därefter en sväng ut mot Kumla och Hallsberg, ingen utav oss hittar ut till Fellingsbro dit ni skulle..

Tycker vi får göra ett nytt försök, om vädret tillåter kanske man kan ta en sväng på onsdag. Saker tenderar dock till att dyka upp med dålig tajming så vi kanske kan hålla tråden uppdaterad! Hur blev er sväng?

Aj så surt.. jättedumt av oss att inte verkligen försäkra oss om att alla var med. Nästa gång får någon av oss som kan vägen åka längst bak och se till att alla kommer iväg. Vi körde 14-15 mil, först till Fellingsbro och sen tillbaks till stan för att se om vi kunde leta på er igen. Därefter tog vi ett varv ut till Täby - Vintrosa - Garphyttan...
Fick lite bekymmer med hojen dock... slocknade precis efter jag kört om en polis pickis. Polisen stannade så glatt och kollade om allt var bra, fick skylla på soppatorsk :rolleyes: För det visade sig sen att hojen gick igång när den stått ett tag, mycket konstigt.

Här följer ett litet kort från vår runda

20100425_001.jpg

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Äeh, det var ingen fara. Vi hamnade bakom en bil som körde skitsakta vid brickebacken/norra bro och funderade på att köra om men lät bli då det fanns lite korsande vägar. Tur det för där var en stor poliskontroll... Shit va mycket poliser det finns i Örebro

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Riktigt trevlig tur! Synd på strulet med hojjarna.

16,5mil stannade min räknare på idag, riktigt trevlig åkning, saknade lite sol kanske men annars var det kanonfint! :)

på Fredag är det mc-kortegen till Askersund! Hoppas många hakar på.

ps. Peter, va snyggt du har hjälmen :D hahah båda bilderna!

Bifogat

• IMG_0851.jpg
    IMG_0851.jpg
    250.8 KB · Visningar: 59
  • IMG_0852.jpg
    IMG_0852.jpg
    249.1 KB · Visningar: 61
  • IMG_0853.jpg
    IMG_0853.jpg
    246.6 KB · Visningar: 55
  • IMG_0854.jpg
    IMG_0854.jpg
    251.4 KB · Visningar: 65
  • IMG_0855.jpg
    IMG_0855.jpg
    247.2 KB · Visningar: 66
  • IMG_0856.jpg
    IMG_0856.jpg
    251 KB · Visningar: 72
  • IMG_0858.jpg
    IMG_0858.jpg
    246.4 KB · Visningar: 80
Last edited:

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
När på fredag? Var finns info om detta så man kan planera?

SVMC-länk

Startar: 2010-04-30 16:00
Slutar: 2010-04-30 21:00
Införd av: SMC Örebro län
Typ av händelse: MC-turer (club)
Sista april kortegen
Samling Kumla torg 16.00-18.00 där vi fikar.
Avfärd 18.00 till Askersunds torg. Majbrasa finns i Skyllberg efteråt.
Arrangör Kumla Riders.

Det här känns ju konstigt, jag har hört fredag av alla, denna säger 30/4 vilket är på tisdag? Någon som har mer info?

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!